ASOS test Google Assistent
Webwinkel ASOS onderzoekt of en hoe het Google Assistent kan inzetten in de communicatie met zijn klanten.
Webwinkel ASOS onderzoekt of en hoe het Google Assistent kan inzetten in de communicatie met zijn klanten.
Expedia heeft een service ontwikkeld voor Google Assistant. Gebruikers kunnen hiermee reisinformatie opvragen op apparaten die voorzien zijn van deze voice-toepassing. Dit zijn bijvoorbeeld de Google Home-speakers die vanaf 24 oktober ook in Nederland te koop zijn.
Eerst had je de winkel, toen de webwinkel en binnenkort helemaal geen winkel meer. Brillenwinkel Ace & Tate werkt althans naar een toekomst waarin het kanaalagnostisch is en waarin voice en VR de eerstvolgende nieuwe kanalen zijn.
Zelfs Albert Heijn gaat de Google Home en Google Home Mini met daarin de Nederlandse Google Assistent verkopen. De luidsprekers liggen vanaf 24 oktober in de winkels en kunnen nu al besteld worden.
Google verzendt zijn lokale partners e-mail waarin het de Nederlandse introductie van Google Home aankondigt voor 24 oktober.
De spraakbutler van Google krijgt steeds meer e-commercefuncties. De uitbreiding met prijsvergelijkingen voor taxi’s zijn een nieuwe stap.
Behalve webwinkels kunnen nu ook ontwikkelaars en uitgevers producten gaan verkopen via de spraakbutler Google Assistent.
Het voice-georiënteerde investeringsfonds Alexa Fund van Amazon maakt de participatie in drie nieuwe start-ups bekend.
Het is weer zover: de tijd van het jaar waarin je belaagd wordt met nieuwe Apple snufjes. De laatste edities van iPhones en Apple Watches met alle aanverwante reviews vliegen je om de oren. De een noemt het fantastisch en de ander vindt het allemaal niet zo vernieuwend. Je ziet door de bomen het bos niet meer, terwijl je maar een ding wilt weten: wat betekent dit voor mijn business en mijn klanten? De iPhone op zichzelf misschien niet zoveel, maar de update van iOS 12 daarentegen wel. Eén feature hierin is namelijk zeker de aandacht waard: Siri Shortcuts.
“Wat gaat voice doen voor search en wie wordt de grootste platformleverancier?”, vraagt Casper Scheffer van PwC. “Als voice verschuiving oplevert in search heeft dat enorme impact.”
Zo futuristisch als het klinkt, een spraakinterface op een wegdienst, zo lastig is het praktisch te realiseren. “Omdát het onzichtbaar is”, aldus CTO Mike Hudack van Deliveroo.
Ondernemers Maarten Lens-FitzGerald en Naos Wilbrink slaan de handen ineen en richten Conva Voice Services op. Ze specialiseren zich in het ontdekken, ontwerpen en ontwikkelen van voice-diensten voor het nieuwe medium zonder zichtbare interface.
Performancebased marketing kan nog niet in voice-interfaces. Daarom moeten merken zich richten op SEO, het ontwikkelen van originele content en branding als ze op Alexa- en Assistent-Achtige apparaten aan de slag willen.
Stel, je bent enthousiast over conversational interfaces, chatbots en slimme voice assistants. Je wil aan de slag. Om een beetje een beeld te krijgen, laat je meestal je designer wat schermen maken. Maar nu gaat het om een conversatie. Hoe ontwerp je eigenlijk voor een onzichtbare interface?
Ook CRM-gigant Salesforce kan moeilijk om spraakgestuurde diensten heen. Op Dreamforce, het jaarcongres van het bedrijf in San Francisco, is spraakassistent Einstein Voice gelanceerd.