More artikelen

Fysieke winkels accepteren betalingen Klarna-app

Fysieke winkels kunnen binnenkort betalingen accepteren van klanten die de mobiele app van Klarna aan de kassa QR-scannen. De shops verlengen hun digitale relatie naar het fysieke domein en vinden een marketingpartner in de Zweden.

Retail

Klarna-app krijgt duurzame kledingcollectie

De winkel in Klarna’s krijgt een nieuwe sectie waarin enkel duurzaam geproduceerde kleding te koop is. Hiertoe werkt het samen met de Good on You-organisatie.

E-commerce

Klarna: ‘We worden een shoppingbestemming’

De app van Klarna breidt binnenkort uit met e-commerce. De Zweden bouwen een bestemming om te shoppen, betalen en financiën te beheren. “Het moet een shoppingbestemming worden met een complete featureset. Daartoe zullen we binnenkort als eerste de overgenomen diensten van Pricerunner integreren en die gefaseerd internationaal uitrollen.”

E-commerce

Omzet Klarna: +24%, richting miljard euro

Betaalprovider Klarna zag de omzet in het eerste halfjaar van 2022 met 24 procent tot 950 miljoen euro. Onder de streep rapporteert het echter een verlies van 580 miljoen euro, als gevolg van de investeringen in Amerika en integratie van overnames.

Financials

Nieuwe investering Klarna, waardering -85%

Een jaar geleden haalde Klarna ruim 600 miljoen op tegen een waardering van 46 miljard. Vandaag maakt het bekend 800 miljoen dollar op te halen, tegen een waardering van 6,7 miljard.

Financials

Stocard geïntegreerd in Klarna-app

De mobiele app van Klarna breidt uit met de spaarkaarten van Stocard. Het betaalbedrijf verbreedt zijn marktpositie stap voor stap richting een bredere waaier e-commerce, marketing en retail.

Customer Loyalty

Klarna houdt internationaal koopjesfestijn

Betaalbedrijf Klarna houdt aanstaande weekend een internationaal driedaags koopjesfestival op zijn site en in de app.

E-commerce

Klarna zoekt miljard dollar groeigeld

Fintech Klarna onderhandelt over nieuw durfkapitaal. De bedrijfswaarde ligt bijna een derde lager dan afgelopen najaar, aldus de Wall Street Journal.

Venture

‘Het is belangrijk om zowel online als offline de shopbeleving te optimaliseren’

Uit onderzoek concludeert Klarna dat de grenzen tussen offline en online kanalen vervagen. “Het is voor retailers van levensbelang om […]

Emerce 100

Klarna stapt in open banking met lancering Kosma

Klarna wordt een technologieleverancier in de bankwereld met de lancering van zijn submerk Kosma. Dat specialiseert zich in open banking, op API’s gebaseerde financiële diensten.

Financials

Helft millennials shopt via smartphone

Ruim eenderde van de Nederlandse consumenten geeft de voorkeur aan de mobiele telefoon als voornaamste apparaat om op te shoppen. Bij millennials, de groep tot 35 jaar, ligt dat zelfs op 48 procent.

E-commerce

‘Transformatie online shoppen dendert omgeremd door’

Ook nu de fysieke winkels weer open zijn, groeit online winkelen gewoon door. Europese consumenten zijn niet minder gaan shoppen bij apps en webwinkels.

E-commerce

Zweedse prijsvergelijker daagt Google voor miljarden

De Europees werkende prijsvergelijker PriceRunner eist een schadevergoeding van minstens 2,1 miljard euro van Google. Daartoe dagen de Zweden de Amerikaanse techgigant in Stockholm voor de rechter.

Legal

Shopping-app Klarna breidt uit met eco-fashion

Klarna gaat een samenwerking aan met Good On You ter uitbreiding van het winkelaanbod in zijn app. De nieuwe partner brengt producten van 23 kledingmerken in van wie vaststaat dat hun producten eco-vriendelijk zijn gemaakt.

Fashion

Klarna voert achteraf gespreid betalen in

In andere landen kan het al jaren en nu voert Klarna het ook in Nederland in: in drie rentevrije delen of achteraf binnen dertig dagen betalen zonder aanvullende kosten.

Payment