-

Vijf stappen die ‘native’ gemeengoed moeten maken

Native advertising is het afgelopen jaar enorm gegroeid, maar het wordt nog steeds gezien als een speciale manier van adverteren, niet als een vanzelfsprekende optie, terwijl dat wel zou moeten, vindt Eric Berry bij MediaPost.

1. Haal native uit zijn gesloten ‘doos’
Native is geen eenmalig experiment. Er zijn honderden manieren om het breder in te zetten, van content marketing tot zogenoemde in-feed ads. In alle gevallen blijkt native dan beter te converteren dan traditionele display. Media inkopers en planners zouden zich beter moeten verdiepen in de mogelijkheden, zodat native op termijn bij iedere campagne een rol kan spelen.

2. Native moet worden geautomatiseerd
Marketeers moeten hun inkoopinfrastructuur geschikt maken voor native door segmentatie, het optimaliseren van inventaris en attributie algoritmen, kortom alles dat nu ook al voor display beschikbaar is. En bij voorkeur via Real Time Bidding, net als bij display. Native en programmatic sluiten perfect op elkaar aan.

3. De industrie moet standaarden afspreken
Native is een nieuwe markt en daarvoor zijn standaarden nodig. Met name waar het gaat om de scheiding tussen gesponsorde en redactionele inhoud. Ga vaagheid en deceptie uit de weg. Laten we niet de fouten maken die het imago van banner advertenties hebben aangetast, waar de angst voor fraude en slechte inventaris de groei van ‘programmatic’ heeft beperkt. Native is, gelukkig, nog maagdelijk.

4. Native is beter dan onderbreking
Omdat banners niet meer werken, zien we steeds meer onderbrekende advertenties: popups, expandables en andere aandachttrekkende formaten die voor grote irritatie zorgen en gebruikers op termijn zal wegjagen.

5. Native is niet langer een buzzwoord
Prima dat we het voortdurend over native hebben, maar laten we de hype nu achter ons laten, evenals de valse beloftes. Native moet een vanzelfsprekende advertentievorm worden, waardoor de vele overspannen columns achterwege kunnen blijven. Native moet, met andere woorden, zo snel mogelijk normaal worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond