Sendcloud over Black Friday: 134 procent meer pakketten
Een drukkere week heeft e-commerce in de Nederlandse geschiedenis niet gekend, maar toch signaleert Sendcloud geen wezenlijke problemen bij pakketvervoerders. […]
Een drukkere week heeft e-commerce in de Nederlandse geschiedenis niet gekend, maar toch signaleert Sendcloud geen wezenlijke problemen bij pakketvervoerders. […]
Volgende week maandag 29 november wordt voor de pakketvervoerders met afstand de drukste dag van het jaar. Sendcloud voorspelt een pakjespiek van 242 procent bovenop normaal.
Online retailers houden rekening met een toename van het pakketvolume tot maar liefst 82 procent. De drukste dag wordt verwacht op Cyber Monday, aldus verzendplatform Sendcloud.
In dit whitepaper lees je wat je kunt verwachten van de piekperiode van 2021 en hoe je je goed voorbereid op de hogere ordervolumes.
Verzendplatform Sendcloud heeft 150 miljoen euro opgehaald in een Series C-financieringsronde. De ronde werd geleid door Softbank Vision Fund 2.
De generatie shoppers bij webwinkels tussen twintig en veertig jaar stelt meer eisen aan hoe en wanneer ze hun orders ontvangen dan veertigplussers.
Er wordt steeds meer en sneller bezorgd. Tegelijkertijd wordt duurzaamheid belangrijker. Is dat alles tegelijk wel mogelijk? Vier trends in pakketbezorging.
De week van Black Friday levert de pakketvervoerders een vloedgolf aan meerwerk op. Afgelopen week namen ze 88 procent meer pakketjes mee dan in een normale week.
Sendcloud heeft 12,6 miljoen euro opgehaald in een tweede grote investeringsronde. Het groeigeld wordt gebruikt voor de doorontwikkeling van het platform en internationale expansie.
De week tussen Cyber Monday en Sinterklaas wordt de allerdrukste logistieke week voor e-commerce in Nederland van 2020. Het aantal pakketten ligt vermoedelijk 83 procent hoger dan een normale week in dit jaar.
Sinds de komst van het coronavirus staan supply chains onder druk. Wereldwijd kwamen transportstromen flink in de moeilijkheden.
Veel organisaties willen PR inzetten, omdat ze willen uitgroeien tot een autoriteit in hun markt. Vaak lopen ze tegen het volgende probleem aan: er zou niet genoeg nieuwswaardige content in huis zijn. Geen probleen: deze zes vormen van content vinden journalisten relevant – en zorgen ervoor dat jouw organisatie bekender wordt via PR.
Goede e-commerce logistiek maakt vaak het verschil tussen winst en verlies. Wanneer je je verzending niet op orde hebt, is dit een enorme conversiekiller.
Waar veel fysieke winkels als gevolg van de coronacrisis tijdelijk de deuren sloten en hun inkomsten zagen verdampen, zien veel online retailers de interesse in hun webshop juist toenemen.
In 2019 werden er in Nederland 258 miljoen online aankopen gedaan. Het overgrote deel hiervan werd gedaan via een webshop die draait op een e-commerce platform.