Meer Artikelen

Premium

Telenor sluit cloudpact met Google

Het internationaal werkende mobiele telecombedrijf Telenor gaat de clouddiensten van Google strategische inzetten.

Cloud

E-commercepaginering, SEO en canonieke URL’s bij Google: Een experiment

Een experiment: paginering aanbieden aan Google op een SEO-vriendelijke manier, zonder dekkingsfouten of onlogische SERP’s op diepergelegen pagina’s.

SEO
Premium

Google boekt grote getallen over derde kwartaal

Het derde kwartaal pakt sterk uit voor Google met ruime dubbelcijferige groei op alle fronten, en meer dan de financiële markt verwachtte. De nettowinst stijgt met 68 procent tot 18,9 miljard dollar.

Venture
Premium

Continuous scrolling ingevoerd bij Google Search

Er komt geen einde meer aan de pagina met zoekresultaten bij zoekmachine Google. De resultatenpagina krijgt een nieuwe vormgeving waarbij het bodem uit de pagina verdwijnt.

Search
Premium

640.000 slimme deurbellen in Nederland

Nederlandse huishoudens staken afgelopen jaren bijna honderd miljoen euro in de aanschaf van digitaal slimme deurbellen.

Tech
Premium

Google vecht Europese miljardenboete voor Android aan

Google gaat naar de Europese rechter omdat het een boete van de Europese Commissie ongedaan wil maken. Europa vindt dat Google zijn marktmacht met Android misbruikte, maar het bedrijf noemt het juist hét voorbeeld van marktwerking omdat het met Apple concurreert.

Legal
Premium

Google: ‘last-click’ overboord voor machine learning

Google zal niet langer last-click attributie gebruiken als het standaard conversiemodel bij Google Ads. Niet de laatste klik voor een aankoop, download of, bijvoorbeeld, aanmelding telt het zwaarst in de verdeling. Googles zet machine learning in om te bepalen welke factor hoeveel weegt bij de toewijzing van de commissie.

Attributie

De koek(ie) is op! Tijd om je performance measurement te herevalueren!

Het einde van third-party cookies. Veel wordt nu ingezet op first-party data. Daarbij is schaalgrootte een punt. Overweeg daarom allianties en samenwerking.

Online marketing

De nieuwe Performance Max-campagnes van Google Ads: Beter of niet?

Google Ads heeft iets nieuws: Performance Max, met verdere automatisering dan normaal. Resultaten uit 3 campagnes: wisselende maar veelbelovende resultaten.

Online advertising

Een nieuwe kijk op Smart Shopping-campagnes: Naar kwalitatief PPC-management

Google neemt bid-management en keywords over, maar dat betekent ook minder inzicht. Kijk goed welke data je aanlevert en krijg toch belangrijke inzichten.

Online advertising

Je volgende wallpaper kan het begin van een revolutie zijn

Google presenteerde onlangs Material You: personalisatie van je interface. Voor ontwerpers zou het wel eens het begin van een revolutie kunnen zijn.

Web-design
Premium

Google, Facebook leggen Aziatische onderzeese datakabel

Facebook en Google werken mee aan de aanleg van een nieuwe onderzeese datakabel in zuid-oost Azië. De kabel biedt een extra route in de regio om groeiend mobiel dataverkeer naar serverparken te loodsen.

Breedband

Wat zijn de voordelen van een CSS?

40% van de Nederlandse webshops bespaart op Shopping Ads door middel van een CSS-partner. Lees in dit artikel hoe de CSS-korting werkt.

Online advertising

Biedt Google’s Privacy Sandbox de oplossing voor het cookieprobleem?

Wat gaat 3rd-party cookies vervangen? In de Google Privacy Sandbox experimenteert het bedrijf. We kijken of de huidige plannen toekomst hebben.

Online advertising
Premium

Engeland start onderzoek naar reviews bij Google en Amazon

De Britse toezichthouder Markt & Mededinging, de CMA, is een formeel onderzoek begonnen naar Amazon en Google. De waakhond vermoedt dat de techbedrijven niet voldoende stappen ondernemen om neprecensies, die consumenten misleiden, tegen te gaan.

Legal