0
5.3k

Waar moet je op letten bij het kiezen van een CRM-leverancier?

Het opbouwen van sterke lange termijn relaties met klanten is de topprioriteit voor ieder bedrijf dat streeft naar meer inkomsten en een snellere groei. Hechte klantrelaties bewerkstelligen is een combinatie van hard werken, moderne technologieën en hulpmiddelen. Een CRM-oplossing kan je hierbij helpen. Echter hoe begin je met CRM?

De belangrijkste selectiecriteria voor een CRM-oplossing en leverancier

Deze whitepaper heeft als doel om de belangrijkste vragen over CRM te beantwoorden. Ook bevat dit document een aantal methoden en checklist voor het selecteren van een CRM. De whitepaper gaat in op:

  • Wat is CRM en wat zijn de voordelen voor je bedrijf?
  • Hoe selecteer je het juiste CRM-oplossing?
  • Waar moet je op letten bij het kiezen van een CRM-leverancier?
  • Hoe meet je de ROI na een CRM-implementatie?
De digitale klant maakt het belang van CRM groter

Uit onderzoek van de Rockefeller Corporation blijkt dat 68 procent van de klanten weggaan bij een bedrijf omdat ze denken dat ze er niet toe te doen. De digitale klant van tegenwoordig is niet alleen goed geïnformeerd, maar ook ongevoelig voor traditionele en doorzichtige marketingtactieken. De digitale klant legt de lat hoger, waardoor bedrijven hun producten en diensten op andere manieren moeten aanbieden.

Het bieden van een optimale klantervaring is belangrijker dan ooit. Een CRM-oplossing kan het verschil maken als je je waardering voor je klanten wilt tonen. Klanten die zich gewaardeerd voelen, zijn tevreden klanten en tevreden klanten komen vaak terug. Dat merk je onder de streep .

CRM is veel meer dan alleen technologie

CRM speelt een belangrijke rol in de drie kerngebieden van zakendoen:

  • Klantgerichtheid: Een CRM-oplossing heeft een faciliterende rol in een klantgerichte strategie. Een waardevolle klantervaring is een integraal deel van CRM . 80 procent van alle klanten wisselt van leverancier na meerdere slechte ervaringen. Lees in de whitepaper wat de vier factoren van customer loyalty zijn en welke prioriteit bedrijven geven aan customer experience.
  • Klantgegevens centraliseren: CRM software combineert alle verkoop-, marketing- en klantenservice-informatie in één centrale database. Op deze manier heeft iedereen binnen je organisatie hetzelfde beeld van de klant. Dit zorgt ook voor een betere samenwerking tussen marketing en sales.
  • Automatisering van processen: Met een CRM-platform kun je bedrijfsprocessen die te maken hebben met klantcontact (grotendeels) automatiseren. Een CRM-strategie richt zich met name op processen waarbij sprake is van persoonlijk contact met klanten, zijn verkoop, marketing en klantenservice.
De belangrijkste voordelen van een CRM-oplossing

Uit onderzoek van GetApp in 2020 – onder 224 organisaties – blijkt dat bedrijven vooral denken te kunnen profiteren van CRM technologie op verschillende kerngebieden. De drie belangrijkste zijn:

  1. Klantenservice verbeteren (74 procent).
  2. Klanttevredenheid verhogen (66 procent).
  3. Klanten behouden (56 procent).

Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat documentmanagement, rapportages en analyses en een gedeelde agenda de drie meest populaire CRM-functies zijn. Lees in de whitepaper op welke aspecten gebruikers verwachten dat CRM de meeste invloed gaat hebben. De whitepaper wordt afgesloten met de acht belangrijkste voordelen van CRM.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Carlijne Brouwers