Attributie

Topauteurs in Attributie

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Attributie

Grenzen vervagen tussen off- en online met Adwords in-store visits

Waar Nintendo een fantastische koppeling maakte tussen de online en offline wereld met Pokémon Go, kon Google natuurlijk niet achterblijven. Feitelijk al in december 2014 geïntroduceerd, maar nu pas voorzichtig uitgerold in Nederland; de in-store visits in Google AdWords. Een nieuwe metric die de invloed van Google AdWords op offline winkelbezoek weergeeft.


Google Store Visits: wat levert online inzet op aan offline omzet?

Nederlanders hebben in 2015 voor ruim 16,26 miljard euro online gekocht. De cijfers over 2016 zijn nog niet bekend maar Thuiswinkel.org voorspelde eind 2016 dat de online omzet uitkomt op 19,63 miljard euro, een stijging van 21 procent. (Bron: Thuiswinkel.org). Maar nog steeds vinden meer dan 90 procent van de aankopen plaats in de fysieke winkel. Eén van de uitdagingen waar adverteerders met fysieke winkels mee te maken hebben is: wat levert mijn onlinemedia-investering aan offline omzet op?


Vier vragen over DMP’s die elke klant gaat stellen

De ene na de andere grote adverteerder kiest ervoor zijn data centraal te stellen in zijn (digital) marketingstrategie en kiest ervoor om een Data Management Platform (DMP) te gebruiken om zijn data maximaal te laten renderen. Onderstaande vier vragen blijven hierbij terugkomen.


Case: attributie van Facebookadvertising bij De Persgroep

Door de ontwikkeling van attributie krijgen adverteerders een steeds beter beeld van de totale toegevoegde waarde van elk kanaal en touchpoint. Attributie van Facebookadvertising blijft echter complex. Wat is nu de exacte rol van Facebook in de journey? En hoe pakt dat uit bij onderstaande campagne van De Persgroep?


Heb je al een digitaal budget?

In het laatste kwartaal van het fiscale jaar wordt er traditiegetrouw volop gesproken over de budgetten van komend jaar. Zo ook over digitaal. De e-commerce managers willen groei van hun investeringen om de vele nieuwe features op de roadmap te kunnen financieren. De marketeers willen vooral groeien met adverteren in digitale kanalen. IT wil geld om de legacy systemen uit te faseren of naar de cloud te brengen. De directie worstelt met de vraag hoeveel bedrijfsresultaten al die meerkosten gaan opleveren. Herkenbaar?


Meer artikelen in Attributie

Topic: Attributie

In dit Topic vind je alle informatie over attributie, ofwel het toekennen van een bepaalde waarde aan de verschillende kanalen in de customer journey. Welke verdeling van het budget over de kanalen leidt tot maximaal rendement? In welk kanaal leidt een extra euro marketingbudget tot maximale winsttoename? Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics