More stories

De nieuwste sensatie op sociale media: Meerkat

Je eigen tv-zender op Twitter, dat is het idee achter Meerkat, een gratis app die momenteel razendsnel wordt opgepikt. Door journalisten, merken en beroemdheden als Ashton Kutcher.

Marketing

Het geheim van hashtags (infographic)

Tweets met hashtags leveren doorgaans twee keer zoveel interactie met klanten of volgers op. Maar wees er zuinig mee, want meer dan twee wordt juist weer als irritant ervaren. De uitzondering is Instagram. Daar kun je helemaal loos gaan.

Marketing

Hoe Vodafone social media afstemt per doelgroep

Eva Ruiz is marketing directeur bij Vodafone en vertelt over hun succesvolle inzet van sociale media bij Vodafone. “De wereld is veranderd, iedereen zit op social media. Zonder social media kun je gewoon geen connectie maken met je klanten.”

Marketing

Rabobank: social media past bij ons

Boy Sleddering, social media manager bij Rabobank, vertelt over hoe sociale media een grotere rol gaat spelen: “Social media mag geen speeltje zijn van de afdeling corporate communicatie, het moet echt een rol spelen in onze dagelijkse werkzaamheden.”

Marketing

Nieuwe baas voor Google+ verklapt herpositionering

Bradley Horowitz is de nieuwe baas van Google+, de profielensite van Google die maar niet weet door te breken als concurrent van Facebook.

Marketing

Pinterest opent kantoor in Amsterdam

Pinterest gaat zich nog dit jaar in Amsterdam vestigen. Het bedrijf is blijkens een nieuwe advertentie op zoek naar een country manager die vanuit Amsterdam zal gaan opereren.

Marketing

Media Injection koopt Fanrise, Facebook analyticus

Softwarebedrijf Media Injection neemt de klanten en de technologie van Fanrise uit Rotterdam over. Hans Maltha van Burst, een van de verkopende partijen, borgt daarmee de toekomst van het bedrijf dat begon als een ‘feature’.

Analytics

Buzzcapture integreert WhatsApp in webcareproduct

Buzzcapture, een specialist op het gebied van social media-monitoring, integreert WhatsApp zodat bedrijven behalve via social media ook direct via de populaire app privé kunnen praten met consumenten.

Customer Service

Richard van Hooijdonks Qberhood is failliet

Richard van Hooijdonk, voormalig marketingdirecteur van DSB Bank en OHRA, is na het faillissement van MarketingMonday, wederom in de problemen gekomen, dit keer met zijn nieuwe onderneming Qberhood, de ontwikkelaar van de sociale beheertool SocialSensr. De rechtbank Amsterdam heeft gisteren een voorlopige surseance aangevraagd, maar de bewindvoerder zal nog vandaag het faillissement aanvragen.

Marketing

NeuroLabs: Waarom zitten mensen op social media?

Neurowetenschapper Roeland Dietvorst van NeuroLabs onderzoekt waarom social media zo verslavend zijn. “Er zijn onderzoeken die een verband leggen tussen het aantal Facebookvrienden en de dichtheid van cellen in hersengebieden geassocieerd met sociale intelligentie. Social blijkt dus toch wel social.”

Marketing

Infographic: zo haal je meer uit Twitter

De groei mag afnemen, en het gebruik ook, dat wil niet zeggen dat Twitter geen relevant medium meer is. En er zijn simpele trucs om het engagement – de interactie met je publiek – verder te vergroten. Bijvoorbeeld door volgers te vragen of ze je bericht verder willen verspreiden. Zelfs het gebruik van het woord ‘download’ kan het aantal kliks al verhogen.

Marketing

Coosto begint real time rtv-monitoring

Social media-monitor Coosto breidt zijn bereik uit van het digitale domein naar radio en televisie. Bedrijven komen zo te weten waar, hoe en wanneer hun merk of product in de traditionele media wordt genoemd.

Marketing

Arke betrekt ‘war room’ voor social media-campagne

Touroperator Arke gaat drie maanden intensief real time social media-marketing bedrijven om een nieuwe merkbouwende campagne gestalte te geven.

Marketing

LinkedIn beperkt toegang API: ‘open’ maakt plaats voor meer controle

LinkedIn haalt de bezem door haar ontwikkelaarsplatform. Het ontzegt een groot aantal applicaties van derden de toegang tot de application programming interface (API) of het bedrijf legt restricties op. Dat heeft Linkedin bekendgemaakt op haar eigen weblog.

Social

Puma met ‘shoppable reclame’ op social media

Reclame zien, erop klikken en direct items kunnen kopen in zijn online merkwinkel. Dat is wat Puma voor ogen heeft voor zijn uitingen op social media richting de consument.

Marketing