More stories

Social Embassy verzorgt sociale strategie Etos

Social Embassy gaat de sociale strategie, webcare, content- en community management voor Etos verzorgen. Het Amsterdamse bedrijf sleepte de opdracht binnen na een pitch met anderen.

Dialogue Marketing

Klantreis krijgt prioriteit bij marketingproces

De customer journey of klantreis is een essentieel onderdeel geworden van het marketingproces. Er is een enorme verschuiving van campagnegerichte marketing naar gepersonaliseerde 1:1 customer journeys. Die conclusie trekt Salesforce in zijn 2015 State of Marketing-rapport.

Customer Experience

Google haalt Facebook in met sociale logins

Google haalt Facebook in met sociale logins. Dat blijkt uit cijfers van Janrain. Bij sociale logins kunnen internetgebruikers zich registreren voor diensten met hun Facebook- of Google-profiel.

Social

Facebook versus LinkedIn (infographic)

Welk netwerk gebruik je voor professioneel netwerken: Facebook of LinkedIn? Die vraag is waarschijnlijk niet zo moeilijk te beantwoorden, maar Brighton School of Business & Management heeft toch een vergelijking gemaakt. Meest opvallend: LinkedIn heeft ongeveer de helft van het aantal werknemers van Facebook.

Facebook

Gebruik Snapchat loopt terug

De groei van Snapchat lijkt tot stilstand gekomen, volgens cijfers die Comscore vrijdag publiceerde. De chatapp piekte in maart 2014, maar sindsdien is het aantal unieke gebruikers teruggelopen.

Marketing

‘Twitter wil advertentiedomein uitbreiden’

Twitter wil zijn advertentiedomein naar verluidt verder uitbreiden, inclusief andere websites en apps van derden. De advertenties verschijnen dan in zogenoemde Twitter-streams.

Social

WhatsApp heeft 700 miljoen gebruikers

WhatsApp telt inmiddels niet minder dan 700 miljoen gebruikers, 100 miljoen meer dan bij de laatste telling in augustus. Gebruikers sturen nu 30 miljard berichten per dag, meldt CEO Jan Koum op Facebook.

Marketing

Infographic: wat deelden we in 2014?

Nog een keer terugblikken naar 2014, met als vraag waar deelden we wat en waarmee? Opvallende verschuivingen: voor ons onbekende diensten Ketbooi en Address Bar kwamen op, Facebook en Twitter daalden. De Roemenen hebben de sociale media ontdekt, in Egypte zijn ze er blijkbaar op uitgekeken. Wat hield ons bezig? Onder meer de Schotse onafhankelijkeid en de crisis in Oekraïne.

Marketing

Hoe sociale media ons koopgedrag bepalen (infographic)

Consumenten kopen steeds vaker online op basis van aanbevelingen van sociale netwerken. En dus heeft ShortStack maar eens wat cijfers vergaard: zo zegt 58 procent van spaarpunten en beloningen hun keuze zeker gaan beinvloeden, 56 procent gaat af op aanbiedingen. Toegang tot exclusieve producten is voor 52 procent relevant.

Marketing

YouTube-ster dumpt Mediakraft publiekelijk

Het Europees werkende commerciële medianetwerk Mediakraft en een van zijn grootste Duitse sterren op YouTube zitten elkaar in de haren. Het medianetwerk zou veel van zijn beloftes niet zijn nagekomen.

Marketing

Meer uitgevers sluiten commentaren

Vier grote digitale uitgeverijen hebben de reactiepanelen op hun sites gesloten. Discussies verplaatsen zich steeds meer naar Twitter en Facebook.

Media

Het Jaar van Facebook

Het was eerlijk gezegd niet het Jaar van Facebook, maar van wat Facebook kocht: de overname van WhatsApp voor 19 miljard dollar in februari dreunde nog maandenlang na. Hoe was het mogelijk dat er zoveel geld werd neergeteld voor een appje? En in maart was het weer raak: 2 miljard voor de maker van Oculus Rift. Maar voor Facebook zelf was het eigenlijk maar een doodgewoon jaartje.

Facebook

Telegraaf publiceert nu ook via Instagram

De Telegraaf heeft Instagram ontdekt. De mooiste nieuwsfoto’s, het nieuws van de dag op video en een kijkje achter de schermen van De Telegraaf zijn nu ook te vinden op Instagram.

Media

‘Populariteit Facebook brokkelt langzaam af’

Daar gaan we weer: opnieuw is er een studie verschenen die suggereert dat tieners in de VS Facebook de rug toekeren. Het percentage tieners van 13 tot 17 dat op Facebook zit zou zijn gedaald van 94 naar 88 procent, volgens cijfers van Frank N. Magid.

Facebook

Belgische Hyves stopt

De Belgische Hyves Netlog stopt ermee. Gebruikers kunnen hun gegevens downloaden en eventueel een account openen op zustersite Twoo van Massive Media.

Marketing