Marketeer onderschat de kracht van social data
Om inzicht te verkrijgen in de behoeftes van de klant en de ‘pains & gains’ die er spelen bij de doelgroep, wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van social data.
Om inzicht te verkrijgen in de behoeftes van de klant en de ‘pains & gains’ die er spelen bij de doelgroep, wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van social data.
Meningen van consumenten zijn bijzonder waardevol voor bijvoorbeeld productfeedback, markt- of concurrentieanalyse en de merkperceptie. Maar hoe meet je deze? En hoe zorg je dat dit betrouwbaar is? De antwoorden vind je in deze Workshop.
Banken moet terughoudend zijn met het inzetten van bots omdat ze nog geen goede klantervaring kunnen bieden. Stelt marktonderzoeker Forrester over de inzet van bots als nieuw betaalkanaal.
Vier jaar na haar eerste Instagram-post telt het account van Mirsalehi (27) ruim drie miljoen volgers. Voornamelijk uit de Verenigde Staten en West-Europa. En het Midden-Oosten lonkt, mede dankzij haar deels Iraanse afkomst. “Wil je in ons vak succesvol zijn, dan moet je vaak nee verkopen”, aldus de Nederlands-Iraanse blogster.
Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.
De week van 3 oktober staat bol van de bijeenkomsten, events, congressen en andere initiatieven uit de Nederlandse online industrie. De agenda van Amsterdam eWeek ging zojuist live en telt tientallen events.
Telecombedrijf CM uit Breda heeft de technologie achter WhatsApp-dienstverlener Watermelon gekocht. Oud-CTO Daan Gönning, komt in dienst van CM in Enschede.
Google lijkt eindelijk weer eens te sleutelen aan zijn sociale netwerk Google Plus, dat grotendeels verloren leek. In de komende weken wordt nieuwe functionaliteit toegevoegd.
Het live kijken van videostreams op YouTube is afgelopen jaar bijna verdubbeld, zegt Neal Mohan van de Googledochter. Het aanbod van live streams is met dertig procent gestegen.
Na e-commerce en de mobiele apps komt nu de tijd van de chat en bots, aldus Jeroen van Glabbeek van CM. Hij onderzocht de trend op een rondreis in de VS. Deze nieuwe kanalen kunnen apps en websites gaan vervangen voor klantcontact.
De stap naar het aanmaken een Twitter- of Facebookaccount is als reisorganisatie snel gezet. Maar dan? Marketeer Lisanne Sas vertelt hoe Riksja Travel van ‘iets doen met social media’ naar een social media-strategie is geëvolueerd.
WhatsApp vernieuwt zijn privacybeleid waardoor het voor bedrijven bijvoorbeeld mogelijk wordt om gebruikers berichtjes te sturen.
YouTube krijgt tegen het einde van dit jaar een nieuw soort timeline waarmee de Googledochter meer op Facebook gaat lijken.
Marketeers hebben hun budgetten voor sociale media in de afgelopen zeven jaar verdriedubbeld. Het vormt nu 11,7 procent van de totale bestedingen op de Amerikaanse markt. Het is echter veel minder dan wat vijf jaar terug werd voorspeld.
Fashionblogger Negin Mirsalehi, begin oktober op Emerce eDay, beperkt zich bewust tot Instagram als communicatiemedium. Veel bloggers zagen sociale media in het verleden als een promotieplatform voor hun blog, terwijl social eigenlijk de kerk zou moeten worden, zo zegt ze in het nieuwe nummer van Emerce, dat morgen op de mat ligt.