-

Snipperwall: meer conversie door social buzz

Geen evenement kan meer zonder: een social media wall waarop je precies kunt zien wie over je praat en wat er wordt gezegd. Maar er zijn meer toepassingen van dit concept mogelijk, vertelt Sander Andreae van Snipperwall.

Meer ‘rumoer’ rond je merk en een groter bereik van campagnes, dat is wat Snipperwall beoogt te realiseren. Andreae: “Snipperwall is een social-conversatieplatform. Over meerdere social-mediaplatformen heen kun je de conversatie aggregeren en met name zorgen voor meer buzz op Facebook, Twitter, Instagram en andere media. De kern is dat je door de social conversatie te laten zien en mensen uit te nodigen eraan mee te doen, er meer wordt gepost over jouw event, merk of campagne. Daardoor bereik je veel meer mensen.”

Als je volgers mee gaan praten bereik je immers ook hun volgers. De ‘second ring of audience’ noemt Andreae dat. Door het uitwaaierende effect kan er veel reuring ontstaan. “Bij een wedstrijd Ajax-Barcelona hebben we destijds de conversatie daarover in de hele stad laten zien. Daardoor ontstaat een buzz tot in de metro op weg naar het stadion. In plaats van altijd je eigen content te maken en te laten zien op schermen, kun je mensen uitnodigen mee te doen en hun ervaringen met je merk te delen. Dat heeft natuurlijk een veel meer ‘engaging’ effect én je bereikt zoals gezegd daarmee de ring achter je brand fans.”

Snipperwall is nu vooral bezig met (sport-)evenementen, maar er zijn meer toepassingen mogelijk. “Het is ook een intern communicatiemiddel. T-mobile gebruikt het bijvoorbeeld als een soort klantenservicetoepassing, om te zien wat mensen zeggen over het merk. En Rijkswaterstaat gebruikt het als extra informatiestroom over waar files staan en ongelukken zijn gebeurd.”

Voor de e-commerce is met name interessant dat het publiek van campagnes kan worden vergroot, waardoor de conversie ook hoger ligt. “De conversatie rond je content maakt je content relevanter. En je kunt ons platform gebruiken op allerlei plekken – je hebt veel meer touchpoints dan alleen de social-mediakanalen. Die combinatie maakt dat het een groter effect heeft.”

Volgens Andreae staat Snipperwall aan het begin van wat er allemaal mogelijk is. “Een van de partijen waarmee we leuke stappen aan het zetten zijn is bijvoorbeeld de ANWB. Zij verzamelen de conversaties op alle campings in Europa en laten die zien als positieve reviews op hun eigen platform. Dat helpt bij het verhogen van de boekingen. Het gaat op dit moment over 1500 campings en het wordt de komende jaren nog veel groter.”

Dit interview werd opgenomen tijdens eDay op 6 oktober 2016 in de Kromhouthal te Amsterdam. Meer dan tweeduizend bezoekers hoorden daar onder andere sprekers als Brian Solis, Kaiser Kuo en Tim Leberecht, bewonderden de nieuwe Tesla, beleefden de virtual reality mogelijkheden van Samsung en bezochten de start-up alley.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond