-

Seeviews: ‘Visuele recensies zijn eerlijker’

De start-up Seeviews wil af van geschreven recensies en biedt in plaats daarvan de mogelijkheid de ervaringen van gasten visueel weer te geven. Om te beginnen richten oprichters Gideon Nagtegaal en Dennis Hendriksen zich hiermee op de 10.000 Nederlanders die in het buitenland een B&B uitbaten, vertelt Hendriksen.

Nog een review tool? Waarom?

“Geschreven recensies zijn fraudegevoelig en mensen zijn vandaag de dag veel visueler ingesteld dan vroeger. Bovendien kun je met beeld veel beter overbrengen hoe je iets ervaart dan met tekst. ‘De vloer was niet schoon’ klinkt heel erg, maar als je op de foto ziet dat het om een pluisje gaat, dan valt het dus wel mee met de hygiëne van dat hotel. Met Seeviews kunnen gasten hun recensies via video en foto’s maken in antwoord op vragen van de hotelier over de beleving op dat moment. Als er iets mis is, dan kan het hotel direct ingrijpen, in plaats van dat ze er achteraf over moeten lezen op een recensiesite. Zo heeft het hotel meer controle over de content. De recensies worden via een widget op de site van het hotel geplaatst en zijn doorzoekbaar op bijvoorbeeld leeftijdscategorie of thema.”

Dennis Hendriksen, SeeviewsJullie stellen dat Seeviews hotels helpt om minder afhankelijk te worden van OTA’s. Hoe dan?

“Google waardeert het als je video-content aanbiedt op je website. Het gebruik van Seeviews betekent dus dat de hotelwebsite beter wordt geïndexeerd en sneller wordt gevonden door gasten. Het is unieke content, die alleen in het eigen kanaal wordt getoond.”

Hoever zijn jullie met de implementatie?

“We leggen de laatste hand aan het backend dashboard en dan kunnen de widgets live worden gezet op de sites van de deelnemende accommodaties. In de week van de lancering  hebben zich al tien aangesloten. We gaan volgende week van start met een campagne om de tienduizend Nederlanders die een B&B in het buitenland runnen aan te schrijven. Het gebruik van de tool kost voor B&B’s vanaf 10 euro per maand met een staffel gebaseerd op het aantal kamers.”

De B&B-doelgroep is nu niet bepaald de Snapchat-generatie. Zijn die reizigers echt zo visueel ingesteld?

“Iedereen heeft een smartphone en zit op Facebook, dat is niet leeftijdgebonden. Ik denk dat een jongere doelgroep dit concept sneller zal oppakken maar verwacht dat het wel los zal open. De hotels kunnen hier ook een rol in spelen, door Dat is aan de hotels, maar ik kan bijvoorbeeld het ‘voor-wat-hoort-wat-model’ te hanteren. Dus een incentive zoals een gratis ontbijt aanbieden in ruil voor een review.”

Wanneer zijn jullie winstgevend?

“We hebben veel geïnvesteerd in de ontwikkeling en moeten een paar honderd partijen aansluiten het komende jaar willen we uit de kosten komen. Van daaruit kunnen we goed doorbouwen. Wat er nu ligt is een minimal viable product, maar we willen natuurlijk meer. De hoeveelheid data die we gaan verzamelen is bijvoorbeeld goed te gebruiken voor een benchmark. En er komt ook een speech to text functie, die een transcript maakt van de video’s. Dat is interessant voor SEO, maar je kunt er ook een advertentie van maken. Er komt dus nog van alles aan.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Matthieu Reijers - sPitch

“Google waardeert het als je video-content aanbiedt op je website. Het gebruik van Seeviews betekent dus dat de hotelwebsite beter wordt geïndexeerd en sneller wordt gevonden door gasten. Het is unieke content, die alleen in het eigen kanaal wordt getoond.”

1. Hoe wordt de video content dan aangeboden? Via een widget? Een iframe? Staat het dan niet reeds op een kanaal als YouTube of Vimeo?

2. Als het geïntegreerd is in Seeview welke impact heeft dat op de laadtijd?

3. Waaruit blijkt dat gebruik van Seeview een betere indexatie oplevert? Is er een bron beschikbaar?

Video review is niet nieuw en kan zeker waardevol zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond