Salesforce neemt weer analyticsexpert over
Salesforce heeft weer een analyticsbedrijf overgenomen. BeyondCore wordt voor een onbekend bedrag onderdeel van Salesforce Analytics Cloud.
Salesforce heeft weer een analyticsbedrijf overgenomen. BeyondCore wordt voor een onbekend bedrag onderdeel van Salesforce Analytics Cloud.
De aanbieders van interactieve digitale televisie XS4ALL en KPN hebben na onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) hun overtredingen van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) beëindigd. Beide informeerden tv-klanten onvoldoende over het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens over het tv-kijkgedrag.
MapR, een van de belangrijkere leveranciers van Hadoop-technologie, het open source-platform voor de verwerking van Big Data, heeft 50 miljoen dollar opgehaald bij het Australische Future Fund.
Dentsu Aegis heeft een meerderheidsbelang verworven in Merkle, het grootste onafhankelijke bureau voor data analytics en performance marketing in de VS.
Met de nieuwe Europese ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ gaat er een hoop veranderen bij bedrijven, zowel in de marketing als daar buiten. Een van die veranderingen: er zullen ten minste 28 duizend ‘data protection officers’ (DPO) nodig zijn, zo blijkt uit onderzoek.
E-commerce platform Magento, tegenwoordig weer zelfstandig, breidt uit met analytics. Het heeft RJ Metrics gekocht, dat wordt omgebouwd tot Magento Analytics.
Big Data-bedrijf Teradata heeft voor een onbekend een Britse branchegenoot Big Data Partnership ingelijfd.
Hotelketen Marriott heeft in zijn Europese hoofdkantoor in Londen een war room voor sociale media ingericht, de eerste in Europa. Van daaruit volgen twee contentproducers, een data analist en een grafisch ontwerper de belangrijkste trends op sociale media.
Marktonderzoeker GfK breidt zijn samenwerking met Google Nederland verder uit. Het nieuwe Single Source Panel telt een groter aantal deelnemers dat gelijktijdig wordt gemeten op zowel tv, computer als mobiele apparaten.
Marketingbureau Happy Leads opent een nieuw label dat zich louter gaat toeleggen op data-analyse. “Alles staat bij ons in het teken van het verhogen van rendement”, licht directeur Mathijs Visser toe.
Marlies Dekkers, Essent, Centraal Beheer en Vakmedianet maken kans op de DDMA Customer Data Award 2016. Zij zijn door vakspecialisten genomineerd voor hun inzet van data in de customer journey (klantreis).
De Nederlandse specialist in mondiale gameanalytics Newzoo lanceert een nieuw product. Dat verbreedt de expertise naar mobiele marketing in het algemeen, met een bereik van 2 miljard mobiele toestellen.
De Nederlandse commerciële en publieke omroepen zien het bereik van hun uitzendinggemistdiensten van maand op maand dalen. SBS is hekkensluiter en blijkt met niet een programma de top 10 te kunnen halen.
Marketeers doen onderzoek naar consumenten, maar zelden naar zichzelf. Wat er soms toe leidt dat men elkaar niet helemaal begrijpt. Maar zijn marketeers wel zoveel anders? Niet volgens deze infographic van Column Five en Newscred. Zo blijken marketeers hetzelfde gedrag te vertonen wanneer ze online winkelen als (doorsnee) consumenten.
GfK zal nog een jaar lang het luistergedrag meten voor de Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Het contract hiervoor is verlengd.