Deel dit artikel
-

Nieuw mobiel loyaltyprogramma winkeliers Hengelo

Meer dan vijftig winkeliers uit Hengelo hebben sinds kort een laagdrempelig loyaltysysteem in gebruik. Dat werkt via een app op smartphones. Gespaarde punten kunnen worden ingeruild bij cultuur en sportief georiënteerde gelegenheden in de omgeving.

Onlangs namen de lokale ondernemers de Stadskado-app in gebruik, een moderne variant op zegelboekjes. Bij iedere aankoop kan een consument, als hij de app heeft, punten laten bijschrijven op zijn account. Zodra hij een x-aantal punten heeft gespaard, kan hij die inwisselen. Bureau Hengelo is de faciliterende partij, XS2TheWorld de ontwikkelaar.

Sander Munsterman van XS2TheWorld legt uit: “Er zijn drie versies van de app: een voor de consument, een voor de winkelier en een voor Bureau Hengelo.” De app van de winkelier toont een QR-code, die van de consument leest de code en het informatieloket zorgt ervoor dat die punten kunnen worden omgeruild bij aangesloten organisaties, zoals een theater of webwinkel.

Het systeem werkt alleen van telefoon naar telefoon. Er zijn geen complexe integraties nodig met kassasystemen of andere digitale fundamenten van de ondernemers.

Munsterman: “Winkeliers doen veelal zelf het promotiewerk voor de app. Dat willen ze ook om contact met de klant te houden. Die begeeft zich immers, en dat geldt in heel Nederland, steeds makkelijker naar de online concurrenten van de winkeliers.”

XS2TheWorld wil zijn mobiele loyalty systeem ook aan andere partijen gaan bieden. De eerste oriënterende gesprekken zijn gaande, onder meer met een restaurantketen in Italië.

Foto: Cebit Australia (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond