More stories

Vijf effectieve toepassingen van chatbots binnen recruitment

Leuk, zo’n chatbot als recruiter. Maar is HR niet juist een mensenvak? En moet je dan wel met robots aan de slag? De chatbot is dan ook een waardevolle aanvulling, geen vervanging. De chatbot maakt bijvoorbeeld 24/7 eerstelijns contactmomenten mogelijk, waarna de recruiter het persoonlijk contact kan oppakken. 

Recruitment
Premium

‘Met focus op AI holt fysieke retailer eigen toegevoegde waarde uit’

Voor retailers die artificiële intelligentie (AI) omarmen ligt er teleurstelling op de loer. Bij de toepassing ervan kijken bedrijven namelijk erg goed af bij de ‘pure players’ – de typische onlinebedrijven. Daarmee hollen de bedrijven in feite hun eigen toegevoegde waarde uit.

Artificial Intelligence
Premium

KLM: ‘Bij helft van online antwoorden kunstmatige intelligentie betrokken’

In de helft van de antwoorden die KLM digitaal geeft, wordt al een vorm van kunstmatige intelligentie toegepast. Dit vertelt Director of Social Media Martine van der Lee op The Social Conference. “We meten op dit moment door hoeveel sneller we daarmee worden.”

Artificial Intelligence

Facebook en LinkedIn gaan leeftijdsdiscriminatie in recruitment tegen

Een werkgever mag geen leeftijdsonderscheid maken bij de werving van werknemers. Facebook en LinkedIn worden veelvuldig ingezet voor employer branding en recruitment en liggen daarom al langer onder vuur. Doordat deze advertentieplatforms het eenvoudig maken om potentiële kandidaten voor te selecteren op leeftijd, werden ze beschuldigd van leeftijdsdiscriminatie. Hoewel beide platforms ontkennen schuldig te zijn, namen zij onlangs wel maatregelen tegen discriminatie.

Recruitment

Zo gaat generatie Alpha om met technologie

De generaties die zonder internet opgroeiden, worden schaarser. De nieuwste telgen, generatie Alpha, gaan wéér anders om met technologie dan hun oudere broers en zussen. Maar technologie maakt niet dom. Het maakt ons vrij om ons te concentreren op meer intellectueel uitdagende activiteiten. Hoe ga je mee met toekomstige generaties? 

Tech

Negen online consumententrends: dystopie of utopie?

Artificiële intelligentie is zich langzaam maar zeker aan het bewijzen. Het neemt steeds meer werk over, onderzoekt ziektes en maakt producten slim en vanzelfsprekend. Daarmee begint het silhouet van een ware utopie zich af te tekenen, maar ook de donkere wolken van een dystopia. Welk beeld gaat het worden? Dit zijn negen consumententrends die onze toekomst bepalen.

Strategy
Premium

Googles John Giannandrea wordt chef machine learning Apple

John Giannandrea, tot voor kort hoofd kunstmatige intelligentie van Google, gaat voor Apple werken. Daar zal hij de leiding krijgen over de afdeling die gaat over machine learning.

Artificial Intelligence

Wat kan een merk in het tijdperk van de human interface?

Wanneer hersenmodificatie de ‘next big thing’ is, en de augmented robot-man ook dichterbij komt, kun je jezelf afvragen: hoe ga je in godsnaam met deze innovaties om? SXSW biedt een boeiende maar ook verwarrende blik in de toekomst.

SxSW
Premium

Google brengt e-commerce naar Assistent en Home Europa

De digitale butler van Google wordt in Europa uitgebreid met e-commercefuncties. Consumenten kunnen met spraak en chat spulletjes gaan kopen bij webwinkels, trein- en buskaartjes reserveren en afspraken bij restaurants en kappers.

E-commerce
Premium

Infographic: de A.I. marketeer

Voor de meeste marketeers zal kunstmatige intelligentie net een brug te ver zijn, maar zij krijgen er in de toekomst wel steeds vaker mee te maken. De technologie is nodig om personalisatie te verbeteren. Enkele voordelen: de juiste programma’s voor het juiste publiek kunnen voorspellen. Of met precisie de juiste gebruikerservaring kunnen voorschotelen.

Artificial Intelligence

Wat blockchain en AI samen teweeg kunnen brengen

Internationale bedrijven die handelen in cryptovaluta maken steeds meer gebruik van kunstmatige intelligentie en op maat gemaakte algoritmen, waardoor hun datacentra veel efficiënter functioneren. Het is slechts één van de vele voorbeelden van hoe blockchain in combinatie met AI onze levens gaat veranderen.

Blockchain
Premium

SXSW 2018: AI heeft een overmoedigheidsprobleem

Technologische vooruitgang schept grotere verwachtingen dan het daadwerkelijk vervult. Dat geldt zeker voor AI en machine learning, maken enkele pijnlijke voorbeelden duidelijk. Tijdens SXSW kwam het dubbele gevoel over deze nieuwe technologieën bovendrijven.

Artificial Intelligence

SXSW: Technology anxiety is te omzeilen

De huidige snelheid van technologische vooruitgang boezemt veel mensen angst in. We zijn het punt voorbij waarop een individu – hoe intelligent ook – dit allemaal kan bevatten. Toch is er geen reden tot paniek, bleek op SXSW. Alle ingrediënten om te transformeren naar een gebalanceerde duurzame wereld zijn er.

SxSW

Zijn vrouwen kwaadaardig? Over de mindere kanten van algoritmes

Veel van onze vooroordelen zijn onbewust en daarom veelal onzichtbaar. En ze blijven onzichtbaar totdat we algoritmes maken, deze vullen met een hoop testdata en de uitkomsten bestuderen. Tijdens SXSW werd pijnlijk duidelijk wat algoritmes niet altijd politiek correct zijn.

SxSW
Premium

Hoe je datamanagement en analytics inricht voor AI

Het besef dat Artificial Intelligence (AI) ons leven definitief gaat veranderen wordt met de dag groter. Met name machine-learning is breed toepasbaar binnen bedrijven. Maar hoe pak je dat aan?

Artificial Intelligence