More stories

Hadoop-expert MapR haalt 50 miljoen dollar op, overweegt beursgang

MapR, een van de belangrijkere leveranciers van Hadoop-technologie, het open source-platform voor de verwerking van Big Data, heeft 50 miljoen dollar opgehaald bij het Australische Future Fund.

Analytics

Dentsu Aegis neemt performance marketing expert Merkle over

Dentsu Aegis heeft een meerderheidsbelang verworven in Merkle, het grootste onafhankelijke bureau voor data analytics en performance marketing in de VS.

Analytics

‘Ten minste 28 duizend data protection officers nodig’

Met de nieuwe Europese ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ gaat er een hoop veranderen bij bedrijven, zowel in de marketing als daar buiten. Een van die veranderingen: er zullen ten minste 28 duizend ‘data protection officers’ (DPO) nodig zijn, zo blijkt uit onderzoek.

Security

Magento breidt uit met analytics

E-commerce platform Magento, tegenwoordig weer zelfstandig, breidt uit met analytics. Het heeft RJ Metrics gekocht, dat wordt omgebouwd tot Magento Analytics.

E-commerce platforms

Teradata koopt Britse Big Data-specialist

Big Data-bedrijf Teradata heeft voor een onbekend een Britse branchegenoot Big Data Partnership ingelijfd.

Analytics

Marriott opent war room voor sociale media in Europa

Hotelketen Marriott heeft in zijn Europese hoofdkantoor in Londen een war room voor sociale media ingericht, de eerste in Europa. Van daaruit volgen twee contentproducers, een data analist en een grafisch ontwerper de belangrijkste trends op sociale media.

Social

GfK en Google vernieuwen mediapanel

Marktonderzoeker GfK breidt zijn samenwerking met Google Nederland verder uit. Het nieuwe Single Source Panel telt een groter aantal deelnemers dat gelijktijdig wordt gemeten op zowel tv, computer als mobiele apparaten.

Analytics

Dataspecialist nieuw label bij Happy Leads

Marketingbureau Happy Leads opent een nieuw label dat zich louter gaat toeleggen op data-analyse. “Alles staat bij ons in het teken van het verhogen van rendement”, licht directeur Mathijs Visser toe.

Online marketing

Marlies Dekkers, Essent en Centraal Beheer genomineerd voor DDMA Customer Data Award

Marlies Dekkers, Essent, Centraal Beheer en Vakmedianet maken kans op de DDMA Customer Data Award 2016. Zij zijn door vakspecialisten genomineerd voor hun inzet van data in de customer journey (klantreis).

Analytics

Nieuwe strategie Newzoo: mobile analytics

De Nederlandse specialist in mondiale gameanalytics Newzoo lanceert een nieuw product. Dat verbreedt de expertise naar mobiele marketing in het algemeen, met een bereik van 2 miljard mobiele toestellen.

Analytics

Steeds minder kijkers voor videoportals tv-zenders

De Nederlandse commerciële en publieke omroepen zien het bereik van hun uitzendinggemistdiensten van maand op maand dalen. SBS is hekkensluiter en blijkt met niet een programma de top 10 te kunnen halen.

Video

Ook de marketeer is zomaar een consument (infographic)

Marketeers doen onderzoek naar consumenten, maar zelden naar zichzelf. Wat er soms toe leidt dat men elkaar niet helemaal begrijpt. Maar zijn marketeers wel zoveel anders? Niet volgens deze infographic van Column Five en Newscred. Zo blijken marketeers hetzelfde gedrag te vertonen wanneer ze online winkelen als (doorsnee) consumenten.

Analytics

GfK blijft luistergedrag meten

GfK zal nog een jaar lang het luistergedrag meten voor de Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Het contract hiervoor is verlengd.

Analytics

Amazon SEO: de factoren die meewegen in de productranking

Wat maakt dat het ene product op Amazon als eerste zoekresultaat wordt getoond en een ander onderaan pagina vijftien bungelt? Welke factoren Amazon exact laat meewegen in haar algoritme is niet volledig bekend. Een e-commercebedrijf heeft nu een poging gedaan die knoop te ontrafelen.

PIM

Minister Kamp zet eerste stap naar open handelsregister

Minister Kamp van Economische Zaken wil dat de Kamer van Koophandel een wekelijks geactualiseerde subset van het handelsregister ontsluit als […]

Analytics