De koek(ie) is op! Tijd om je performance measurement te herevalueren!
Het einde van third-party cookies. Veel wordt nu ingezet op first-party data. Daarbij is schaalgrootte een punt. Overweeg daarom allianties en samenwerking.
Het einde van third-party cookies. Veel wordt nu ingezet op first-party data. Daarbij is schaalgrootte een punt. Overweeg daarom allianties en samenwerking.
Google Ads heeft iets nieuws: Performance Max, met verdere automatisering dan normaal. Resultaten uit 3 campagnes: wisselende maar veelbelovende resultaten.
Google neemt bid-management en keywords over, maar dat betekent ook minder inzicht. Kijk goed welke data je aanlevert en krijg toch belangrijke inzichten.
Google presenteerde onlangs Material You: personalisatie van je interface. Voor ontwerpers zou het wel eens het begin van een revolutie kunnen zijn.
Facebook en Google werken mee aan de aanleg van een nieuwe onderzeese datakabel in zuid-oost Azië. De kabel biedt een extra route in de regio om groeiend mobiel dataverkeer naar serverparken te loodsen.
40% van de Nederlandse webshops bespaart op Shopping Ads door middel van een CSS-partner. Lees in dit artikel hoe de CSS-korting werkt.
Wat gaat 3rd-party cookies vervangen? In de Google Privacy Sandbox experimenteert het bedrijf. We kijken of de huidige plannen toekomst hebben.
De Britse toezichthouder Markt & Mededinging, de CMA, is een formeel onderzoek begonnen naar Amazon en Google. De waakhond vermoedt dat de techbedrijven niet voldoende stappen ondernemen om neprecensies, die consumenten misleiden, tegen te gaan.
Google besluit om de ondersteuning voor 3rd party cookies in Chrome twee jaar later te beëindigen. Het uitfaseren begint pas in de tweede helft van 2023. De markt moet langer gelegenheid krijgen te spreken over en werken aan alternatieve systemen.
De Europese Commissie begint een nieuw onderzoek naar machtsmisbruik door Google en richt zich dit keer in het bijzonder op de reclametak van het bedrijf.
Tweederde van de fabrieken gebruikt ergens in de productieketen al kunstmatige intelligentie op dagelijkse basis. Google ziet dat lerende machines minder op proef en steeds vaker in de kernprocessen worden inzet.
Google probeert toezichthouders en de reclamemarkt actief te betrekken bij de ontwikkeling van een nieuw reclameproduct. Dat komt in Chrome als alternatief voor de verdwijnende 3rd party cookies.
De Autoriteit Persoonsgegevens maant scholen, universiteiten en het ministerie van Justitie ertoe om te stoppen met de clouddiensten van Google. Die voldoen mogelijk niet aan de AVG.
NRC.nl stond jarenlang op een zwarte lijst richting adverteerders bij Google.
Google legt een bom onder de reclamemarkt op Android. App-gebruikers zich later dit jaar ‘anonimiseren’. App-bouwers en adverteerders kunnen minder goed targeten en gaan lagere prijzen rekenen voor reclameruimte.