Nieuw CMS voor storytelling merken op Zalando
Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.
Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.
Technologiebedrijf ChannelEngine uit Leiden komt met een nieuwigheid om de voorraden en productinformatie van retailers direct te koppelen aan Zalando. Schoenwinkel Nelson begint hiermee in Nederland en later ook België en Duitsland.
Het aantal nieuwe verkooppartners op Zalando groeide in het eerste kwartaal 2020 bijna met een factor vier tot 350. De helft van de partners, modemerken en -retailers, besteedt de fulfillment uit aan het e-commerceplatform.
Zalando kreeg er in 2019 4,6 miljoen nieuwe klanten bij, waarmee het totaal op 31 miljoen komt. Tweedehands kleding komt dit najaar in de schappen van de modewinkel. Daarnaast komt er ook meer luxe kleding.
Merken en fabrikanten gaan per 1 januari 2020 25 procent verkoopcommissie betalen over de bruto-omzet. Het bedrijf wil over vier jaar bijna de helft van zijn omzet hieruit halen.
Tienduizend klanten van Zalando in Finland, Noorwegen, Zweden en Denemarken ontvangen hun orders komenden weken niet in kartonnen dozen maar kunststof zakken. Na ontvangst van hun order kunnen ze de zakken, leeg of met een retour, weer terugsturen voor hergebruik.
Na meer dan een half jaar testen in een afgeschermde omgeving neemt Zalando in een van zijn warenhuizen de eerste logistieke robots in bedrijf.
Zalando heeft in het Alexa Shopping Center te Berlijn een winkel geopend waar het voor een habbekrats tweedehands kleding verkoopt van, zoals het zelf zegt, goede kwaliteit.
Zalando en het Nederlandse Homerr werken samen bij de bezorging van pakketjes in Denemarken. Voorlopig alleen in de grote steden Aarhus en Kopenhagen.
Modewinkel Zalando denkt dat het zeker nog vier jaar duurt voordat veertig procent van de verkochte items afkomstig is van externe verkopers.
Zalando stopt met het zelf afhandelen van de miljoenen retourzendingen per jaar en gaat dat uitbesteden aan een derde partij.
Binnen nu en twee weken gaat retailer Marc O’Polo uit Den Haag orders aannemen via een eigen pui op Zalando. Het is voor zover bekend de eerste Nederlandse winkel die deze constructie toepast.
Zalando telt wereldwijd 27,2 miljoen actieve klanten, dat zijn er 14 procent meer dan een jaar geleden. Het aantal bezoeken aan de site steeg 29 procent, zo blijkt uit de vanochtend vrijgegeven kwartaalcijfers van het Berlijnse bedrijf.
Zalando begint in zeven Europese landen een multimediale reclamecampagne om zijn online cosmeticawinkel in te prenten.
Over vijf jaar moeten derde partijen, zoals merkfabfrikanten, veertig procent van de consumentenomzet realiseren op Zalando. Dat is nu tien procent. Het management zet vol in op een marktplaatsstrategie.