Sendcloud neemt AI startup Tracey over
Het verzendplatform voor e-commerce Sendcloud doet met de aankoop van AI-start-up Tracey zijn eerste overname.
Het verzendplatform voor e-commerce Sendcloud doet met de aankoop van AI-start-up Tracey zijn eerste overname.
Het besef lijkt bij online shoppen door te dringen dat retourlogistiek niet gratis is. Een kwart van de ondervraagden zegt in een onderzoek bereid te zijn te betalen om een bestelling terug te sturen.
Logistiek softwarebedrijf Sendcloud uit Eindhoven heeft tien procent van de personeel moeten ontslaan. “We willen een voor de lange termijn een duurzaam bedrijf bouwen”, aldus Rob van den Heuvel.
Vandaag bestellen en ook vandaag nog geleverd: bedrijven bieden het niet alleen als optie aan voor de consument maar ook voor de eigen ‘cut-off’-tijden.
Webwinkels kunnen binnenkort naast e-mails ook sms’jes gaan sturen met updates over de verzendstatus van een order.
E-commerceverzendplatform Sendcloud versterkt per 1 november 2022 zijn bestuur met de aanstelling van Madelein Smit als nieuwe COO.
Een op de twee online bestellingen bij webwinkels wordt te laat afgeleverd, denken online shoppers die daarnaar gevraagd wordt.
Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van same-day delivery. Dat blijkt uit cijfers van Sendcloud, een verzendplatform voor webwinkels. In Nederland is het gebruik van dit soort snelle leveringen in het eerste half jaar van 2022 met 11 procent toegenomen.
Online retailers begonnen met het aanbieden van gratis bezorging en retourneren om het online bestellen op die manier aantrekkelijker te […]
Webwinkels kunnen met een paar muisklikken beginnen met het invoeren van betaalde retouren. Sendcloud en Mollie slaan hiertoe de handen ineen.
De eerste keuze van Nederlandse consumenten bij marktplaatsen is met afstand Bol.com (68%), gevolgd door Zalando (13%) en Amazon (12%).
De Nederlandse consument wil meer dan ooit zelf kunnen bepalen wanneer hij webwinkels hun pakketjes laten bezorgen. Men wil niet per se de snelste leveroptie, maar bezorging op de dag van bestelling wordt wel steeds populairder.
Online kopen is ingeburgerd en thuisbezorging dus ook. Dit zijn de zes trends rond ‘last mile’ en bezorging die in 2022 nog belangrijker gaan worden.
Niet Black Friday, Sinterklaas of Cyber Monday gaat de boeken in als drukste dag bij pakketvervoerders in 2021. Dat wordt de ‘gewone’ maandag 20 december, met maar liefst 264 procent meer pakketten dan normaal.
Dit rapport biedt naar aanleiding van onderzoek, inzichten in de verwachtingen van Europese consumenten met betrekking tot verzenden.