Vodafone begint Nederlands eerste Snapchatcampagne
Vodafone houdt als eerste een maand lang een campagne op Snapchat om de jonge doelgroep bekend te maken met zijn nieuwe prepaidaanbod.
Vodafone houdt als eerste een maand lang een campagne op Snapchat om de jonge doelgroep bekend te maken met zijn nieuwe prepaidaanbod.
Vraag jij je tevreden klanten steevast om een aanbeveling? Zo ja, maak je daarbij dan de cruciale fout om er alleen om te vragen en daarna te hopen dat ze iets bruikbaars schrijven? Dat is jammer. Want om een overtuigende en geloofwaardige aanbeveling te krijgen, zul je je klant een handje moeten helpen. Met dit 7-vragen systeem krijg je voortaan aanbevelingen die converteren als een dolle. Lees snel verder hoe je dit aanpakt.
Dat WhatsApp vele mogelijkheden biedt om consumenten te bereiken, weten we nu wel. Door een recente opmars van veel verschillende aanbieders is het interessant om te weten welke tools er zijn en wat voor functies ze bieden. Daarnaast is het voor diverse bedrijven lastig om een service te vinden die aansluit bij specifieke wensen omdat het voor de meesten nieuw terrein is. Om deze zoektocht te vergemakkelijken is een overzicht samengesteld.
Influencer agency First en social media agency A friend of mine beginnen full-service Instagram bureau Filter. Dat bureau gaat zich toeleggen op adverteren via Instagram.
LinkedIn wil niet achterblijven bij Facebook Messenger en Skype en lanceert voor Engelstalige landen een verbeterde berichtendienst voor iOS, Android en desktop.
De vraag stellen is hem beantwoorden, en dat is precies wat Dan Zarrella heeft gedaan. Hij keek naar 1,5 miljoen foto’s van een half miljoen gebruikers op Instagram om te zien welke visuele elementen bijdragen aan een like. Niet verrassend geldt dat bijvoorbeeld voor foto’s met veel tags of commentaren, maar een specifieke call-to-action wil ook wel eens helpen. Lichte foto’s doen het beter dan donkere, evenals foto’s met gezichten.
Nogal wat adverteerders mopperen over het geringe organische bereik op Facebook, die sinds 2012 met 11 procent is afgenomen, maar er zijn alternatieven. Instagram is misschien wel de eerste keuze, als we deze infographic van Selfstartr mogen geloven. Daar groeide het organische bereik in twee jaar met dertien procent. En gebruikers zijn maar wat bereid om aan te haken bij merken. 68 procent ‘converseert’ regelmatig met merken.
Social media is een onmiskenbaar onderdeel van de marketingmix geworden. Vergeet daarbij niet de kracht van het medium: de interactie met je klanten! Een goed ingerichte webcare versterkt het succes van je content marketinginspanningen en zorgt voor een betere conversie naar jouw webshop.
De groei is eruit bij Instagram. Zegt het bedrijf Locowise op basis van 2500 bestudeerde profielen in de maand juli. De groei van het aantal volgers was slechts 0,34 procent, 77 procent lager dan in mei.
De venture capital-tak van Goldman Sachs neemt weer een belang in een Duits bedrijf. Dit keer Ekomi, de site waar consumenten recensies kunnen achterlaten over bedrijven.
Jonge volwassenen van 18 tot 29 jaar maken intensief gebruik van berichtenapps. 41 procent gebruikt apps die berichten na ontvangst meteen wissen, zoals Snapchat en Wickr. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Pew Research Center.
De Nederlandse consument klaagt makkelijk en steeds meer over en tegen bedrijven op social media. Het aantal online klacht steeg afgelopen jaar met bijna de helft.
Ruim de helft van de berichten op Instagram zijn positief van toon. Het aantal negatieve berichten is bijna op de vingers van een hand te tellen. Op nieuwssites (reacties onder nieuwsartikelen) zijn we het meest negatief. Dat concludeert het Nederlandse Coosto uit eigen onderzoek.
Het Chinese Tencent Holdings stopt 50 miljoen dollar in het Canadese Kik Interactive, tegen een waarde van 1 miljard dollar.
Van alle 393 Nederlandse gemeenten is 98 procent actief op Twitter, 75 procent op Facebook en 13 procent op Instagram. Dit blijkt uit de door Buzzcapture gepubliceerde Gemeentenindex.