Klarna koopt klantenkaartapp Stocard
Het spel is op de wagen: Klarna doet in een maand tijd zijn derde overname. Met de aankoop van Stocard krijgt het een veelgebruikte app met daarin digitale klantenkaarten van retailers en mobiele betalingen.
Het spel is op de wagen: Klarna doet in een maand tijd zijn derde overname. Met de aankoop van Stocard krijgt het een veelgebruikte app met daarin digitale klantenkaarten van retailers en mobiele betalingen.
PAY. breidt zijn Nederlandse samenwerking met Klarna uit tot een waarbij alle eurolanden worden gedekt. Voor de PSP is dat een stap op de geografische uitbreiding van zijn werkterrein.
Klarna neemt voor een onbekend bedrag het Britse HERO over, een techbedrijf dat social shopping faciliteert voor fysieke retailers.
Klarna breidt in Europa uit met online marketingdiensten. Het betaalbedrijf lanceert een Comparison Shopping Service. Daarmee kunnen webwinkeliers hun assortiment adverteren in Google.
De Zweedse fintech Klarna groeide uit tot marktleider door een groeimotor te zijn voor retailers wereldwijd. Een extreme klantgerichtheid en […]
Klarna vertelt op Emerce Fashion hoe het de terreur van shoppingbots op sneakersites omdraaide in een internationaal succesvolle reclamestunt. In Nederland profiteerden twaalf winkels daarvan.
De betaalprovider voor webwinkels Klarna heeft een miljard dollar opgehaald bij private investeerders. De waardering van het bedrijf lag daarbij op 31 miljard dollar, drie keer meer dan een half jaar geleden.
De Zweedse betaalverwerker Klarna zag in 2020 voor 48 miljard euro aan betalingen naar webwinkels gaan, 46 procent meer dan in 2019.
Online retailers hebben er sinds corona een nieuwe doelgroep bij: 55-plussers. Wat betekent dit voor winkeliers en hun communicatie?
De belangrijkste verkoopcijfers van de afgelopen Black Friday en de lessons learned voor 2021.
Fysieke winkels die PIN-terminals van Verifone gebruiken, kunnen hun klanten ook ná het verlaten van de winkel pas laten betalen. Daartoe werkt Verifone samen met Klarna.
“Net wanneer je de Millennials begint te begrijpen, verschijnt Generatie Z als het grootste cohort wereldwijd”, met deze zin wordt de introductie van deze whitepaper geopend. Deze zin is waarschijnlijk herkenbaar voor elke online retailer. Gen Z is opgegroeid in en onzekere wereld en de online én offline invloed van deze groep digital natives reikt ver. Toch zijn millennials geen oud nieuws. Zij zijn namelijk nog steeds een zeer invloedrijke en koopkrachtige doelgroep. De overeenkomstige kenmerken tussen deze twee groepen zijn dat ze ‘altijd AAN staan’ en beiden zijn opgegroeid in het digitale tijdperk. Millennials en Generatie Z zijn ook hyper-bewust: ze zijn op de hoogte van het instabiele politieke klimaat, de vluchtelingencrisis en alle highlights uit het leven van hun peers en idolen. Wat betekent dit alles voor de online ervaring die webshops bieden?
Een betaal-later oplossing wekt niet alleen vertrouwen. Het groeit voor retailers ook uit tot een marketingmiddel door het extra gemak.
De investeerders Silverlake, GIC en Blackrock stappen met 650 miljoen dollar in bij betaalbedrijf Klarna, dat met de transactie wordt gewaardeerd op elf miljard dollar.
Leverancier van online betaaldiensten Klarna boekt in het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 51 miljoen euro. Dat komt met name door investeringen in groei in de VS en het VK, maar ook een verdubbeling in aantal niet-betalende consumenten.