Meer Artikelen

Premium

Vodafone inniger in data-analytics met Google Cloud

Vodafone sluit een zesjarige overeenkomst met Google Cloud om zijn kennis en ervaring met data-analytics met Google Cloud uit te diepen. De partijen ontwikkelen ook consultancydiensten om aan andere datavaardige multinationals te verkopen.

Data
Premium

Kwartaalwinst Google knalt naar 17,9 miljard dollar

Google verrast de financiële markt met een enorme winstsprong. Het nettoresultaat over de drie maanden tot april verdubbelde ruim tot een kleine achttien miljard dollar. De omzet was 55 miljard.

Venture
Premium

Andere browsermakers zien niets in Googles reclamesysteem FLoC

Geen van de andere browsermakers, Brave, Vivaldi, Microsoft en Mozilla, ziet brood in het reclamesysteem dat Google ontwikkelt voor Chrome. Ze nemen FLoC niet op in hun eigen webbrowsers.

Marketing
Premium

WordPress wil Googles reclamesysteem FLoC blokkeren

De makers van ’s werelds grootste CMS, Wordpress, overwegen om FLoC actief te gaan blokkeren wanneer dat uitkomt in de nieuwe versies van Google Chrome. Dit voorkomt dat de browser, een in principe onafhankelijke tussenpartij, gebruikersgroepen kan discrimineren voor reclamedoeleinden.

Online advertising
Premium

Google Search wordt strenger op productrecensies

Schrijvers en uitgevers van productrecensies moeten beter hun best gaan doen. Google gaat onderscheid maken tussen verhalen die enkel features opsommen en besprekingen die echt de diepte ingaan. Die gaan beter scoren in de zoekresultaten.

Search
Premium

Oracle: cookieloos Chrome is een farce

“Bordeeleigenaar Google wil lid worden van het koor”. Zo omschrijft lobbyist Ken Glueck van Oracle Googles nieuwe reclamemachine FLoC in browser Chrome.

Marketing
Premium

Amerikaanse Justitie onderzoekt Chrome om cookie-exit

Het Amerikaanse ministerie van Justitie onderzoekt of Google kleinere concurrenten blokkeert met het besluit om 3rd party cookies uit Chrome te weren.

Privacy

Zo gebruik je analytics ter verbetering van je voice- of chatbot

Bij de inzet van voice- en chatbots is een goede inrichting en slim gebruik van analytics cruciaal voor het verbeteren van de klantervaring. 

Customer Experience
Premium

IAB Europa schrikt van Googles trackerblokkade

De Europese reclame- en uitgeefbranche hangt in de gordijnen over Googles aankondiging om helemaal geen trackers meer toe te staan in zijn browser Chrome.

Online advertising
Premium

‘Googles cookie-alternatief heel slecht idee’

Het tracken van internetgebruikers met cookies stopt binnenkort, maar Googles alternatief FLoC is geen verbetering. Het is enkel een andere vorm van persoonsgericht adverteren, vindt burgerrechtenorganisatie EFF.

Marketing
Premium

Google: ‘Geen tracking meer voor persoonlijke reclame’

Google bevestigt nog eens dat het afstand neemt van het laten tracken en profileren via Chrome van gebruikers voor reclamedoeleinden.

Marketing
Premium

‘Google Stadia mist interne doelen met grote marges’

Googles gamedivisie Stadia mist de interne maandelijkse doelen voor omzet en controlerverkopen met honderdduizenden, aldus Bloomberg.

Media
Premium

Mogelijk honderdduizenden apps verwijderd uit Google Play Store

Google verwijdert binnenkort mogelijk honderdduizenden apps uit de downloadwinkel omdat ze niet meer aan de privacy-eisen voldoen. Ontwikkelaars en uitgevers moeten per Android 11 namelijk expliciet toestemming hebben om de telefoonlocatie uit te lezen.

Mobile
Premium

‘Ook Europa wil Facebook, Google laten betalen voor nieuws’

Er gaan stemmen op in het Europees Parlement om techgiganten te laten betalen voor het gebruik van de kopij van online nieuwsuitgevers. Hiermee slaat Europa een pad in dat Australië reeds bewandelt.

Media
Premium

Ook Google wil reclameblokkade op mobiel

Google onderzoekt hoe het kan voorkomen dat adverteerders via websites en apps profiel- en gedragsdata verzamelen van gebruikers. Het begeeft zich daarmee in de voetsporen van Apple, dat zich toont als streng in de leer wat de privacybescherming betreft.

Marketing