Salesforce lanceert Einstein Voice
Ook CRM-gigant Salesforce kan moeilijk om spraakgestuurde diensten heen. Op Dreamforce, het jaarcongres van het bedrijf in San Francisco, is spraakassistent Einstein Voice gelanceerd.
Ook CRM-gigant Salesforce kan moeilijk om spraakgestuurde diensten heen. Op Dreamforce, het jaarcongres van het bedrijf in San Francisco, is spraakassistent Einstein Voice gelanceerd.
Startpagina wil steviger investeren in stembediening. De Sanoma dochter heeft al een applicatie ontwikkeld voor de Google Assistent, de slimme hulp van Google, maar wil uitbreiden naar andere assistenten, zoals Siri van Apple, Alexa van Amazon, Bixby van Samsung en Cortana van Microsoft.
Nieuwe termen dienen zich aan bij online marketing. Google en Amazon dwingen ons na te denken over conversational, voice branding en de ónzichtbare interface. eDay biedt uren aan inspiratie en inzichten rondom voice.
Veel meer Engelsen dan verwacht gebruiken de spraakinterface van Amazon Alexa om treinkaartjes te kopen bij Virgin Trains.
32 procent van de Amerikanen bezit een slimme luidspreker, zo blijkt uit onderzoek van Adobe. In januari ging het nog om 28 procent.
Met de komst van voice-assistenten en chatbots worden bedrijven voor een nieuwe uitdaging gesteld: de vertaling van het merk naar taal. Wat voor een persoonlijkheid past er bij de organisatie? En hoe spreekt een merk in letterlijke zin? Het zijn compleet nieuwe vragen voor digitale makers, zo valt Vanja Mlaco op. Bij Transavia doktert hij uit hoe een bedrijf hiermee kan omgaan. Een ding is zeker: de ‘conversational interfaces’ vragen om nieuwe vaardigheden in digitale teams.
Nieuwe auto’s van BMW worden vanaf volgend jaar uitgerust met spraakbesturing. De zogeheten BMW Intelligent Personal Assistant kan overweg met andere spraaksystemen, zoals die van Amazon.
Een van de belangrijkste trends in digital marketing is die van de conversational interface (bijvoorbeeld chatbots en voice assistenten). En, al kun je in conversational interfaces gebruik maken van afbeeldingen, video’s en emoji’s, het hoofdbestanddeel is toch echt geschreven (of gesproken) tekst. Maar hoe schrijf je nou die interactieve teksten? Is het een vak apart? Eigenlijk wel. Daarom deze introductie tot het schrijven van conversational interfaces. Na het lezen kun je zelf aan de slag of een goede briefing schrijven voor een copywriter.
In 2007 bouwde ik mijn eerste mobiele site, tot grote verbazing van mijn omgeving. In die tijd begreep niemand waarom ik daar zoveel tijd en geld aan besteedde. Ik kon het ook niet met data onderbouwen; het percentage mobiel verkeer stond nog op 0, maar ik had net de iPhone (eerste generatie) uit Amerika geïmporteerd. Dus ik wist dat ik hier wat mee moest doen.
Samsung gaat zijn persoonlijke assistent Bixby openstellen voor ontwikkelaars. Groot nadeel van Bixby is dat deze niet samenwerkt met diensten van derden. Daardoor valt het gebruik erg tegen.
Met de opkomst van voice search en de digital assistent is er ook via deze wegen behoefte aan een rijkere weergave van de zoekresultaten. En daar is Google hard mee bezig! Maar wat kan de Google Assistent op basis van structured data? Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen en mogelijkheden van voice search. Voor dit blog ging ik op zoek naar het antwoord op de vraag: is de nieuwe vorm van structured data voor voice search interessant voor jou?
Makkelijke klantvragen direct beantwoorden, veel minder telefoontjes en 24/7 bereikbaar, zonder dat je daar mensen voor moet aannemen. Het zijn slechts een paar voordelen van een chatbot oftewel de digitale assistent. Met deze tips verbeter je je chatbot.
De vraag is niet of, maar wanneer marketing zichtbaar verandert door ‘voice’. De e-mailmarketing zou weleens als één van de eerste aan de beurt kunnen zijn. Digitale assistenten en slimme thuisapparaten vervangen de geschreven tekst en het klikken deels door spraakgestuurd contact met bedrijven. Maar op welke manier raakt dit de e-mailcampagne?
Intelligente, zelflerende chatbots worden een steeds populairder middel om klantvragen af te handelen. Volgens experts zijn chatbots de toekomst van customer service, waarbij klantenservicemedewerkers er echt alleen nog maar zijn voor de complexere vraagstukken.
Eenvoudige zoekopdrachten via voice zijn steeds gebruikelijker. Voor commerciële doeleinden zijn er echter nog wat drempels te nemen. Welke zijn die en hoe je pak je ze aan?