More stories

Strategisch gebruik van hashtags op Twitter

Twitter biedt nieuwe mogelijkheden voor merken. Wat is een goede Twitter accountnaam en hoe maak je gebruik van hashtags om online goed te kunnen branden?

Social

Ben&Jerry’s op Facebook

De Nederlandse pagina op Facebook van Ben&Jerry’s is een lust voor het oog. En omdat het qua vormgeving van het scherm afspettert is het al de moeite waard op de pagina te laten zien zonder dat je er iets bij vermeldt.

Social

Magazine Flair activeert Facebook-fans met kleding app

Op Advertising Age een leuke case van notabene onze zuiderburen. Flair in Belgie heeft een Facebook app ontwikkeld waarmee vrouwen een outfit van een vriendin kunnen taggen en tegelijk vragen waar ze die outfit vandaan heeft.

Social

De nieuwe sociale ondernemingsraad

Vroeger, in het industriële tijdperk, vertegenwoordigde de ondernemingsraad de gewone man en vrouw binnen het bedrijf. Tegenwoordig is er de grote belofte van sociale media: iedereen kan zichzelf vertegenwoordigen. Met de opkomst van sociale media binnen de bedrijfsmuren is de vraag wat dit nu betekent voor de rol van de ondernemingsraad.

Social

Eugenie van Wiechen over koers LinkedIn in Nederland

De Nederlandse LinkedIn-baas Eugenie van Wiechen ziet de groei liggen in nieuwe businessmodellen. Ze spreekt over marketingoplossingen en recruitmentoplossingen aan bedrijven. “En we zetten nieuwe concepten in de Nederlandse markt. Als dat slaagt, dan rollen we het ook uit naar andere markten.”

Social

Combinatie e-mail en social media biedt kansen voor marketeers

Steeds meer mensen gebruiken sociale media ten koste van e-mail, maar e-mail is nog altijd het meest gebruikte online communicatiemiddel. Wat wel sterk verandert, is de manier waarop mensen e-mail gebruiken. De juist combinatie biedt veel kansen.

E-mailmarketing

Campagnepanel: Je eigen ruimte

ESA In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Create Your Space van ESA.

Social

‘Het hele leven wordt een game’

Als het aan Peter Driessen (42), oprichter en directeur van Spil Games, ligt worden het nuttige over al en altijd met het aangename verenigd. “Tanden poetsen, kleren ontwerpen of afwassen, het wordt allemaal een spel.”

Social

VW Rijbewijs lanceert platform voor nieuwe automobilisten

Het online platform Volkswagen Rijbewijs biedt jonge cursisten en rijschoolhouders allerlei diensten en voordelen. Zoals de Bob Bepaler en Barrel Browser. Een succes dat is ontstaan in tijden van crisis en dat zich nog steeds verder verspreidt via sociale media.

Social

What would Facebook do?

Facebook is de nieuwe nummer 1, dankzij 650 miljoen gebruikers. Zij besteden meer tijd aan de vriendensite dan aan Google, Yahoo en Microsoft bij elkaar. De concurrentie kijkt toe. Wat zal Mark Zuckerberg nú weer doen?

Social
Premium

Veertig procent EU-bedrijven niet op social media

Veertig procent van het Europese bedrijfsleven is niet aanwezig op sociaal georiënteerde mediakanalen als Twitter of Facebook. Bovendien laten deze bedrijven tienduizenden klanten in de kou staan wanneer die een vraag voorlegden via een eigen digitaal kanaal van die ondernemingen.

Social

E-mail en sociale media marketing: versterkend effect

“De Spa Zuiver-case van OMG/Mailmedia laat zien dat Share to Social een positief effect heeft op de respons van een e-mailcampagne en daarmee op de ROI. De conversie lag zeven maal hoger dan bij campagnes zonder Share to Social. De omzet was ruim vijf maal hoger dan vooraf ingeschat”, aldus Van den Burg, Operations en Business Development Director bij OMG/Mailmedia.

E-mailmarketing

‘Italiaanse edelman vecht zich social media in’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Assassin’s Creed Brotherhood voor PS3 en Xbox360 van Ubisoft.

Social

Search en social kunnen niet meer zonder elkaar

Search en social lijken op het eerste oog tegenstrijdig: het eerste gaat om optimalisatie of gewoon het kopen van woorden, het andere is ‘soft’ en moeilijk meetbaar. Toch hebben ze wel degelijk iets met elkaar. In de juiste combinatie kunnen ze je merk een enorme ‘boost’ geven.

Search

Social media grijs privacygebied voor marketeers

Social media zijn vanwege het publieke karakter een goudmijn voor marketeers. Ze leggen de gebruiksverantwoordelijkheid primair bij de consument, die data moedwillig met de rest van de wereld deelt. Marketeers gebruiken die privé informatie graag en gooien die niet weg.

Social