Retailmedia netwerken verkleinen CO2-voetafdruk advertenties
Als digitale marketeers worden we ons steeds bewuster van de impact van onze campagnes op het milieu. Retailmedia netwerken zijn […]
Als digitale marketeers worden we ons steeds bewuster van de impact van onze campagnes op het milieu. Retailmedia netwerken zijn […]
De trend van ‘in-housing’ vormt een uitdaging voor marketingbureaus. Omarm de trend en bied nieuwe diensten aangepast op de deze ontwikkeling.
Performance Max is een potentieel krachtig middel om campagnes efficiënt te regelen. Daarvoor moet je een aantal zaken wel zorgvuldig regelen.
Het grote aanbod aan retailmediaplatformen zorgt voor nieuwe uitdagingen. Hoe kies je het platform dat past bij je merk en aansluit op je doelen op de lange termijn?
Terwijl we de eerste helft van 2024 zijn gepasseerd, is het belangrijk om de balans op te maken. Wat is de huidige staat van retailmedia?
Steeds meer organisaties willen hun digitale marketingactiviteiten weer in eigen huis halen. Die transitie vraagt om een zorgvuldig gestructureerde aanpak.
Nederlandse online retailers staan nog niet te springen om massaal media-operaties op te tuigen in hun webshop en apps. De nieuwe bron van inkomsten is interessant, maar men kijkt het nog aan.
Inhousing is een trend, maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je iets lange tijd hebt uitbesteed, hoe kun je het dan ineens weer zelf doen?
Marketplaces: extra sales en nieuwe klanten of lagere marges en kannibalisatie van je eigen verkoopkanalen? Marketplaces vragen om de juiste strategie.
Kinesso introduceert de gespecialiseerde afdeling Performance Solutions die klanten gaat begeleiden bij het intern overnemen van hun digitale media- en marketingactiviteiten.
Retailmedia is aan een opmars bezig. TV-schermen in winkels zijn daarvan één vorm: deze nemen deels de rol van traditionele lineaire TV over.
Friends of Search 2024 bracht professionals samen om inzichten, vernieuwende strategieën en toekomstige ontwikkelingen te verkennen.
Retailmedia: je merk tonen bij een relevante retailer. Maar er zijn ook voordelen als je juist niets te maken hebt met de branche waarin je adverteert.
Retailmedia groeit: dat zal leiden tot meer netwerken, digitalisering van de werkvloer, standardisatie, meer data, meer niet-endemische adverteerders.
Wees je ervan bewust dat feestdagcampagnes op marketplaces in eerste instantie niet altijd winstgevend zullen lijken.