Klarna haalt 1 miljard dollar op
De betaalprovider voor webwinkels Klarna heeft een miljard dollar opgehaald bij private investeerders. De waardering van het bedrijf lag daarbij op 31 miljard dollar, drie keer meer dan een half jaar geleden.
De betaalprovider voor webwinkels Klarna heeft een miljard dollar opgehaald bij private investeerders. De waardering van het bedrijf lag daarbij op 31 miljard dollar, drie keer meer dan een half jaar geleden.
De Zweedse betaalverwerker Klarna zag in 2020 voor 48 miljard euro aan betalingen naar webwinkels gaan, 46 procent meer dan in 2019.
Online retailers hebben er sinds corona een nieuwe doelgroep bij: 55-plussers. Wat betekent dit voor winkeliers en hun communicatie?
De belangrijkste verkoopcijfers van de afgelopen Black Friday en de lessons learned voor 2021.
Fysieke winkels die PIN-terminals van Verifone gebruiken, kunnen hun klanten ook ná het verlaten van de winkel pas laten betalen. Daartoe werkt Verifone samen met Klarna.
“Net wanneer je de Millennials begint te begrijpen, verschijnt Generatie Z als het grootste cohort wereldwijd”, met deze zin wordt de introductie van deze whitepaper geopend. Deze zin is waarschijnlijk herkenbaar voor elke online retailer. Gen Z is opgegroeid in en onzekere wereld en de online én offline invloed van deze groep digital natives reikt ver. Toch zijn millennials geen oud nieuws. Zij zijn namelijk nog steeds een zeer invloedrijke en koopkrachtige doelgroep. De overeenkomstige kenmerken tussen deze twee groepen zijn dat ze ‘altijd AAN staan’ en beiden zijn opgegroeid in het digitale tijdperk. Millennials en Generatie Z zijn ook hyper-bewust: ze zijn op de hoogte van het instabiele politieke klimaat, de vluchtelingencrisis en alle highlights uit het leven van hun peers en idolen. Wat betekent dit alles voor de online ervaring die webshops bieden?
Een betaal-later oplossing wekt niet alleen vertrouwen. Het groeit voor retailers ook uit tot een marketingmiddel door het extra gemak.
De investeerders Silverlake, GIC en Blackrock stappen met 650 miljoen dollar in bij betaalbedrijf Klarna, dat met de transactie wordt gewaardeerd op elf miljard dollar.
Leverancier van online betaaldiensten Klarna boekt in het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 51 miljoen euro. Dat komt met name door investeringen in groei in de VS en het VK, maar ook een verdubbeling in aantal niet-betalende consumenten.
Klarna betreedt bijna 10 jaar na de lancering in Nederland nu ook de Belgische markt. Achteraf betalen met Klarna is in België nu ook direct beschikbaar bij grote webwinkels als H&M, A.S. Adventure en Omoda.
In het afgelopen jaar steeg de aankoop van beautyproducten via webwinkels in Nederland met 130 procent. Dit blijkt uit een […]
Handelsinformatiebureau Focum stopt met zijn achteraf betaaldiensten, een nevenactiviteit, en doet het klantportfolio over aan Klarna.
Klanten van H&M in Nederland kunnen nu kleding shoppen, meenemen en hoeven dat pas later te betalen als ze thuis zijn. De kledingwinkel werkt hiertoe samen met betaalprovider Klarna.
De financiële dienstverlener Klarna, dat betaalopties aan webwinkels levert, opent een nieuwe kantoor in Berlijn waar uiteindelijk vijfhonderd techneuten een betrekking moeten krijgen.
Technologiebedrijf Klarna, waarmee webwinkels achteraf betalen kunnen aanbieden, kiest voor Amazon AWS als zijn primaire cloud voor de doorontwikkeling van zijn producten.