Meer adverteerders storten zich op sociale media
Adverteerders gaan nog meer geld steken in sociale media. Dat schrijft ClickZ op basis van een enquête onder reclamebureaus.
Adverteerders gaan nog meer geld steken in sociale media. Dat schrijft ClickZ op basis van een enquête onder reclamebureaus.
Rocket Internet lanceert Dropgifts in Nederland, een site om Facebookvrienden een cadeaubon te geven die ook in de bakstenen wereld kan worden ingeruild.
PeerIndex, de Europese variant op socialmediatool Klout, heeft in zijn eerste financieringsronde drie miljoen dollar opgehaald bij investeerders.
Wanneer ben je als bedrijf echt klaar voor een toekomst en een tijd waarin de consument de macht op het internet heeft overgenomen? Een wereld waarin alle stappen die je bedrijf zet nauwlettend in de gaten worden gehouden door mondige consumenten?
Facebook heeft zijn kredietfaciliteiten vergroot en mag tot acht miljard dollar lenen bij de bank. Het stelt ook 25 zakenbanken aan die zijn beursgang moeten begeleiden.
Maar weinig grote bedrijven in Nederland zijn al overgestapt op de nieuwe vormgeving van Facebook Pagina’s. Een beknopt, geïllustreerd overzicht.
Social business maakt organisaties competitiever door meer tevreden medewerkers en klanten, effectievere en efficiëntere processen en een grotere innovatiekracht. Maar dan moet het wel op de juiste manier geïmplementeerd worden.
Het gebruik van de grote online vacaturebanken zoals Monsterboard en Nationale Vacaturebank is voor veel recruiters dè manier waarop zij denken hun target-audience te bereiken en strategisch met online recruitment bezig te zijn, terwijl die werkwijze nauwelijks meerwaarde biedt.
De mogelijkheden, oftewel de verpakkingen, van content zijn eindeloos. Voordat je begint met het inzetten van een van de tactics, is het handig om eerst over je contentmarketingstrategie na te denken. Wat is je contentconversiepunt?
Door toegenomen concurrentie neemt de groei in gratis Facebookfanpages af. Gebruikers worden kritischer in wat ze voorgeschoteld krijgen. Dit dwingt adverteerders om verder te kijken naar de werkelijke toegevoegde waarde van hun Facebook activiteiten, en wat deze op kunnen leveren.
Hoe kun je je Facebook Statistieken gebruiken om meer fans te krijgen? In ieder geval op de volgende vier manieren:
Hoe overtuig je het management van de noodzaak het sociale web te omarmen? Een vraag zonder eenduidig antwoord, want hij hangt samen met meerdere management uitdagingen. Fons Trompenaars onderzoekt deze uitdagingen en bespreekt de resultaten op The Social Conference 2012.
Bedrijven verspillen tijd en geld wanneer ze proberen mensen online te bereiken zonder te beseffen dat velen het vervelend vinden dat grote merken hun sociale netwerken overspoelen. Wil jij weten of je Facebookpagina een succes is?
Voor de integratie van sociale media in het DNA van het bedrijf bestaan nogal wat barrières. Uit kwalitatief onderzoek onder senior marketeers komen de belangrijkste naar voren. Evenals een stappenplan voor de integratie van social media in organisaties.
Het aantal fans van je Facebook pagina lijkt de nieuwe graadmeter van online succes te zijn geworden. Maar veel adverteerders stappen keer op keer in dezelfde valkuilen bij het werven van die fans. De vijf meest gemaakte denkfouten op een rij.