Meer Artikelen

Retailmedia netwerken verkleinen CO2-voetafdruk advertenties

Als digitale marketeers worden we ons steeds bewuster van de impact van onze campagnes op het milieu. Retailmedia netwerken zijn […]

Retailmedia

Bureaus: open je armen voor ‘in-housing’

De trend van ‘in-housing’ vormt een uitdaging voor marketingbureaus. Omarm de trend en bied nieuwe diensten aangepast op de deze ontwikkeling.

Sponsored

Tien ‘best practices’ voor succesvolle Performance-Max-campagnes

Performance Max is een potentieel krachtig middel om campagnes efficiënt te regelen. Daarvoor moet je een aantal zaken wel zorgvuldig regelen.

Campagnes

Het juiste retailmediaplatform voor je merk

Het grote aanbod aan retailmediaplatformen zorgt voor nieuwe uitdagingen. Hoe kies je het platform dat past bij je merk en aansluit op je doelen op de lange termijn?

Retailmedia

De stand van retailmedia halverwege 2024

Terwijl we de eerste helft van 2024 zijn gepasseerd, is het belangrijk om de balans op te maken. Wat is de huidige staat van retailmedia?

Retailmedia

Terug naar huis: de transitie van uitbesteden naar intern digitalmarketingteam

Steeds meer organisaties willen hun digitale marketingactiviteiten weer in eigen huis halen. Die transitie vraagt om een zorgvuldig gestructureerde aanpak.

Strategy

Emerce TV: Retailmedia nog op tweede plan bij retailers

Nederlandse online retailers staan nog niet te springen om massaal media-operaties op te tuigen in hun webshop en apps. De nieuwe bron van inkomsten is interessant, maar men kijkt het nog aan.

Retailmedia

Digitale marketing: doe het lekker zelf!

Inhousing is een trend, maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je iets lange tijd hebt uitbesteed, hoe kun je het dan ineens weer zelf doen?

Digital Agencies

Succesvol verkopen op marketplaces zonder kannibalisatie

Marketplaces: extra sales en nieuwe klanten of lagere marges en kannibalisatie van je eigen verkoopkanalen? Marketplaces vragen om de juiste strategie.

Marketplaces

Nieuwe tak Kinesso voor inhousing

Kinesso introduceert de gespecialiseerde afdeling Performance Solutions die klanten gaat begeleiden bij het intern overnemen van hun digitale media- en marketingactiviteiten.

Digital Agencies

Het is primetime voor retailmedia en TV-schermen in winkels

Retailmedia is aan een opmars bezig. TV-schermen in winkels zijn daarvan één vorm: deze nemen deels de rol van traditionele lineaire TV over.

Retailmedia

Friends of Search 2024 recap: AI, AI, AI en de rest

Friends of Search 2024 bracht professionals samen om inzichten, vernieuwende strategieën en toekomstige ontwikkelingen te verkennen.

Search

Wat niet-endemische adverteerders aan retailmedia hebben

Retailmedia: je merk tonen bij een relevante retailer. Maar er zijn ook voordelen als je juist niets te maken hebt met de branche waarin je adverteert.

Retailmedia

Negen retailmediaverwachtingen voor 2024

Retailmedia groeit: dat zal leiden tot meer netwerken, digitalisering van de werkvloer, standardisatie, meer data, meer niet-endemische adverteerders.

Retailmedia

Het evalueren van marketplace feestdagcampagnes begint voor de feestdagen al

Wees je ervan bewust dat feestdagcampagnes op marketplaces in eerste instantie niet altijd winstgevend zullen lijken.

Campagnes