Facebook: 21.000 ontwikkelaars bouwen bots
In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.
In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.
DataFeedWatch heeft René Bisschop als zijn eerste Country Manager, in dit geval voor thuismarkt Benelux. Oprichter Jacques van der Wilt ziet in e-commerce naast Google en marktplaatsen ook Facebook opkomen als een belangrijke speler.
YouTube-dochter Tumblr biedt voortaan ondersteuning voor livevideo en volgt daarmee Twitter, Facebook en YouTube.
Vanaf 2017 gaat er meer reclamebudget op aan mobiele reclame dan commerciële uitingen op desktopinternet. Mobiel groeit nog sneller dan de media-analytici van ZenithOptimedia eerder berekenden. In dat jaar is internet ook groter dan televisie wat mediabestedingen betreft.
Merkenbouwer Suzanne Ekel van New Cheese vertelt over de sweet spot tussen merk en social: “Wat mij bezighoudt is hoe je online in een social omgeving echt een business kan bouwen. Dus een merk bouwen dat verder gaat dan de marketing of communicatie, maar met dienstverlening echt de proposities van het merk tot leven brengen.”
Micro-moments, hét marketingbuzzword van 2016. Er is in de afgelopen maanden al veel aandacht geweest over dit onderwerp. Het was ook een van de toponderwerpen tijdens de Google Performance Summit. Het belang van de micro-moments is bekend, maar hoe pas je deze belangrijke momenten toe in je social media strategie?
Het gebruik van sociale media apps in het eerste kwartaal van 2016 in negen grote landen is ‘dramatisch’ gedaald. Zegt in elk geval het bedrijf SimilarWeb.
Adverteerders doen de laatste tijd vaker een beroep op Instagram dan op Twitter voor hun campagnes. Dat blijkt uit onderzoek van Comcast-dochter Strata.
“Content is het buzzword van de afgelopen twee jaar, maar merken hebben er nog veel moeite mee”, stelt Marcel van der Heijden, mede-oprichter en strategy director van a friend of mine. “Content is heel breed: hoe zorg je nou dat je een goed stramien hebt? Dat je een kwalitatieve invulling daaraan geeft?”
Microsoft neemt het zakelijke netwerk LinkedIn over voor 26,2 miljard dollar, of 196 dollar per aandeel.
Het zogenaamde Snaplabs-team van Social Embassy krijgt een heuse CEO: de 14-jarige Max. Geen gimmick, maar een betaalde functie, aldus het bedrijf.
Een jaar nadat Twitter-oprichter Jack Dorsey Dick Costolo verving, aanvankelijk als interim CEO, is het vertrouwen van Wall Street nog […]
Op de derde editie van De Beste Social Awards, de prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media, is Netflix uitgeroepen tot het Beste Merk, Meester Bart nam de onderscheiding voor Beste BN’er in ontvangst en 50PLUS fractieleider Henk Krol is bekroond voor zijn felicitatie-berichten aan reeds overleden personen in de categorie Slechtste Bericht.
Modemerk Ralph Lauren reorganiseert het bedrijf fors om zich aan te passen aan het nieuwe kijk- en koopgedrag van de consument. Veel specifieke aandacht voor online is er niet in het vernieuwingsplan.
Binnen 3,5 jaar het grootste (urban) travel blog neerzetten. 175.000 bezoekers per maand bedienen met wekelijks 24 artikels, vlogs en lijstjes. Anne de Buck (1983) doet het. hoe heeft ze dit gefixt? Hoe krijgt ze zoveel followers? Wat maakt haar succesvol? Had ze tegenslagen? Hoe verdient ze haar geld? Hoeveel geld verdient ze überhaupt?