More stories

Campagnepanel 192: ‘opvallend door kwaliteit’

Drie deskundigen over een actuele digitale campagne. Dit keer de lancering van een nieuw label door KLM, iets dat niet vaak gebeurt. Doel: IT’ers werven.

Recruitment

Consumentenbond sleept Transavia voor de rechter

De Consumentenbond sleept Transavia voor de rechter om de luchtvaartmaatschappij te dwingen reizigers te compenseren voor geannuleerde of gewijzigde vluchten. Het bedrijf zou structureel claims van gedupeerde reizigers afwijzen.

Travel

Time to Momo opent eigen boekingsite hotels

De uitgeverij van reisgidsen Time to Momo neemt een eigen boekingssite in bedrijf waar reizigers bij voorgeselecteerde hotels direct slaapruimte kunnen boeken.

Travel

Onderzoek: bedrijven reageren niet op compliment op Instagram

Als er over een merk gesproken wordt op Instagram, merken bedrijven dat dan op? Antwoord: zelden. Zelfs op complimenten blijven reacties meestal uit.

Social

Otravo (vliegtickets.nl) in surseance

Moederbedrijf Otravo van onder meer vliegtickets.nl en wtc.nl heeft uitstel van betaling gekegen van de rechtbank Amsterdam. Dat blijkt uit het insolventieregister van maandag 19 december. Zo’n surseance is meestal de eerste stap naar een faillissement.

Travel

Lot Vliegtickets.nl nog steeds onduidelijk

Otravo, het moederbedrijf van onder meer Vliegtickets.nl, lijkt in acute problemen te verkeren. Op de site staat dat de activiteiten zijn gestaakt. Otravo zou een forse klap hebben gekregen door de coronacrisis. 

Travel

Onderzoek: 60% bedrijven op Instagram reageert niet

Instagram wordt ingezet voor meer ‘engagement’. Maar 60% van de bedrijven reageert niet als er een vraag bij hun laatste Instagram-post wordt geplaatst.

Customer Engagement

Onderzoek: bedrijven druk met posten op Facebook maar 58% luistert niet

Veel bedrijven posten op Facebook en willen interactie: ‘engagement’. Maar reageren ze ook als je dan een concrete vraag stelt bij een post? Vaak niet.

Customer Engagement

Onderzoek: 26% van vragen op Facebook niet beantwoord door bedrijven

Veel bedrijven zijn actief op Facebook, maar wat nu precies het doel is blijft soms onduidelijk. Veel commerciële kansen worden gemist.

Customer Experience

Case: NS bereikte doelgroepen met contextual advertising en creatieve advertenties

De uitdaging bij de campagne rond NS Flex: één basisproduct, maar de campagne moest zich richten op twee heel verschillende doelgroepen.

Campagnes

Aanbieders vakantiehuizen vermelden prijzen voortaan inclusief verplichte kosten

Acht grote aanbieders van vakantiehuizen vermelden de prijzen inclusief alle verplichte bijkomende kosten. Na onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hebben zij hun prijsweergave aangepast. Niet overal waren verplichte kosten (zoals schoonmaakkosten, bedlinnen en toeristenbelasting) in de prijs opgenomen.

Travel

De toekomst van mobiel? Ontwerpen voor satellieten

Eind jaren negentig, in antwoord op een vraag naar mobieletelefoongebruik: ‘Ik ben niet zo belangrijk’. Inmiddels gaat het over echt óveral bereikbaar zijn.

Mobile

Campagnepanel #191: ‘Leuk. Als het werkt.’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een campagne van easyJet met muziek uit Spotify.

Campagnes

Ook recordomzet voor Expedia

Net als Airbnb en Booking, meldde ook Expedia Group uitzonderlijk goede resultaten over het derde kwartaal. Het Amerikaanse bedrijf brak omzetrecords omdat de reismarkt zich volledig heeft hersteld.

E-commerce

Booking Holdings boekt recordomzet

Booking Holdings realiseerde in het derde kwartaal een 29 procent hogere omzet van 8,1 miljard dollar. Het handelsresultaat bedroeg 2,7 miljard. Het zijn de beste resultaten tot nu toe.

Travel