More stories

Premium

Heb het lef om Artificial Intelligence te laten beslissen

Artificial intelligence (AI) is mateloos populair en lijkt overal op te worden toegepast. Je social media-tijdlijn wordt erdoor opgebouwd, en op vrijwel iedere interactie met het internet volgt een AI-implementatie die je gebaseerd op je interactie relevantere suggesties geeft. Maar bruikbare toepassingen die verder gaan dan het doen van aanbevelingen zijn schaars. Hoe dat komt? Organisaties vinden het eng om op AI te vertrouwen.

Artificial Intelligence

Google Marketing Live 2018: de vier belangrijkste ontwikkelingen

Ieder jaar maakt Google haar productplannen bekend tijdens Google Marketing Live. De afgelopen twee jaar heeft Google zich gericht op een ‘mobile-first’-aanpak die de smartphonegebruiker centraal stelt. Dit jaar ligt de nadruk van Google met name op hoe machine learning adverteerders op een eenvoudigere en snellere manier relevanter laat zijn voor potentiële klanten. Zo maken ze het adverteerders mogelijk nog betere resultaten te behalen.

Online advertising
Premium

Channel 4 zet AI in voor tv-reclame

De Britse tv-zender Channel 4 doet een proef met kunstmatige intelligentie om reclame inhoudelijk beter aan te sluiten op de programma’s.

Artificial Intelligence

Start-up Convious opent R&D-lab in Vilnius

De Nederlandse start-up Convious heeft 3,6 miljoen euro venturecapital opgehaald en gaat een ontwikkelcentrum in Vilnius, Litouwen.

Start-ups

Mag AI bellen voor een afspraak bij de kapper?

Restaurants en kapsalons kunnen zich afmelden voor Duplex, waarin digitale assistent Google Assistant belt met restaurants en kapsalons. De digitale assistent is ontworpen om afspraken en dergelijke telefoontjes te regelen, zodat mensen dat niet zelf hoeven te doen. De gesprekservaring vind ik indrukwekkend, maar het roept natuurlijk wel wat juridische vragen op. Mag dat wel, zomaar als robot een mens gaan bellen? En is het bindend, zo’n afspraak?

Legal
Premium

Merkel vreest braindrain rondom AI

Bondskanselier Angela Merkel vreest dat de grote techbedrijven Duits AI-talent op grote schaal gaat inpikken. Dat gaat ten koste van start-ups en lokale organisaties.

Artificial Intelligence
Premium

RAI zet kunstmatige intelligentie in voor aanbevelingen

Beurs- en congresorganisatie RAI Amsterdam gaat kunstmatige intelligentie inzetten om bezoekers van de site op bepaalde evenementen en exposanten te wijzen.

Artificial Intelligence
Premium

Criteo steekt 20 miljoen in AI-lab

Reclametechnologiebedrijf Criteo zet komende drie jaar twintig miljoen euro opzij om zich te verdiepen in kunstmatige intelligentie.

Artificial Intelligence
Premium

Nell Watson: ’Tijd voor digitale makers om AI ethiek bij te brengen’

Het is misschien wel de grootste vraag van onze tijd. Hoe zorgen we ervoor dat intelligente machines handelen op een manier die in lijn is met wat de samenleving als acceptabel ziet? Het is nodig én heel goed mogelijk om machines een moraal bij te brengen. Daarover vertelt Nell Watson aankomende vrijdag op Dutch Digital Day. Ze roept digitale makers op als voogden op te treden en zich te ontfermen over ‘machine ethics’ – de sociale vaardigheden van kunstmatige intelligentie.

Artificial Intelligence
Premium

TravelBird: Klanttevredenheid moet door het dak

TravelBird gebruikt kunstmatige intelligentie onder andere om een betere klantervaring te bieden. Fiona Vanderbroeck, Chief Traveller Officer, legt uit hoe dat in zijn werk gaat. “Dankzij AI hebben onze klanten meer wow-momenten.”

Artificial Intelligence
Premium

Google optimalisatie: van mobile-first naar AI-first index

De afgelopen twee jaar werd er – in aanloop naar de mobile-first index – veel nadruk gelegd op het mobielvriendelijk maken van websites. Het is de vraag of we daarmee de lading van de ‘mobile-first ontwikkeling’ wel écht goed dekken. Zo begint artificial intelligence (AI) een toenemende rol te spelen in de zoekresultaten. Maar hoe kun je je focus verschuiven van mobile-first naar een AI-index? Welke ontwikkelingen maakt Google hierin door en hoe kun je als SEO consultant op de kansen van de AI-first index inspelen?

Artificial Intelligence

Waar zit de businesswaarde van artificial intelligence?

‘Alexa, de pindakaas is op.’ Over drie jaar wordt deze zin ook in Nederlandse huishoudens heel gewoon. En dit is nog maar één voorbeeld van hoe artificial intelligence (AI) voor disruptie in retail en consumentengoederen gaat zorgen.

Artificial Intelligence

Artificial intelligence: het nieuwe AB-testen

Hyperpersonalisatie is voor bedrijven met een grote klantendatabase alleen mogelijk met behulp van artificial intelligence. De technologie is inmiddels dusdanig doorontwikkeld dat je je e-mailmarketing ermee kunt optimaliseren. Het is de next step na AB-testen, maar hoe pas je het toe?

E-mailmarketing
Premium

Talpa onderzoekt datagedreven creatie met wetenschappers

Staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat en media-ondernemer John de Mol bekrachtigen vandaag een samenwerking voor onderzoek naar datagedreven creatie.

Artificial Intelligence

AI meets AR in ‘The Next Shopping Experience’ voor e-commerce

Digitalisering en technologische ontwikkelingen hebben de verwachtingen en het gedrag van de consument sterk beïnvloed en veranderd. Het is dan ook tijd voor een compleet nieuwe winkelervaring: ‘the next shopping experience’, die innovatieve visualisatietechnieken combineert met kunstmatige intelligentie. Wat houdt dit precies in?

Artificial Intelligence