Meer Artikelen

Waarom Social Commerce in Europa niet zo groot wordt als elders

Social Commerce gaat hier niet worden zoals in Azië of de VS. Europa is versnipperd qua wetgeving en Europeanen gaan anders om met hun online privacy.

Social

De wondere wereld van ‘tools’ en adtech voor retailmedia

Retailmedia is een nieuwe ontwikkeling waar verschillende partijen in Nederland al mee bezig zijn. Een overzicht van de ‘tools’ en technologie.

Retailmedia

Albert Heijn Sponsored Products: bevindingen na een half jaar

Een half jaar geleden begon Albert Heijn met Sponsored Products: merken kunnen zichtbaarheid kopen voor hun producten op de website. De eerste resultaten.

Native advertising

Nederlanders zuinig? Nederlandse marketeers in ieder geval vaak niet

Marketeers gaan vaak direct naar de dure oplossingen die ze altijd gebruiken in plaats van gratis methodes die (onterecht!) een stoffig imago hebben.

E-mailmarketing

De metaverse en performance marketing: in vijf stappen naar ROI

Steeds meer bedrijven besluiten de stap naar de metaverse te zetten. Maar valt er ook rendement te behalen? Met deze vijf stappen pak je het goed aan.

Digital Transformation

Retailmedia: vereiste voor e-commercebedrijven om winstgevend te blijven?

Alléén verkoop van spullen is geen winnende strategie meer voor grote bedrijven. Is retailmedia straks voor iedereen nodig om winstgevend te blijven?

Retailmedia

Nieuwe ontwikkeling: sponsored products op de Albert Heijn-website

AH begon recent met ‘sponsored products’ op zijn website. Merken kunnen hun product nu prominenter in zicht brengen. Hoe werkt het en hoe kan het nog beter?

Retailmedia

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: bereik de juiste klanten (4/4)

Probeer niet altijd iedereen te bereiken, maar je richt je aandacht en tijd vooral op de high-value audience voor jouw specifieke branche of product.

Customer Engagement

Starten met Google Analytics 4: een introductie voor de CRO-specialist

Niemand kan nog om Google Analytics 4 heen. Een introductie met de belangrijkste kenmerken en hoe je daar het meest effectief mee aan de slag gaat.

Conversie

Alles wat je moet weten van Friends of Search 2021

Het gisteren gehouden Friends of Search stond dit jaar in het teken van onder meer search measurement, search hygiëne en Machine Learning en AI. Dit jaar was Reprise er ook weer bij om naar de verschillende experts te luisteren. De belangrijkste take aways.

Search

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: De user experience (3/4)

Hoe zit het met de UX van je website? Maak je webshop klaar voor het shoppingseizoen. Ook als die onder druk staat door veel verkeer en transacties.

Customer Experience

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: Content (2/4)

Een goede contentmarketingstrategie draait niet alleen om de content zelf, maar ook om de totale customer journey en het verbinden van contentkanalen.

Contentmarketing

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: Introductie (1/4)

Najaar, shoppingseizoen. Wacht niet en begin nu met voorbereiden. In de eerste plaats: oriënteer je op je doelgroep en denk na over de klantreis.

Customer Engagement

Optimale Pinterest-marketing: Gebruik search én social

Pinterest wordt vaak over het hoofd wordt gezien door marketeers. Onterecht, want gebruikersaantallen groeien en het biedt interessante mogelijkheden.

Social

Combineer Snap Ads en Commercial Ads op Snapchat voor grotere campagne-impact

Snap Ads + Commercial Ads samen resulteert op Snapchat in betere prestaties dan enkel Snap Ads, dat blijkt uit een campagne voor Fanta Nederland.

Campagnes