Oprichter en CEO André Haardt verlaat Squla
Oprichter André Haardt verlaat per 1 januari educatieplatform Squla en draagt de leiding over aan zijn COO Serge Bueters.
Oprichter André Haardt verlaat per 1 januari educatieplatform Squla en draagt de leiding over aan zijn COO Serge Bueters.
Touroperator Bohemian Birds groeide op in de markt voor studentenreizen (lustrumreizen en studiereizen). Onlangs zette het bedrijf een business unit voor incentive reizen op. Op basis van deze ervaringen deelt oprichter Jasper Mutsaerts tien tips met betrekking tot online strategie voor het opzetten van een nieuwe business unit.
Innovatie wordt vaak gezien als wereldschokkende en baanbrekende vernieuwingen. Maar vaak is de basis gewoon een soort reflectie op je werk: waarom ontwikkel ik dit eigenlijk? Waar dient het voor? En vooral: lost het echt het probleem van mijn klant op?
Start-ups CommuniThings, Zembro en Charlie24 zijn officieel geselecteerd voor het eerste Orange Fab-seizoen in België en Luxemburg.
Mobiel betaalbedrijf iZettle, ook wel het Square van Europa genoemd, heeft wederom 40 miljoen euro (47 miljoen dollar) opgehaald, dit keer in een financieringsronde geleid door VC Dawn Capital en een pensioenfonds uit Zweden.
Ticto, de Belgische specialist op het gebied van toegangscontrole, haalt 1,7 miljoen euro op. Daarmee wil het zijn product verder ontwikkelen.
De Europese investeringsbank EIB verstrekt een lening van tien miljoen euro aan telecom CM.com uit Breda. Directeur Jeroen van Glabbeek: “We kunnen nog tien keer groter groeien.”
Bijna de helft van alle ondernemers die een bedrijf beginnen is jonger dan 35 jaar. Tien jaar geleden was dat nog 40 procent. Vooral het aandeel starters tot 25 jaar is gestegen. Dat meldt het CBS na een analyse van nieuwe cijfers.
Cloudcommunicatieplatform Messagebird versterkt zijn team met de overname van de eveneens Amsterdamse concurrent Highside. Omdat de productportfolio’s ook sterk overlappen, koopt Messagebird ook marktaandeel.
Er lijken twijfels over de vanochtend aangekondigde fusie van Tele2 Nederland en T-Mobile. Veel vragen van analisten en journalisten tijdens de webcast van het Zweedse bedrijf gingen zojuist over de noodzakelijke goedkeuring door de EU. Daarmee is nog niet gepraat.
Zolang mensen dingen proberen, zullen ze fouten maken. De grote Duitse dichter Goethe stelde dat 200 jaar geleden al vast. Hoewel dat vandaag de dag nog steeds geldt, is er één groot verschil: alleen proberen is niet genoeg: je moet dingen sneller dan de rest proberen. Streven naar perfectie is niet verkeerd, maar in de hedendaagse digitale wereld kun je niet meer wachten tot je producten bijna af zijn, voor je ze aan je klanten aanbiedt. Doe je dat wel, dan riskeer je dat je achteropraakt. Hoe pak je dat het beste aan? Volgens mij is experimenteren in productontwikkeling de oplossing – zolang je accepteert dat sommige experimenten zullen mislukken.
Het Gooise PK Multimedia en E-Entertainment uit Groningen liggen met elkaar in de clinch over de naam webcamsex.
De online reismarkt wordt gekenmerkt door een gapend gat: een mondiaal B2C-merk ontbreekt. Zeker, machtige merken als Expedia en Priceline domineren het nieuws maar zij zijn niet écht mondiaal. Om ‘global’ te zijn moet een merk het merendeel van de consumenten wereldwijd kunnen bereiken. En de genoemde grote spelers missen een belangrijk puzzelstuk: China.
Fortino Capital, de investeringsmaatschappij achter scale-ups Teamleader, Bloomon en BuyBay, lanceert zijn tweede investeringsfonds Fortino Capital II Growth. Er is 200 miljoen euro beschikbaar voor investeringen in scale-ups en groeibedrijven in de Benelux.
Een digitale transformatie realiseren kan niet zonder dat je kijkt naar je eigen mensen en wat zij nodig hebben om de gewenste verandering vorm te geven. Trainingen en opleidingen zijn daarbij heel belangrijk, maar een brede basis leg je met ‘softe’ activiteiten die medewerkers enthousiast maken voor de mogelijkheden van digital.