More stories

Premium

Oprichter Google: Wees voorzichtig met AI

Mede-oprichter van Google Sergey Brin roept op tot voorzichtigheid, meer discussie en nederigheid met de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie.

Artificial Intelligence
Premium

Ahold Delhaize launching partner Innovation Center for AI

Vandaag wordt het Innovation Center for Artificial Intelligence (ICAI) in Amsterdam gelanceerd. Daar werken wetenschap en het bedrijfsleven in Nederland samen aan artificiële intelligentie. Het eerste lab, AIRlab,wordt opgezet met Ahold Delhaize waarbij veel aandacht zal zijn voor bol.com en Albert Heijn.

Artificial Intelligence

Peliqan.ai: locatiegebaseerd zoeken en boeken in Amsterdam

“De app toont met artificial intelligence het relevante aanbod gebaseerd op de locatie en wensen van de gebruiker. Je neemt informatie over de stad tot je en je boekt in vier stappen hetgeen in je planning van die dag past”, vertelt Bhupinder Singh, CEO van start-up Peliqan.ai. Nu alleen nog in Amsterdam, straks misschien wel in alle Europese hoofdsteden.

Start-ups
Premium

Machine learning is ideeënfase voorbij

Machine learning is de fase van mooie ideeën voorbij. Dit jaar hebben we het over toegepaste technieken, met soms overweldigende, baanbrekende oplossingen. Hoe ver is machine learning? De computer weet inmiddels al wel wie de Oscars winnen.

Artificial Intelligence
Premium

‘De auto wordt de nieuwe slimme luidspreker’

Kunstmatige intelligentie en spraaktechnologie komen vooral tot hun recht in de moderne auto. Dat vertelde analist Paul Gray van IHS Markit vrijdag op de IFA Press Conference in Rome.

Artificial Intelligence

Vijf effectieve toepassingen van chatbots binnen recruitment

Leuk, zo’n chatbot als recruiter. Maar is HR niet juist een mensenvak? En moet je dan wel met robots aan de slag? De chatbot is dan ook een waardevolle aanvulling, geen vervanging. De chatbot maakt bijvoorbeeld 24/7 eerstelijns contactmomenten mogelijk, waarna de recruiter het persoonlijk contact kan oppakken. 

Recruitment
Premium

‘Met focus op AI holt fysieke retailer eigen toegevoegde waarde uit’

Voor retailers die artificiële intelligentie (AI) omarmen ligt er teleurstelling op de loer. Bij de toepassing ervan kijken bedrijven namelijk erg goed af bij de ‘pure players’ – de typische onlinebedrijven. Daarmee hollen de bedrijven in feite hun eigen toegevoegde waarde uit.

Artificial Intelligence
Premium

KLM: ‘Bij helft van online antwoorden kunstmatige intelligentie betrokken’

In de helft van de antwoorden die KLM digitaal geeft, wordt al een vorm van kunstmatige intelligentie toegepast. Dit vertelt Director of Social Media Martine van der Lee op The Social Conference. “We meten op dit moment door hoeveel sneller we daarmee worden.”

Artificial Intelligence

Facebook en LinkedIn gaan leeftijdsdiscriminatie in recruitment tegen

Een werkgever mag geen leeftijdsonderscheid maken bij de werving van werknemers. Facebook en LinkedIn worden veelvuldig ingezet voor employer branding en recruitment en liggen daarom al langer onder vuur. Doordat deze advertentieplatforms het eenvoudig maken om potentiële kandidaten voor te selecteren op leeftijd, werden ze beschuldigd van leeftijdsdiscriminatie. Hoewel beide platforms ontkennen schuldig te zijn, namen zij onlangs wel maatregelen tegen discriminatie.

Recruitment

Zo gaat generatie Alpha om met technologie

De generaties die zonder internet opgroeiden, worden schaarser. De nieuwste telgen, generatie Alpha, gaan wéér anders om met technologie dan hun oudere broers en zussen. Maar technologie maakt niet dom. Het maakt ons vrij om ons te concentreren op meer intellectueel uitdagende activiteiten. Hoe ga je mee met toekomstige generaties? 

Tech

Negen online consumententrends: dystopie of utopie?

Artificiële intelligentie is zich langzaam maar zeker aan het bewijzen. Het neemt steeds meer werk over, onderzoekt ziektes en maakt producten slim en vanzelfsprekend. Daarmee begint het silhouet van een ware utopie zich af te tekenen, maar ook de donkere wolken van een dystopia. Welk beeld gaat het worden? Dit zijn negen consumententrends die onze toekomst bepalen.

Strategy
Premium

Googles John Giannandrea wordt chef machine learning Apple

John Giannandrea, tot voor kort hoofd kunstmatige intelligentie van Google, gaat voor Apple werken. Daar zal hij de leiding krijgen over de afdeling die gaat over machine learning.

Artificial Intelligence

Wat kan een merk in het tijdperk van de human interface?

Wanneer hersenmodificatie de ‘next big thing’ is, en de augmented robot-man ook dichterbij komt, kun je jezelf afvragen: hoe ga je in godsnaam met deze innovaties om? SXSW biedt een boeiende maar ook verwarrende blik in de toekomst.

SxSW
Premium

Google brengt e-commerce naar Assistent en Home Europa

De digitale butler van Google wordt in Europa uitgebreid met e-commercefuncties. Consumenten kunnen met spraak en chat spulletjes gaan kopen bij webwinkels, trein- en buskaartjes reserveren en afspraken bij restaurants en kappers.

E-commerce
Premium

Infographic: de A.I. marketeer

Voor de meeste marketeers zal kunstmatige intelligentie net een brug te ver zijn, maar zij krijgen er in de toekomst wel steeds vaker mee te maken. De technologie is nodig om personalisatie te verbeteren. Enkele voordelen: de juiste programma’s voor het juiste publiek kunnen voorspellen. Of met precisie de juiste gebruikerservaring kunnen voorschotelen.

Artificial Intelligence