More stories

Handsfree bestellen: Zo automatiseer je het B2B-koopproces met voice-ondersteuning

Volgens Google-onderzoek “The Changing Face of B2B Marketing” maakt 42 procent van de B2B-klanten gebruik van een mobiel apparaat bij hun aankopen. Omdat het aankoopproces wijzigt, kun je inzetten op innovatieve technologieën om een perfecte aankoopervaring te bieden. Denk aan AI en M2M. Er is echter een technologie die zeker het verschil zal gaan maken op servicegebied binnen de e-commerce: voice.  

Voice

De spraakgestuurde user interface maakt technologie menselijker

In Nederland lopen Bol.com, Coolblue en Transavia voorop met spraakgestuurde apps voor de recent gelanceerde Nederlandstalige Google Assistant. Het succes van spraakgestuurde user interfaces? De menselijkheid. De kansen van spraakgestuurde user interfaces? Je bereik vergroten en je doelgroep op een nieuwe, toegankelijke manier bereiken.

Voice

Ook Amazon Alexa op Philips televisies

Philips integreert zowel Google Assistant als Alexa in zijn nieuwste Android televisies. Dat maakte het bedrijf vanochtend bekend op Schiphol.

Met de geïntegreerde Alexa-functie kunnen eigenaren van de Philips TV 6814-serie het kanaal wijzigen of het volume verhogen, maar beschikken ze ook over de mogelijkheid om smart home-apparaten te bedienen, het nieuws te horen en toegang te krijgen tot ‘duizenden vaardigheden’.

Alexa is toegankelijk via de speciale Alexa-knop op de afstandsbediening, die een blauwe LED weergeeft wanneer het is ingeschakeld.

Alle Philips tv’s met Android TV uit 2019 worden verder voorzien van Android 9 Pie en een afstandsbediening met push-to-talk near-field microfoon, waarmee ook Google Assistent kan worden geactiveerd.

De Google Assistent verschaft snel toegang tot entertainment, antwoorden en het bedienen van apparaten in huis.

Voice

Chatbot ontwikkelen? Gebruik dit vijf-stappenplan

Uit onderzoek van Gartner blijkt dat 85% van het klantcontact in 2020 verloopt via conversational systemen of chatbots. Het aantal bedrijven die een chatbot inzetten als communicatiemiddel of als onderdeel van hun customer service strategie stijgt elke dag. Dit stappenplan biedt handvatten voor het ontwikkelen en inzetten van chatbots.

B2B Digital

CES 2019 gaat over mogelijkheden én verantwoordelijkheden

Tijdens de Consumer Electronics Show (CES 2019) vergapen we ons niet alleen aan de nieuwste technologische ontwikkelingen. De tech-branche gaat ook in op maatschappelijke vraagstukken die onherroepelijk om aandacht blijven vragen. Inderdaad: alles raakt steeds meer met elkaar verbonden, maar als we de risico’s bagatelliseren, maken we van alle mogelijkheden ook meteen onze grootste valkuilen. Dit zijn vijf trends die centraal staan tijdens CES 2019.

Gear

Google: inchecken via spraakcommando’s voor je vlucht

Het wordt mogelijk om in te checken en een instapkaart te krijgen via Google Assistent. Hiervoor is geen boekingscode of andere informatie nodig. Dit heeft Google bekendgemaakt tijdens CES.

Voice

Aantal voice-apps groeit met dubbele cijfers

Het aantal voice-apps voor Amazon is in 2018 met ruime, dubbele cijfers gegroeid. In totaal zijn er tienduizenden apps met specifieke taken of onderhoudende doelen.

Voice

Hoe de chatbot de beauty-industrie een make-over geeft

Vrijwel elke belangrijke sector maakt gebruik van de vele en nog altijd groeiende voordelen van chatbot-technologie. Het idee is simpel: 24/7 in op een persoonlijke manier in contact staan met doelgroepen. De beauty-industrie is één van de koplopers. Hoe gebruiken zij voice? 

Customer Experience

Luister! Het is tijd om je site te optimaliseren voor voice search

Het gebruik van digitale assistenten neemt in alle leeftijdscategorieën over de hele wereld dramatisch toe. Dat betekent dat het optimaliseren van uw website en content cruciaal is voor het resultaat van uw SEO. De spraakgestuurde technologie van Google verandert hoe mensen informatie zoeken en de manier waarop bedrijven marketing benaderen. De gemiddelde persoon kan ongeveer 30-40 woorden per minuut typen, maar in dezelfde tijd bijna 150 woorden spreken. Kortom, voice search is specifieker én makkelijker!

Voice

Amazon: Voice shopping verdrievoudigd

De spraakassistent van Amazon, Alexa, is dit jaar drie keer vaker gebruikt voor kerstboodschappen dan in 2017.

Voice

‘Je gaat meer met apparaten praten dan met je partner’

Talpa Radio ziet toekomst in stemgestuurde applicaties. Over enige tijd wordt de on demand-dienst Juke geheel met de stem bediend. Afgelopen zomer bracht Radio 538 als een van de eerste Nederlandse mediamerken al het gesproken nieuws naar de Google Assistent. Dat vertelde CMO Jeroen de Bakker dinsdag op Cross Media Café – Nieuwe Interfaces op het Mediapark in Hilversum.

Voice

Google Assistant meldt vluchtvertragingen

Google Assistant deelt nu ook vluchtvertragingen, niet alleen actuele maar ook verwachte. Deze functionaliteit zat al in Google Flights.

Voice

Google test audionieuwsdienst voor voice

Google onderzoekt samen met mediabedrijven wat de beste vorm is om gesproken nieuws brengen via ‘butlers’ als Google Assistent en Home.

Voice

Conversational commerce: “Technologie moet leven van klant makkelijker maken”

Retailers moeten goed inspelen op de technologische ontwikkelingen en zorgen dat ze relevant blijven. En ze dienen dus op het juiste moment de juiste boodschap te kunnen communiceren. Dat concludeert de expertgroep Conversational Commerce van Shopping Tomorrow. Het belangrijkste binnen conversational commerce is dat de technologie het leven van de klant makkelijker moet maken.

Voice

Consument: ‘Smartspeaker voor muziek, niet nieuws’

Mediaconsumenten gebruiken hun smartspeakers het meest en het liefst om muziek te luisteren. Nieuws en weer roepen ze ook vaak op, maar die diensten genieten weinig waardering. Heel weinig zelfs.

Voice