More stories

Media moeten impuls geven aan Facebook Live, Snapchat zet volgende stap

Techbedrijven en marketeers maken zich op voor de strijd om de kijker van live video. YouTube, Periscope (Twitter), Facebook en Snapchat doen dat allemaal op hun eigen manier, maar die laatste twee kruipen wel dichter naar elkaar toe. Facebook voerde onlangs belangrijke veranderingen door in Live – de videostreaming service – die dat onderschrijven. Live krijgt daarnaast de komende tijd een flinke impuls, Snapchat zelf zet juist de volgende stap en kondigt extra mogelijkheden aan voor adverteerders.

Contentmarketing

Minder likes voor populaire Instagrammers

Instagram-influencers streven naar zoveel mogelijk volgers. Maar hoe meer ze er hebben, hoe minder likes en comments ze gemiddeld scoren. Boven de duizend aanhangers halveert het gemiddelde al, meldt Markerly op basis van haar eigen influencerplatform.

Social

Moederbedrijf Tinder meldt goede resultaten

Match Group, de eigenaar van Tinder, OKCupid en Match.com, rapporteerde over het tweede kwartaal beter dan verwachte cijfers. De omzet kwam met 301 miljoen dollar hoger uit dan wat analisten hadden becijferd.

Social

Aantal gebruikers Twitter licht gestegen

Het aantal maandelijkse gebruikers van Twitter is ten opzichte van het vorige kwartaal licht gestegen, met 3 procent, naar 313 miljoen in het tweede kwartaal. De meeste van de 3 miljoen nieuwe gebruikers komen van buiten de VS.

Twitter/X
Premium

Transavia opent kanaal op Snapchat

Transavia breidt haar social media-portfolio uit met Snapchat. Via dit medium deelt de luchtvaartmaatschappij impressies achter de schermen onder de noemer TransaviaSnap.

Customer Engagement

Hootsuite biedt ondersteuning voor cloud

Het platform Hootsuite, waarmee berichten op verschillende sociale media kunnen worden geplaatst, is weer verder uitgebreid. Zo kunnen plaatjes worden geimporteerd uit Dropbox, Google Drive, Box en OneDrive.

Marketing automation

Marriott opent war room voor sociale media in Europa

Hotelketen Marriott heeft in zijn Europese hoofdkantoor in Londen een war room voor sociale media ingericht, de eerste in Europa. Van daaruit volgen twee contentproducers, een data analist en een grafisch ontwerper de belangrijkste trends op sociale media.

Social

Tinder met app voor afspraakjes

Tinder zoekt de verbreding op. Het bedrijf heeft Tinder Social uitgerold. Niet voor dating, maar voor het maken van gezelligheidsafspraken.

Social

Bedrijven zien sterke terugval groei Twitter-volgers

Bedrijven die Twitter als communicatieplatform gebruiken zien een sterke terugval in de groei van het aantal volgers, maar erger: de interactie neemt dramatisch af.

Twitter/X

ACM gaat datingsites onder de loep nemen

ConsuWijzer, het consumentenloket van Autoriteit Consument & Markt (ACM), roept consumenten op melding te doen van datingsites die gebruik maken van nepprofielen. Dat zijn profielen van kandidaten die niet bestaan.

Social

Nu ook vluchten en airlines recenseren op Tripadvisor

Reizigers kunnen op Tripadvisor vanaf nu vluchten en airlines recenseren op de wijze waarop ze dat ook voor hotels doen. De zogeheten ‘flyscore’ van KLM is 4/5, Transavia scoort 3,5/5, blijkens de eerste resultaten.

Social

Is Snow de Snapchat-killer?

Het biedt je de mogelijkheid om korte en zelfvernietigende foto’s, video’s en chatberichten te sturen. Je kan er foto’s delen met al je vrienden genaamd Stories en het heeft filters waarmee je transformeert in een koala, politieagent of sumoworstelaar. Je zou denken, dat is Snapchat! Niets is minder waard. We hebben het hier over Snow, op dit moment een van de meeste populaire apps in Azië.

Social

Edition deed Snapchatcampagne met Bavaria

Het onlangs door VICE gelanceerde influencerlabel Edition gaat aan de slag voor Bavaria. De eerste campagne bereikte meer dan een miljoen unieke personen.

Campagnes

InSided en Social Inc. sluiten strategische samenwerking

Technologiebedrijf InSided sluit een samenwerkingsverband met marketingbureau Social Inc. waarbij de bedrijven gezamenlijk de markt benaderen.

Social

Second Degree: blik op LinkedIn na de overname

Martine Meijburg van Second Degree vertelt op Cannes Lions over de inzet van LinkedIn: “Het is geen veredelde Twitter of Facebook. De content die je post moet waarde hebben voor je netwerk. Dus geen stomme puzzeltjes.” Meijburg reageert ook op de overname van LinkedIn door Microsoft.

Social