Zalando op naar 15 fysieke outletstores
Op de tiende verjaardag van zijn fysieke outlets opent Zalando in Berlijn zijn dertiende filiaal.
Op de tiende verjaardag van zijn fysieke outlets opent Zalando in Berlijn zijn dertiende filiaal.
Zalando zet stevige resultaten neer over het jaar 2021. De omzet steeg met dertig procent tot 10,4 miljard euro en de nettowinst komt uit op 235 miljoen euro.
Zalando heeft vandaag het eerste pakketje naar een klant verstuurd vanuit zijn nieuwe fulfillmentcentrum in Nederland. Niet alle dozen komen meer vanuit Duitsland.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een digitale campagne. Dit keer een interactieve film met social elementen en verwijzingen naar Zalando.
Duizend vierkante meter verdeeld over vier verdiepingen in een pand in City West, of: Zooviertel wordt het thuis van Zalando’s twaalfde fysieke outlet store.
Zalando gaat nieuwe logistieke opties aanbieden bij winkels die zijn aangesloten op zijn Connected Retail-programma. Binnenkort kunnen zij click & collect en ‘return to store’ aanbieden vanuit het online platform.
Een kwart van de kledingverkopen op Zalando gebeurt nu voor rekening van de verkooppartners. Op termijn willen de Duitsers dat percentage laten groeien tot vijftig procent. Dan is het geen winkel meer, maar een handelsplatform.
Zalando zou de online beautyshop Flaconi voor honderden miljoenen euro’s willen overnemen van mediabedrijf ProSiebenSat.1.
Sinds begin 2021 sloten meer dan vijfhonderd winkeliers zich aan op Zalando daar kleding en accessoires te verkopen.
Zalando migreert een aanzienlijk deel van zijn IT-architectuur naar de AWS-cloud van Amazon. De kledingwinkel wil een datagedreven organisatie worden en het aantal retouren terugbrengen met betere kledingadviezen.
Kinderen gamen liever dan sporten. Nike startte daarom een pilot met augmented reality. Nike Train & Play moet kinderen van de bank krijgen.
Zalando koopt het Zwitserse bedrijf Fision dat de bodyscanner Meepl ontwikkelde. Met twee foto’s met de mobiele telefoon weet de app exact welke kledingmaat iemand heeft en welke kleding daar bij past.
Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.
Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden komt met een nieuwigheid om de voorraden en productinformatie van retailers direct te koppelen aan Zalando. Schoenwinkel Nelson begint hiermee in Nederland en later ook België en Duitsland.
Het aantal nieuwe verkooppartners op Zalando groeide in het eerste kwartaal 2020 bijna met een factor vier tot 350. De helft van de partners, modemerken en -retailers, besteedt de fulfillment uit aan het e-commerceplatform.