More stories

Nederlandse vlogster krijgt eigen schoenencollectie

Schoenfabrikant Tango Shoes sluit een samenwerking met vlogster Manon Tilstra om online promotie en verkopen genereren. Merken zouden steeds vaker voor langere periodes social influencers inzetten als merkambassadeur.

Retail

‘Snapchat is top of mind onder marketeers en bureaus’

“Snapchat stond volop in de belangstelling in Cannes. Iedereen wil er iets mee, alleen de meeste weten nog niet zo goed wat”, stelt Marcel van der Heijden van a friend of mine. “Voor veel merken is Snapchat niet interessant op dit moment. Voor wie het wel interessant is, kunnen met experimenteren erachter komen voor welk deel van hun doelgroep daar goed op reageert.”

Social

Snapchat introduceert bewaarfunctie

De grappen zijn niet van de lucht: Snapchat is zelf aan het verdwijnen, kopten Amerikaanse media, nadat gisteren bekend werd dat gebruikers voortaan hun foto’s en video’s kunnen bewaren.

Social

Beauty-vlogger NikkieTutorials heeft ‘grootste PR waarde’

Beauty-vlogger NikkieTutorials is de onbetwiste koningin van de Nederlandse vloggers. Zij wist met haar kanaal in twee maanden tijd 20 miljoen euro aan PR-waarde te genereren. Dat blijkt uit onderzoek van Clipit naar de zogenoemde buzz op social media over Nederlandse vloggers in mei en juni 2016.

Social
Premium

Brandwriters overgenomen door ZIGT

Het Nederlandse Brandwriters wordt overgenomen door ZIGT. Social media activiteiten, community management en content marketing krijgen binnen ZIGT daardoor een nog belangrijkere rol.

Digital Agencies

Snapchat vs Instagram: wie groeit harder? (infographic)

Het zijn twee totaal verschillende platforms, maar hebben qua gebruikers is er wel wat overlap. En Snapchat lijkt te demarreren. Die trekt de laatste tijd meer nieuwe gebruikers aan dan Instagram. Tijd dus voor de vermijdelijke Snapchat vs Instagram infographic.

Social

Facebook: 21.000 ontwikkelaars bouwen bots

In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.

Customer Engagement

Nieuwe Benelux-baas voor DataFeedWatch

DataFeedWatch heeft René Bisschop als zijn eerste Country Manager, in dit geval voor thuismarkt Benelux. Oprichter Jacques van der Wilt ziet in e-commerce naast Google en marktplaatsen ook Facebook opkomen als een belangrijke speler.

PIM

Ook Tumblr met livevideo (update)

YouTube-dochter Tumblr biedt voortaan ondersteuning voor livevideo en volgt daarmee Twitter, Facebook en YouTube.

Social

Budgetten mobiele reclame domineren vanaf 2017

Vanaf 2017 gaat er meer reclamebudget op aan mobiele reclame dan commerciële uitingen op desktopinternet. Mobiel groeit nog sneller dan de media-analytici van ZenithOptimedia eerder berekenden. In dat jaar is internet ook groter dan televisie wat mediabestedingen betreft.

Digital marketing 3.0: je merk tot leven brengen in social

Merkenbouwer Suzanne Ekel van New Cheese vertelt over de sweet spot tussen merk en social: “Wat mij bezighoudt is hoe je online in een social omgeving echt een business kan bouwen. Dus een merk bouwen dat verder gaat dan de marketing of communicatie, maar met dienstverlening echt de proposities van het merk tot leven brengen.”

Social

Micro-moments toepassen in je social media strategie

Micro-moments, hét marketingbuzzword van 2016. Er is in de afgelopen maanden al veel aandacht geweest over dit onderwerp. Het was ook een van de toponderwerpen tijdens de Google Performance Summit. Het belang van de micro-moments is bekend, maar hoe pas je deze belangrijke momenten toe in je social media strategie?

Social

‘Gebruik social media-apps sterk afgenomen’

Het gebruik van sociale media apps in het eerste kwartaal van 2016 in negen grote landen is ‘dramatisch’ gedaald. Zegt in elk geval het bedrijf SimilarWeb.

Facebook

‘Adverteerders verleggen aandacht naar Instagram’

Adverteerders doen de laatste tijd vaker een beroep op Instagram dan op Twitter voor hun campagnes. Dat blijkt uit onderzoek van Comcast-dochter Strata.

Social

‘Social content inzetten is prima meetbaar’

“Content is het buzzword van de afgelopen twee jaar, maar merken hebben er nog veel moeite mee”, stelt Marcel van der Heijden, mede-oprichter en strategy director van a friend of mine. “Content is heel breed: hoe zorg je nou dat je een goed stramien hebt? Dat je een kwalitatieve invulling daaraan geeft?”

Contentmarketing