Google onder actiever toezicht Britse privacywaakhond
Google accepteert een derde partij die toezicht houdt op nieuwe ontwikkelingen in Chrome. Meer specifiek: het uitfaseren van 3rd party cookies en het invoeren van Googles eigen opvolger daarvan.
Google accepteert een derde partij die toezicht houdt op nieuwe ontwikkelingen in Chrome. Meer specifiek: het uitfaseren van 3rd party cookies en het invoeren van Googles eigen opvolger daarvan.
Google’s pagina met zoekresultaten verandert. Een blik op de VS laat zien wat er nog aankomt. Vijf veranderingen en de consequenties voor je SEO-strategie.
Niemand kan nog om Google Analytics 4 heen. Een introductie met de belangrijkste kenmerken en hoe je daar het meest effectief mee aan de slag gaat.
Het internationaal werkende mobiele telecombedrijf Telenor gaat de clouddiensten van Google strategische inzetten.
Een experiment: paginering aanbieden aan Google op een SEO-vriendelijke manier, zonder dekkingsfouten of onlogische SERP’s op diepergelegen pagina’s.
Het derde kwartaal pakt sterk uit voor Google met ruime dubbelcijferige groei op alle fronten, en meer dan de financiële markt verwachtte. De nettowinst stijgt met 68 procent tot 18,9 miljard dollar.
Er komt geen einde meer aan de pagina met zoekresultaten bij zoekmachine Google. De resultatenpagina krijgt een nieuwe vormgeving waarbij het bodem uit de pagina verdwijnt.
Nederlandse huishoudens staken afgelopen jaren bijna honderd miljoen euro in de aanschaf van digitaal slimme deurbellen.
Google gaat naar de Europese rechter omdat het een boete van de Europese Commissie ongedaan wil maken. Europa vindt dat Google zijn marktmacht met Android misbruikte, maar het bedrijf noemt het juist hét voorbeeld van marktwerking omdat het met Apple concurreert.
Google zal niet langer last-click attributie gebruiken als het standaard conversiemodel bij Google Ads. Niet de laatste klik voor een aankoop, download of, bijvoorbeeld, aanmelding telt het zwaarst in de verdeling. Googles zet machine learning in om te bepalen welke factor hoeveel weegt bij de toewijzing van de commissie.
Het einde van third-party cookies. Veel wordt nu ingezet op first-party data. Daarbij is schaalgrootte een punt. Overweeg daarom allianties en samenwerking.
Google Ads heeft iets nieuws: Performance Max, met verdere automatisering dan normaal. Resultaten uit 3 campagnes: wisselende maar veelbelovende resultaten.
Google neemt bid-management en keywords over, maar dat betekent ook minder inzicht. Kijk goed welke data je aanlevert en krijg toch belangrijke inzichten.
Google presenteerde onlangs Material You: personalisatie van je interface. Voor ontwerpers zou het wel eens het begin van een revolutie kunnen zijn.
Facebook en Google werken mee aan de aanleg van een nieuwe onderzeese datakabel in zuid-oost Azië. De kabel biedt een extra route in de regio om groeiend mobiel dataverkeer naar serverparken te loodsen.