More stories

Snapchat koopt mobiele zoekapp

Snapchat heeft voor 110 miljoen dollar de zoekapp Vurb ingelijfd. Die moet content van Snapchat beter vindbaar maken.

Social

Europa wil WhatsApp, Skype c.s. reguleren op veiligheid

De Europese Commissie wil kwaliteitseisen gaan opleggen aan communicatie-apps als Whatsapp en Skype. De veiligheid en betrouwbaarheid moeten via overheidsregulering worden gegarandeerd.

Social

Student ontwikkelt tijdslot voor sociale media

Een tijdslot voor sociale media, dat is wat HU-student Business Management Gül Akcaova (23) beoogt met de nieuwe app Mattie. Studenten die niet afgeleid willen worden door WhatsApp, Facebook of Snapchat kunnen een sociale media-vrije periode instellen.

Social

Nu.nl doet met NuJij zijn eigen Reddit weg

Sanoma stopt met het reactieplatform Nujij omdat het niet meer past in deze tijd van Facebook en Twitter. Toegegeven: het platform was sterk verouderd, maar met NuJIj doet Sanoma ook zijn eigen Reddit weg.

Social

Ook Facebook komt met filters en stickers

Niet alleen Instagram gaat Snapchat achterna, ook het moederbedrijf Facebook is bezig met een inhaalslag. Het bedrijf test een nieuwe cameramodus met stickers en filters.

Facebook

Mobiele apps voor notitieblok Dropbox

Dropbox heeft mobiele apps uitgebracht voor zijn gezamenlijke notitieblok Paper, dat tot dusverre alleen via het web beschikbaar was.

Social

Drie interface-elementen die Instagram Stories beter doet dan Snapchat Stories

Het is bijna pijnlijk om toe te geven. Instagram heeft de Stories-functie van Snapchat schaamteloos gekopieerd. En toch doet Instagram Stories nu al een paar dingen beter.

Customer Experience

Instagram kopieert schaamteloos Snapchat

Het is onderhand wel duidelijk waar Facebooks Mark Zuckerberg zich werkelijk zorgen over maakt: de verdere opmars van Snapchat. Sinds gisteren laat ook Instagram foto’s en video binnen 24 uur verdwijnen.

Social

Groeigeld voor The Next Ad

Newion Investments stopt 1,5 miljoen euro in het Amsterdamse The Next Ad, een advertentieplatform voor Facebook en Instagram.

Online advertising

Media moeten impuls geven aan Facebook Live, Snapchat zet volgende stap

Techbedrijven en marketeers maken zich op voor de strijd om de kijker van live video. YouTube, Periscope (Twitter), Facebook en Snapchat doen dat allemaal op hun eigen manier, maar die laatste twee kruipen wel dichter naar elkaar toe. Facebook voerde onlangs belangrijke veranderingen door in Live – de videostreaming service – die dat onderschrijven. Live krijgt daarnaast de komende tijd een flinke impuls, Snapchat zelf zet juist de volgende stap en kondigt extra mogelijkheden aan voor adverteerders.

Contentmarketing

Minder likes voor populaire Instagrammers

Instagram-influencers streven naar zoveel mogelijk volgers. Maar hoe meer ze er hebben, hoe minder likes en comments ze gemiddeld scoren. Boven de duizend aanhangers halveert het gemiddelde al, meldt Markerly op basis van haar eigen influencerplatform.

Social

Moederbedrijf Tinder meldt goede resultaten

Match Group, de eigenaar van Tinder, OKCupid en Match.com, rapporteerde over het tweede kwartaal beter dan verwachte cijfers. De omzet kwam met 301 miljoen dollar hoger uit dan wat analisten hadden becijferd.

Social

Aantal gebruikers Twitter licht gestegen

Het aantal maandelijkse gebruikers van Twitter is ten opzichte van het vorige kwartaal licht gestegen, met 3 procent, naar 313 miljoen in het tweede kwartaal. De meeste van de 3 miljoen nieuwe gebruikers komen van buiten de VS.

Twitter/X
Premium

Transavia opent kanaal op Snapchat

Transavia breidt haar social media-portfolio uit met Snapchat. Via dit medium deelt de luchtvaartmaatschappij impressies achter de schermen onder de noemer TransaviaSnap.

Customer Engagement

Hootsuite biedt ondersteuning voor cloud

Het platform Hootsuite, waarmee berichten op verschillende sociale media kunnen worden geplaatst, is weer verder uitgebreid. Zo kunnen plaatjes worden geimporteerd uit Dropbox, Google Drive, Box en OneDrive.

Marketing automation