More stories

Incapabele recruiters houden online jobboards in stand

Het gebruik van de grote online vacaturebanken zoals Monsterboard en Nationale Vacaturebank is voor veel recruiters dè manier waarop zij denken hun target-audience te bereiken en strategisch met online recruitment bezig te zijn, terwijl die werkwijze nauwelijks meerwaarde biedt.

Social

Van content naar conversie

De mogelijkheden, oftewel de verpakkingen, van content zijn eindeloos. Voordat je begint met het inzetten van een van de tactics, is het handig om eerst over je contentmarketingstrategie na te denken. Wat is je contentconversiepunt?

Conversie

Meer nodig voor succes op Facebook dan alleen Insights data

Door toegenomen concurrentie neemt de groei in gratis Facebookfanpages af. Gebruikers worden kritischer in wat ze voorgeschoteld krijgen. Dit dwingt adverteerders om verder te kijken naar de werkelijke toegevoegde waarde van hun Facebook activiteiten, en wat deze op kunnen leveren.

Analytics

Meer fans door Facebook Statistieken

Hoe kun je je Facebook Statistieken gebruiken om meer fans te krijgen? In ieder geval op de volgende vier manieren:

Social

Managementuitdagingen bij implementatie social media

Hoe overtuig je het management van de noodzaak het sociale web te omarmen? Een vraag zonder eenduidig antwoord, want hij hangt samen met meerdere management uitdagingen. Fons Trompenaars onderzoekt deze uitdagingen en bespreekt de resultaten op The Social Conference 2012.

Social

Heb jij een succesvolle Facebookpagina?

Bedrijven verspillen tijd en geld wanneer ze proberen mensen online te bereiken zonder te beseffen dat velen het vervelend vinden dat grote merken hun sociale netwerken overspoelen. Wil jij weten of je Facebookpagina een succes is?

Social

Social media integratie in vier stappen

Voor de integratie van sociale media in het DNA van het bedrijf bestaan nogal wat barrières. Uit kwalitatief onderzoek onder senior marketeers komen de belangrijkste naar voren. Evenals een stappenplan voor de integratie van social media in organisaties.

Social

Vijf valkuilen bij Facebook promoties

Het aantal fans van je Facebook pagina lijkt de nieuwe graadmeter van online succes te zijn geworden. Maar veel adverteerders stappen keer op keer in dezelfde valkuilen bij het werven van die fans. De vijf meest gemaakte denkfouten op een rij.

Social

Facebook gedwongen tot meer privacy Europese burgers

‘Er zijn grenzen aan het gebruik van privé-informatie om gericht reclame te vertonen op Facebook’, luidt de conclusie van een Europese privacywaakhond. Facebook hoeft niet terug te krabbelen, maar enkel duidelijker te communiceren over die grenzen, voor april 2012.

Legal

Social media integratie nog zeer beperkt

Veel bedrijven staan met de integratie van sociale media nog in de kinderschoenen. Tegelijkertijd is het volledig integreren van sociale media in bedrijfsresultaten nastrevenswaardig: het leidt tot meer impact in je marketingcommunicatie en mogelijk tot betere financiële resultaten.

Social

Marketing belangrijker door social media

Merkuitingen worden bedolven onder de stem van de consument, die – vaak succesvol – concurreert met de informatie die door merken zelf naar buiten wordt gebracht. Hoe beïnvloedt dit het belang van marketing?

Analytics

LeWeb: nieuwe tools van LinkedIn

Op LeWeb een update van LinkedIn met nieuwe toepassingen van na de beursgang. Een overzicht van recente tools die in Nederland nog niet heel erg bekend zijn, waaronder nieuwe manieren om te connecten waarmee het visitekaartje echt verleden tijd zou kunnen worden.

Social

LeWeb: Sean Parker over digitale verantwoordelijkheid

Wat krijg je als je Sean Parker, de man die Facebook groot maakte, vraagt naar de toekomst van het sociale web? Je verwacht een social business evangelie gepredikt vanuit ervaring. Maar dat deed hij niet. Hij had het over digitale verantwoordelijkheid.

Social

Verdien je plek in sociale netwerken online consumenten

Merken zijn zich bewust van de mogelijkheden die sociale media bieden als communicatiekanaal voor het bouwen en het versterken van loyaliteit, retentie en – uiteindelijk – conversie optimalisatie en groei. De Nederlandse consument is echter weinig betrokken bij merken in sociale netwerken. Hoe ga je hier als merk mee om?

Social

Coca-Cola vs. Pepsi, een Facebook engagement case study

Coca-Cola en Pepsi, misschien wel de grootste rivalen ter wereld. Sinds jaar en dag nemen de twee frisdrankproducenten het tegen elkaar op. Eerst offline, tegenwoordig ook online. Hoe scoren beide partijen eigenlijk als het om engagement op Facebook gaat?

Analytics