PostNL: Bezorgdrones nog jaren verwijderd
Het duurt misschien nog wel tien jaar voordat PostNL bezorgrobots op straat inzet. Intern daarentegen werken ze al zij aan zij met hun menselijke collega’s.
Het duurt misschien nog wel tien jaar voordat PostNL bezorgrobots op straat inzet. Intern daarentegen werken ze al zij aan zij met hun menselijke collega’s.
PostNL werkt samen met zo’n 200.000 zakelijke klanten, en met velen van hen al jarenlang. Dit levert zeer veel kennis, […]
De aanstelling van Bart Delmulle als CDO leidt voor PostNL een digitale versnelling in. Die moet nieuwe proposities en meer data-inzichten opleveren voor e-commercebedrijven.
De eerste kortingsfeestjes bij webwinkels zijn al begonnen terwijl Black Friday nog een week verwijderd is. E-commerce-expert Toon Hendrikx ziet de koopjes steeds eerder in de schappen liggen.
Het nieuwe PostNL-sorteercentrum voor kleine pakketten is geopend! Commercieel directeur Carlos Mendes Aguiar over de robotisering van sorteercentra.
Consumenten leggen de lat voor check-out en pakketbezorging steeds hoger: snelle bezorging die in een keer goed gaat. Data en afleverinnovaties helpen.
PostNL is net als voorgaande jaren de grootste bezorger van binnenlandse pakketten met een marktaandeel van bijna 60%. Het marktaandeel van DHL op het binnenlandse pakketvervoer is in 2020 het hardst gestegen, naar bijna 35%.
Vijf Albert Heijns krijgen pakketautomaten van PostNL geïnstalleerd voor bezorgingen van bol.com die klanten in de supermarkt willen afhalen.
De mode-industrie zorgt wereldwijd voor 10% van alle CO2-uitstoot. Voormalig juriste Beri Hosiyar startte daarom haar eigen, groene, kledingbedrijf.
Bol.com begint een nieuwe logistieke dienst voor de zakelijke markt en richt zich daarbij op de kleine verkopers op zijn platform.
De Consumentenbond ontving in 2020 44 procent meer klachten over pakketbezorgers dan het jaar ervoor. Ruim de helft ging over PostNL en over pakketten die nooit werden afgeleverd.
Het netwerk van digitale marketingbedrijven Adeptiv wordt verkocht door PostNL en gaat samen met het Belgische Springbok.
PostNL heeft vanochtend dochterbedrijf Cendris verkocht aan Yource, een specialist in klantcontact.
Duitse pakketdiensten doen het sinds vorig jaar, PostNL doet het sinds 20 novemer jongstleden: een piektoeslag of ‘sinterkersttarief’ in rekening brengen aan webwinkels en andere zakelijke klanten.
De achterkant van e-commerce in Nederland draait op volle toeren en niet veel extra meer aan. Het coronavirus zorgt voor 30 à 50 procent vraaggroei en binnenkort komen daar Black Friday, Sinterklaas en de Kerstman nog bij.