Hoe AI de zorgsector transformeert
De zorgsector kent veel innovatieve bots en kunstmatige intelligentie infiltreert de geneeskunde. Hoe ziet het ziekenhuis van de toekomst eruit en wat doet AI in de geneeskunde in ontwikkelingslanden?
De zorgsector kent veel innovatieve bots en kunstmatige intelligentie infiltreert de geneeskunde. Hoe ziet het ziekenhuis van de toekomst eruit en wat doet AI in de geneeskunde in ontwikkelingslanden?
Door de jaren heen betreden steeds meer technologische innovaties het Recruiter/HR Tech-domein. Om de candidate- en hiring manager experience te waarborgen, moeten deze zogenaamde digital touchpoints in lijn zijn met de human touchpoints van een recruiter. Met deze vijf waardevolle tips kun je het verschil maken in een wereld vol digitale touchpoints.
Aangezien het aantal passagiers de komende twintig jaar zal verdubbelen, zal de luchtvaartindustrie moeten blijven voldoen aan de eisen van een steeds meer verbonden en technisch onderlegde reiziger. Dit zijn de digitale prioriteiten voor luchtvaartmaatschappijen in 2019.
Vrijwel elke belangrijke sector maakt gebruik van de vele en nog altijd groeiende voordelen van chatbot-technologie. Het idee is simpel: 24/7 in op een persoonlijke manier in contact staan met doelgroepen. De beauty-industrie is één van de koplopers. Hoe gebruiken zij voice?
Een project voor het ontwikkelen van betere chatbots, met onderzoekers van onder andere de Radboud Universiteit, ontvangt een subsidie van 750.000 euro van NWO. Het team, met onder meer communicatiewetenschapper Tibor Bosse en filosoof-psycholoog Pim Haselager, wil met deze chatbots ‘gezond gedrag’ stimuleren.
Als data het nieuwe goud is, dan zijn ziekenhuizen niet bijster materialistisch. Oftewel: er wordt heel weinig gedaan met de beschikbare data. Bart-Jan Verhoeff, CMIO van Ziekenhuis Sint Jansdal over de mogelijkheden van artificial intelligence en machine-learning in de gezondheidszorg.
Voortdurend ontstaan er buiten travel nieuwe trends en ontwikkelingen die invloed kunnen hebben op de manier waarop we in de toekomst reizen, hoe we systemen en processen met elkaar verbinden en van mens tot mens kunnen blijven communiceren. Bij technologie wordt vaak gedacht aan cijfertjes, de welbekende eentjes en nullen. Als je op stocksites beelden zoekt van technologie, zie je voornamelijk abstracte beelden. Vrijwel nergens komt de mens terug.
Een gezonde, heerlijke maaltijd, dat willen we toch allemaal en het liefst elke avond? Voor velen blijft boodschappen doen echter een saaie en tijdrovende klus. Zeker als je ook nog rekening moet houden met de verschillende voorkeuren en behoeften van je tafelgenoten. Artificial Intelligence zorgt voor tijdwinst binnen de supermarktketens.
De Amerikaanse zangeres Taylor Swift gebruikt gezichtsherkenning om tijdens concerten bekende stalkers te kunnen identificeren.
Vakorganisaties MKB-Nederland en VNO-NCW zijn naar eigen zeggen verheugd dat Europa eindelijk als blok gaat werken aan kunstmatige intelligentie. Het is noodzakelijk om snel met een Nederlandste strategie te komen die voortborduurt op het European Coordinated Plan for Artificial Intelligence, inzet op de Nederlandse expertise en gebruik maakt van de nu beschikbaar gestelde stimuleringsfondsen, zo stellen beide organisaties.
Zeventig procent van de merken is niet toekomstbestendig. Kunstmatige intelligentie, voice search en spraakbediening (denk aan Siri, Alexa en Google Home), de opkomst van 5G, stuk voor stuk voorbeelden van ontwikkelingen die maken dat merken continu moeten meebewegen met de tijd. Bestuurders en merkeigenaars zijn zich daarvan bewust, maar weten vaak niet hoe ze het merk ook echt future-proof maken én houden.
De groei van data in organisaties neemt exponentiële vormen aan, maar hoe vertaal je die data naar insights (wat zie ik?), en hoe bepaal je vervolgens strategieën (wat kan ik ermee?) Hoe kunnen adverteerders, bureaus en exploitanten gebruikmaken van de mogelijkheden en barrières overwinnen?
AI kun je inzetten om de klantervaring te verbeteren. Dat klinkt misschien wat vaag, want hoe werkt dat dan? AI kun je inzetten als een extra stuk gereedschap om betere resultaten behalen. Mits je aan de juiste voorwaarden voldoet en een gedegen ontwikkelpad volgt.
KLM zet digitale toepassingen in om klanten zo persoonlijk mogelijk te bedienen. Dit leidt niet alleen tot een hogere NPS-score maar ook tot meer conversie, vertelt vicepresident Digital Marketing en E-Sales Wijnand de Groot tijdens Eye for Travel.
Waar zit de aandacht? En waar bevindt mijn doelgroep zich? Deze eeuwenoude vragen in marketing zijn vandaag de dag relevanter dan ooit. Hoe vang je namelijk de aandacht van iemand die per dag door de hoogte van de A’DAM toren scrolt? En hoe kan een marketeer het marketingbudget op zo’n manier inzetten dat niet het grootste deel ongezien verloren gaat in de massa aan content?