More artikelen

Klarna brengt browserextensie uit met kortingscodes

Klarna, bekend als internetkassa, breidt zijn activiteiten verder uit in het e-commerce- en reclamedomein met de introductie van een browserextensie met kortingscodes.

E-commerce

Belgische investeerder in Klarna

De Belgische investeerder GBL, van de vermogende Frère-familie, blijkt aan belang te hebben genomen in betaalbedrijf Klarna.

Venture

Klarna koopt nog een prijsvergelijkingssite

Klarna heeft voor een onbekend bedrag de Scandinavische prijsvergelijker Pricerunner overgenomen.

Venture

EDAY: Kwart is online kerstinkopen al begonnen

Twaalf procent van de Nederlanders heeft zijn online sint- en kerstcadeaus al gekocht en dertien procent slaat komende weken zijn slag. Een grote groep vervroegt zijn inkopen uit angst voor tekorten of vertraging.

E-commerce

Klarna sluit aan op Stripe

De internationale leverancier van internetkassa’s Stripe sluit Klarna aan en biedt zijn klanten, webwinkels, daarmee de optie om ‘achteraf betalen’ op te nemen in hun checkouts.

Payment

Klarna koopt online reisplanner Inspirock

Klarna koopt voor een laag miljoenenbedrag het Amerikaanse techbedrijf Inspirock, een bedrijf dat een online reisplanner bouwt en exploiteert.

Venture

Klarna met livestreams voor beautyshopping

Klarna verzorgt deze weken vier live videostreams met de Amerikaanse verkoper van huidverzorgings- en cosmetische producten Beautycounter.

Fashion

Klarna: 90 miljoen gebruikers

Betaalbedrijf Klarna heeft negentig miljoen actieve gebruikers en verwerkt dagelijks twee miljoen transacties. De groeiversnelling drijft de Zweden in de rode cijfers.

Payment

Klarna van start in Polen

Betaalbedrijf Klarna start operaties in Polen, een e-commercemarkt met meer dan dertig online consumenten waar het tot op heden niets deed.

E-commerce

Klarna koopt klantenkaartapp Stocard

Het spel is op de wagen: Klarna doet in een maand tijd zijn derde overname. Met de aankoop van Stocard krijgt het een veelgebruikte app met daarin digitale klantenkaarten van retailers en mobiele betalingen.

Payment

PAY. verder Europa in met Klarna

PAY. breidt zijn Nederlandse samenwerking met Klarna uit tot een waarbij alle eurolanden worden gedekt. Voor de PSP is dat een stap op de geografische uitbreiding van zijn werkterrein.

E-commerce

Klarna via overname in social shopping

Klarna neemt voor een onbekend bedrag het Britse HERO over, een techbedrijf dat social shopping faciliteert voor fysieke retailers.

E-commerce

Klarna breidt uit met marketingdiensten

Klarna breidt in Europa uit met online marketingdiensten. Het betaalbedrijf lanceert een Comparison Shopping Service. Daarmee kunnen webwinkeliers hun assortiment adverteren in Google.

Online advertising

‘In samenwerking met onze retailers verhogen we de conversie en shopervaring’

De Zweedse fintech Klarna groeide uit tot marktleider door een groeimotor te zijn voor retailers wereldwijd. Een extreme klantgerichtheid en […]

Emerce Fashion: Botplaag werd succesvolle reclamestunt Klarna

Klarna vertelt op Emerce Fashion hoe het de terreur van shoppingbots op sneakersites omdraaide in een internationaal succesvolle reclamestunt. In Nederland profiteerden twaalf winkels daarvan.

Fashion