Geen Flash meer in Firefox vanaf december
Mozilla zal in december van dit jaar met de lancering van Firefox 84 de ondersteuning voor Flash in de browser volledig stopzetten.
Mozilla zal in december van dit jaar met de lancering van Firefox 84 de ondersteuning voor Flash in de browser volledig stopzetten.
Alle organisaties verzamelen, creëren en bezitten data. In de huidige digitale wereld is er meer data dan ooit beschikbaar. Nu is data van groot belang, maar wel alleen als deze goed gebruikt wordt. Voorheen was jouw data nog goed te managen in Google Analytics. Vandaag de dag is het van groot belang dat jij jouw Facebook en Instagram data kunt combineren met je winkelkassa, orders en mailsysteem. Hoe zorg je voor een optimale gebruikerservaring? In deze whitepaper vind je de richtlijnen voor de beste user experience (UX) op je webshop.
Een omnichannel ervaring is tegenwoordig niet meer genoeg voor de digitale consument. Geavanceerde applications en websites van onder meer Netflix en LinkedIn hebben de verwachtingen van consumenten, eindgebruikers en zelfs werknemers gevormd. Voor merken die actief zijn in het B2C of B2B-landschap, betekent dit dat de digitale ervaring aan die verwachtingen moet voldoen. Steeds meer bedrijven ontwikkelen single page applications (SPA’s). Deze whitepaper geeft een heldere uitleg van single page applications (SPA’s) voor niet-technische gebruikers. Er wordt beschreven wat SPA’s zijn, wat het niet zijn en hoe je deze kunt gebruiken voor customer experience optimalisatie (CXO).
Nogal wat Nederlandse genomineerden grepen vandaag naast de prijzen bij de jaarlijkse Webby Awards. Het Amsterdamse WeTransfer heeft een Webby Award gewonnen voor de beste webdienst en het Amsterdamse reclamebureau 72andSunny won een Webby in de categorie ‘Experimenteel en vreemd’, met een reclame voor douche- en scheerschuim van Lynx. Ook Emakina en SpaceBuzz/MediaMonks zijn in de prijzen gevallen.
Facebook rolt sinds vrijdag zijn nieuwe vormgeving uit voor het web. Het sociale netwerk is sneller en heeft een donkere modus gekregen.
Ze zijn er weer: de Webby Awards! Afgelopen week werden de nominaties voor de 24e editie van deze prestigieuze prijsuitreiking bekend gemaakt.
Steeds meer zaken in de zorg worden online geregeld, denk bijvoorbeeld aan het inzien van zorgkosten en declareren van nota’s. Toch valt er nog veel te winnen om alle verzekerden een goede gebruikerservaring te bezorgen, zo blijkt uit onderzoek van Stuurlui naar de digitale toegankelijkheid van 40 Nederlandse zorgverzekeraars.
Het design van NU.nl voor de desktop en de response webversie voor tablet en mobiel gaan op de schop. De site gaat terug van drie naar twee kolommen en moet merkbaar sneller worden.
Websiteplatform JouwWeb uit Eindhoven ziet al twee weken een verdubbeling van het aantal nieuwe webshops.
Deze week is de Web Accessibility Award in het leven geroepen, een publieksprijs voor de meest toegankelijke webshop van Nederland.
Als product owner in een e-commerce wil je snel en veilig nieuwe features vrijgeven, testen en optimaliseren op basis van de klantervaring en conversie. Hoe houd je het IT-team op afstand en hoe zorg je voor een efficient releaseproces? Deze whitepaper beschrijft vier belangrijke best practices ter ondersteuning van releases waarmee je als product owner voor het eerst real-time controle krijgt, zonder afhankelijk te zijn van IT.
De nieuwe vormgeving van Facebook, die langzamerhand wordt uitgerold, krijgt vooralsnog weinig waardering. Via sociale media lijken veel gebruikers het […]
De wereld van webdesign verandert razendsnel. Hoe val je in 2020 nog op? Tim Beekhuis en 8 webdesign-experts zetten de 15 belangrijkste trends voor je op een rij.
Facebook is een mediabedrijf, maar maakt zelf geen content. Airbnb heeft de hotelindustrie op zijn kop gezet, maar bezit zelf geen enkele kamer of appartement. SnappCar verhuurt auto’s, maar heeft geen wagenpark. Drie voorbeelden van platformen die de afgelopen jaren hard zijn gegroeid. Voor veel bedrijven hebben platformen een enorme potentie. Niet alleen voor bedrijven die B2C actief zijn, maar juist ook voor B2B bedrijven in bijvoorbeeld een industry vertical. Nu, in de tijd dat technologie heel maakbaar is en bijna oneindige mogelijkheden biedt, is een veelgehoorde vraag: hoe ga je concreet zelf met een platform aan de slag?
Het zichtbare verschil tussen organische en betaalde zoekresultaten bij Google is mogelijk te klein geworden. Gebruikers hebben in elk geval duidelijk hoorbare kritiek. De zoekmachine gaat kijken wat daar te doen is.