More stories

Premium

Vijf prangende vragen over Instagram Advertising

2,8 miljard dollar. Dat is wat de advertentie-inkomsten van Instagram volgens Emarketer wereldwijd moeten gaan opbrengen in 2017. En voor iedereen die staat te springen om bij te dragen aan deze hoge verwachting volgen hier vijf belangrijke vragen die elke adverteerder zichzelf nú moet stellen.

Online advertising

Eindejaar, webshops en Pinterest; de drukste winkelstraat

Januari 2015, op het nieuws krijgen kan je horen dat het eindejaar voor de klassieke retailers is tegengevallen. De online retailers daarentegen boekten een enorme groei. Die trend is nu wel duidelijk en het verschil tussen on- en offline zal in 2015 alleen maar toenemen. De eindejaarsperiode is voor vele retailers de belangrijkste periode van het jaar, ook voor webshops.

Social

Onderzoek: social media bepalen keuze aankomende studenten

De digitale ontwikkelingen hebben grote invloed op onze dagelijkse bezigheden. Maar ook op de manier waarop we onze toekomst kiezen. Zo blijken toekomstige studenten hun keuze voor een universiteit meer en meer te laten afhangen van sociale netwerken en online platforms.

Social

Nieuwe collectie Burberry op Snapchat in première

Modemerk Burberry heeft zijn nieuwe collectie in première genomen op Snapchat, daags voor de fysieke shows in de Londen.

Campagnes

Instagram bereikt 400 miljoen gebruikers

Instagram heeft inmiddels 400 miljoen actieve gebruikers, die met elkaar 80 miljoen foto’s per dag uitwisselen. Dat heeft de Facebook dochter gisteren bekend gemaakt.

Social

Zo pin je het beste op Pinterest (infographic)

Van Facebook of Twitter weten we inmiddels dat het erg belangrijk is om berichten op het juiste moment te plaatsen. Maar dat geldt evenzeer voor Pinterest. Wat zijn de beste dagen en tijden om te posten? Welk type bericht doet het goed en wanneer? Als gouden regel geldt in elk geval: meer dan 30 pins per dag is een overdosis.

Social

100 miljoen gebruikers voor Pinterest

Pinterest heeft inmiddels 100 miljoen actieve gebruikers, weliswaar een fractie van Facebook en een derde van Twitter, maar veel groter dan recente schattingen van marktonderzoekers.

Marketing

vanHaren Schoenen in zee met Your Social

vanHaren Schoenen gaat haar socialmediaactiviteiten onderbrengen bij full-service social business agency Your Social. Bij de oriëntatie waren vier bureaus betrokken.

Social

Snapchat vraagt geld voor herhalingen

Snapchat gaat geld vragen voor het opnieuw bekijken van snaps. Drie snaps kosten 99 dollarcent.

Social

Infographic: hoe de wereld Twitter gebruikt

Over Twitter lezen we de laatste tijd geen goede berichten: de groei vertraagt en met name Nederlanders haken af. Toch laat HubSpot in deze infographic zien dat er dagelijks nog altijd 500 miljoen tweets worden verstuurd. Gemiddeld besteden gebruikers 170 minuten per maand op Twitter. En groei is er wel degelijk, met name in Latijns Amerika, waar bijna een kwart van de internetbevolking op Twitter zit.

Marketing

Uitgever lanceert ‘Facebook voor reisprofessionals’

Uitgeverij TravMedia Company heeft een soort Facebook gebouwd voor reisprofessionals die consumenten over reizen adviseren. Het initiatief lijkt een einde te maken aan de informatiechaos die over de adviseurs heen stroomt.

Social

Tien tips om reviews te verzamelen

Mensen gebruiken reviews in hun aankoopproces. Uit recent onderzoek van Brightlocal blijkt dat inmiddels 92 procent reviews leest om te bepalen of een lokaal bedrijf goed scoort. Daarnaast vertrouwt 80 procent reviews evenveel als persoonlijke aanbevelingen.

Dialogue Marketing

Instagram verwelkomt Nederlandse adverteerders eind deze maand

Nederlandse adverteerders kunnen vanaf 30 september advertenties inkopen bij Instagram. Dat heeft de Facebook dochter woensdag bekend gemaakt.

Online advertising

Column: Dating-apps zijn gateways tot gratis sex

Tinder, Happn, Hinge of Grindr zijn bekende en immens populaire dating-apps. Pak je smartphone, start de app, swipe een paar keer en je hebt beet. Een fenomeen dat in de Verenigde Staten ook wel bekend staat als hookup culture, in een tijdsperiode die ze daar al aanduiden als de Dating Apocalypse. Omdat het hebben van sex bijna te makkelijk wordt, is de romantiek er echter vaak ver te zoeken. Zeker als je beseft dat ruim 42 procent van de Tindergebruikers helemaal geen single meer is…

Social

De killer applicatie van dit decennium: WeChat in China

Soms heb je dat gevoel. Dat je weet dat er iets onomkeerbaars aan de hand is. Ik herinner mij dat gevoel bij onze eerste Shopping2020-reis in 2013 naar Silicon Valley. De dynamiek, de intensiteit en de innovatiekracht van de grote Amerikaanse Tech-Titans (Apple, eBay, Google, Facebook) was overweldigend. Mijn eerste bezoek aan Hangzhou in 2014 en specifiek aan Alibaba gaf ditzelfde gevoel: een gevoel van de overweldigende kracht en impact van een dominante marktpartij die de wereld gaat veranderen. En nu dus weer met WeChat van Tencent.

Mobile