More stories

Marketeer onderschat de kracht van social data

Om inzicht te verkrijgen in de behoeftes van de klant en de ‘pains & gains’ die er spelen bij de doelgroep, wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van social data.

Social

Workshop: aan de slag met sentimentanalyse

Meningen van consumenten zijn bijzonder waardevol voor bijvoorbeeld productfeedback, markt- of concurrentieanalyse en de merkperceptie. Maar hoe meet je deze? En hoe zorg je dat dit betrouwbaar is? De antwoorden vind je in deze Workshop.

Analytics

‘Banken, wees voorzichtig met bots’

Banken moet terughoudend zijn met het inzetten van bots omdat ze nog geen goede klantervaring kunnen bieden. Stelt marktonderzoeker Forrester over de inzet van bots als nieuw betaalkanaal.

Customer Experience

Negin Mirsalehi: ‘Hoe minder posts, hoe beter’

Vier jaar na haar eerste Instagram-post telt het account van Mirsalehi (27) ruim drie miljoen volgers. Voornamelijk uit de Verenigde Staten en West-Europa. En het Midden-Oosten lonkt, mede dankzij haar deels Iraanse afkomst. “Wil je in ons vak succesvol zijn, dan moet je vaak nee verkopen”, aldus de Nederlands-Iraanse blogster.

Social

Kortingscode.nl opent winkel in Amsterdam

Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.

Retail
Premium

Agenda Amsterdam eWeek live met nu al 40 events

De week van 3 oktober staat bol van de bijeenkomsten, events, congressen en andere initiatieven uit de Nederlandse online industrie. De agenda van Amsterdam eWeek ging zojuist live en telt tientallen events.

Digital Agencies

CM koopt technologie ‘WhatsApp voor klantenservice’

Telecombedrijf CM uit Breda heeft de technologie achter WhatsApp-dienstverlener Watermelon gekocht. Oud-CTO Daan Gönning, komt in dienst van CM in Enschede.

Customer Service

Google geeft Google Plus nog niet op

Google lijkt eindelijk weer eens te sleutelen aan zijn sociale netwerk Google Plus, dat grotendeels verloren leek. In de komende weken wordt nieuwe functionaliteit toegevoegd.

Social
Premium

Live kijken bij YouTube groeit 80 procent

Het live kijken van videostreams op YouTube is afgelopen jaar bijna verdubbeld, zegt Neal Mohan van de Googledochter. Het aanbod van live streams is met dertig procent gestegen.

Video

‘Na e-commerce en apps komen nu de chat en bots’

Na e-commerce en de mobiele apps komt nu de tijd van de chat en bots, aldus Jeroen van Glabbeek van CM. Hij onderzocht de trend op een rondreis in de VS. Deze nieuwe kanalen kunnen apps en websites gaan vervangen voor klantcontact.

Customer Service

Riksja Travel over social media: ‘Eerst de ‘why’ bepalen’

De stap naar het aanmaken een Twitter- of Facebookaccount is als reisorganisatie snel gezet. Maar dan? Marketeer Lisanne Sas vertelt hoe Riksja Travel van ‘iets doen met social media’ naar een social media-strategie is geëvolueerd.

Travel

Toch reclame in WhatsApp

WhatsApp vernieuwt zijn privacybeleid waardoor het voor bedrijven bijvoorbeeld mogelijk wordt om gebruikers berichtjes te sturen.

Customer Service

YouTube wordt meer als Facebook

YouTube krijgt tegen het einde van dit jaar een nieuw soort timeline waarmee de Googledochter meer op Facebook gaat lijken.

Social

‘Marketingbestedingen aan social blijven achter’

Marketeers hebben hun budgetten voor sociale media in de afgelopen zeven jaar verdriedubbeld. Het vormt nu 11,7 procent van de totale bestedingen op de Amerikaanse markt. Het is echter veel minder dan wat vijf jaar terug werd voorspeld.

Social

Fashionblogger Negin Mirsalehi: ‘Social moet de kern zijn’

Fashionblogger Negin Mirsalehi, begin oktober op Emerce eDay, beperkt zich bewust tot Instagram als communicatiemedium. Veel bloggers zagen sociale media in het verleden als een promotieplatform voor hun blog, terwijl social eigenlijk de kerk zou moeten worden, zo zegt ze in het nieuwe nummer van Emerce, dat morgen op de mat ligt.

Social