Meer Artikelen

Premium

TikTok Search: vergroot je zichtbaarheid met TikTok SEO

TikTok wordt steeds belangrijker. Jongeren gebruiken het steeds meer ook als zoekmachine. TikTok SEO is daarmee een onderwerp geworden.

SEO

Hoe de rol van een SEA-marketeer is veranderd door AI

AI heeft ook rond SEA nogal wat veranderd. Veel is geautomatiseerd en daarmee gemakkelijker geworden. Anderzijds hebben we ook controle en inzicht verloren.

Search

Wouter Moen nieuwe Managing Director van KINESSO

IPG Mediabrands Nederland heeft Wouter Moen (40) aangesteld als Managing Director van haar technologie gedreven performance bureau KINESSO.

Het praktische nut van Amazon Marketing Cloud

Wat is Amazon Marketing Cloud? Waarom en hoe kun je die gebruiken? Wat is het nut in Nederland? Een vijftal praktische toepassingen en voorbeelden.

Analytics

AI in Search: voorbij de hype en in de praktijk

Het lijkt erop dat AI de manier waarop zoekmachines werken gaat veranderen: steeds meer conversational search. Hoe ga je daar als merk of bedrijf mee om?

SEO

Google Analytics 4 als Customer Data Platform

Google ernaar dat adverteerdes Google Analytics 4 als hun centrale CDP inzetten. Dit zijn de essentiële zaken als je GA4 op die manier wilt gebruiken.

Data

Hoe je van bezoekers klanten maakt op marketplaces

Met zorgvuldig gemaakte productbeschrijvingen die vaste regels volgen kun je bezoekers van marketplaces overtuigen om jouw producten te kiezen.

Conversie

Facebook, Instagram en TikTok willen alleen handel binnen hun eigen platformen

Ze proberen het al langer en geven het nog niet op: socialemediaplatformen willen e-commerce het liefst zo veel mogelijk in-app houden.

Social

Meta brengt doe-het-zelf ‘conversion-lift’-studies terug

De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.

Conversie

Van innovatie tot inspiratie: een verslag van Emerce Digital Marketing Live 2023

Met nog 1500 vakgenoten waren we aanwezig bij Emerce Digital Marketing Live. Een verslag van de thema’s en presentaties die ons het meeste opvielen.

Marketing

A/B-testen: de voor- en nadelen van ‘client-side’ versus ‘server-side’

A/B-testen kan op twee manieren: client-side en server-side. Wat de beste keus is hangt af van de vereisten en het gebruik binnen je organisatie.

Web performance

Hoe zat het ook alweer? Retailmedia (letterlijk) van A tot Z uitgelegd

Retailmedia is in korte tijd een belangrijke nieuwe vorm van adverteren geworden. Een ABC met de belangrijke (en obscuurdere) begrippen uit die wereld.

Retailmedia

Retailmedia: de stand van zaken, de mogelijkheden en de toekomst

Retailmedia heeft snel aan terrein gewonnen in Nederland, maar een blik op de Verenigde Staten laat zien dat er nog veel meer aan zit te komen.

Media

Trends rond SEO en SEA: een verslag van Friends of Search 2023 (2/2)

De meest opvallende presentaties, waaronder Barry Adams over de geschiedenis en toekomst van SEO, Mitch Komen (Wehkamp) over ‘incrementality’, KLM en meer.

Search

Trends rond SEO en SEA: een verslag van Friends of Search 2023 (1/2)

Verslag van Friends of Search: Melanie Deziel (StoryFuel) over vertrouwen, Frederick Vallaeys over AI en Lily Ray over Google’s ‘helpful content’-update.

Search