More stories

Greenhouse Group met retailklanten in virtual reality

Greenhouse Group tuigt met een aantal klanten de eerste campagnes op om virtual reality en retail met elkaar te koppelen. “Vooral om de toegevoegde waarde voor de consument te ontdekken”, zegt Labs-hoofd Menno Zevenbergen.

Virtual reality

Kaliber ontwikkelt ‘reizende’ VR-installatie Velux

Creatief bureau Kaliber heeft een virtual reality-installatie ontwikkeld voor dakramenmaker Velux die op beurzen maar ook thuis gebruikt kan worden.

Digital Agencies

VR: hype of grote belofte?

De VR-manie beleefde op het onlangs gehouden Mobile World Congress een hoogtepunt. Maar met meer headsets dan content is het echter de vraag of Virtual Reality weer niet te vroeg piekt, net als in de jaren negentig.

Virtual reality

Slechts 1 procent van Nederlanders heeft VR-apparaat

Zo’n 8 procent van de Nederlanders heeft al wel eens gebruik gemaakt van een apparaat om virtual reality (VR) mee te ervaren. Toch heeft niet meer dan 1 procent zelf een al virtual reality apparaat, zo blijkt uit een meting van het Consumer Panel uit februari 2016.

Entertainment

Markt voor VR headsets: 896 miljoen dollar

De markt voor VR-headsets is dit jaar goed voor 895 miljoen dollar, zegt marktonderzoeker Strategy Analytics. De omzet gaat vooral naar een paar prominente spelers: Oculus (Facebook), HTC en Sony.

Virtual reality

IKEA start proef met VR-keuken

IKEA start een proef met een VR-keuken die op het gameplatform Steam van Valve kan worden bekeken met de VR-bril van HTC.

Customer Experience

#SXSW16: ‘Laten we morgen afspreken in Virtual Reality’

“Meneer, wilt u ervaren hoe het is om een astronaut te zijn?” Het wordt aan mij gevraagd terwijl ik langs de stand van NASA slenter op de beursvloer van SXSW in Austin, Texas. Bijna elke stand heeft een Virtual Reality experience klaar staan om bezoekers te lokken. Virtuality is hot. Zowel Augmented Reality als Virtual Reality komen uitgebreid aan bod tijdens de vele sessies. Een kleine terugblik.

Customer Experience

Virtual reality en spraakherkenning als motiverende leermiddelen

Deviant heeft, naar eigen zeggen als eerste Nederlandse uitgeverij, een bruikbare app ontwikkeld waarmee studenten letterlijk ondergedompeld worden in een virtuele omgeving: de 3D Virtual Interactive Presentation Room (3D VIP Room).

Strategy

Virtual Reality vindt ook zijn weg naar webbrowser

Virtual Reality (VR) is niet langer alleen weggelegd voor bijvoorbeeld de gameconsole. Ook de webbrowser is inmiddels geschikt voor de driedimensionale wereld. Daarmee vindt VR zijn weg naar de gewone doorsnee website.

Web-design

Rewind: de belofte van Virtual Reality

Terug van heel lang weggeweest: VR. 2016 moet het jaar van Virtual Reality worden, wanneer de consumentenversies van brillen van Oculus, Sony Playstation en HTC Vive op de markt komen. Maar is er wel voldoende content?

Entertainment