Mattijs ten Brink weg bij Subweb
Mattijs ten Brink legt zijn functie als CEO van reisorganisatie Subweb per direct neer wegens verschil van inzicht. Tijdelijke vervanger is bestuursvoorzitter Lars Löfgren.
Mattijs ten Brink legt zijn functie als CEO van reisorganisatie Subweb per direct neer wegens verschil van inzicht. Tijdelijke vervanger is bestuursvoorzitter Lars Löfgren.
Bijna twee derde van de Nederlanders zou willen dat AI hen kan helpen bij hun reisvoorbereidingen. Onder 25-34-jarigen is dat zelfs 81 procent. Bovenaan het wensenlijstje staat het vinden van de beste vakantie voor het laagste tarief, gevolgd door het ontvangen van aanbevelingen voor de reis op basis van persoonlijke voorkeuren, zo blijkt uit onderzoek van Zendesk.
Booking.com vierde vandaag de officiële opening van haar nieuwe campus in het centrum van Amsterdam. Het nieuwe internationale hoofdkantoor van het online reisplatform werd officieel geopend door Micky Adriaansens, minister van Economische Zaken en Klimaat, en Arjan Dijk, bestuurder en Senior Vice President van Booking.com.
Booking.com kondigt zijn nieuwe AI Trip Planner aan. De bètaversie zal vanaf vandaag voor een selecte groep reizigers uit de Verenigde Staten beschikbaar zijn in de app van het online reisplatform. De AI Trip Planner is gebaseerd op de bestaande machine learning-modellen van Booking.com die dagelijks aan miljoenen reizigers op het platform bestemmingen en accommodaties aanbevelen.
Autofabrikant Rivian koopt het Zweedse bedrijf Iternio, de maker van de populaire app A Better Route Planner.
De toenemende consolidatie van online reisbureaus stimuleert de groei van de markt voor online reisboekingsplatforms. De groei van de reis- en toerismemarkt heeft de concurrentie in de markt verder geïntensiveerd, wat heeft geleid tot verschillende fusies en overnames.
Priceline, onderdeel van Booking, gaat een geavanceerde chatbot introduceren voor het plannen van reizen en voor het geven van hotelsuggesties. […]
GetYourGuide, een bedrijf waar je op vakantie uitjes bij kunt boeken, haalt 180 miljoen euro groeigeld op om zijn positie in de VS te versterken.
Voor veel merken is een luchthaven geen vanzelfsprekende advertentielocatie. Het vereist kennis van de passagierservaring: ‘best practices’ vanuit Schiphol.
Bezoekers van Allyourz, het digitale platform voor vakantie en vrije tijd in Zeeland, kunnen daar naast verblijf nu ook activiteiten boeken.
De Engelse versie van Uber breidt uit met de optie om ook vliegtickets te boeken.
Airbnb boekte in het eerste kwartaal een record aantal overnachtingen, maar ging op Wall Street onderuit vanwege tegenvallende verwachtingen.
Booking, het moederbedrijf van Booking.com, sluit een zeer goed eerste kwartaal af. De handelsomzet viel liefst 44 procent hoger uit op 39,4 miljard dollar. Er werden 38 procent meer kamers geboekt.
Luchtvaartmaatschappij KLM zet Twitter niet meer in om via DM’s persoonlijk reisadvies te geven aan reizigers.
De Groningse scale-up Tubber ontvangt een groei-investering van Marnix van der Ploeg, als nieuwe investeerder, en de reeds zittende Move Fast Ventures en G-Force Capital doen ook mee.