Qlik verkocht aan investeerder
Datavisualisatiebedrijf Qlik is voor 3 miljard dollar in handen gekomen van investeerder Thoma Bravo. Het bedrijf rekent hierdoor op meer flexibiliteit.
Datavisualisatiebedrijf Qlik is voor 3 miljard dollar in handen gekomen van investeerder Thoma Bravo. Het bedrijf rekent hierdoor op meer flexibiliteit.
Mediatechnologiebedrijf Media Destillery heeft een nieuwe directeur en aandeelhouder in de persoon van Roland Sars, ooit oprichter van BackupAgent.
Driekwart van de Nederlandse consumenten staat niet onwelwillend tegenover het delen van hun gegevens, maar een veel groter deel heeft het gevoel dat ze daarvan niet echt profiteren. Dat blijkt uit het DDMA Privacy Onderzoek 2016.
Marketinginzet op waarde schatten? Bijna iedereen heeft er moeite mee. Er is ontzettend veel data voorhanden. Maar geen enkele tool kan momenteel alle gewenste data 100 procent meten. Verschillende tools rapporteren op verschillende manieren. Waar focus je op? En hoe interpreteer je de uitkomst?
Je kunt nog zoveel data verzamelen over je klanten, als je de gegevens niet weet te gebruiken is het waardeloze informatie. Smart Data beats Big Data; pas de informatie slim toe en benader de klanten op de juiste manier. Niemand kan de toekomst echt voorspellen, maar met Predictive Analytics kun je wel op basis van bestaande data toekomstige trends en ontwikkelingen inschatten. Een analyse gebaseerd op de statistische, wiskundige en linguïstische processen, die het mogelijk maakt relaties te leggen in bestaande data en voorspellingen te doen over toekomstige trends.
Instagram gaat zakelijke gebruikers meer mogelijkheden bieden op het gebied van analytics. Daarmee kunnen merken achterhalen of hun campagnes werken.
Het bieden van een optimale gebruikerservaring en personalisering ontwikkelt zich razendsnel tot een kerncompetentie voor (online) retailers. Veel ondernemingen richten zich daarbij met name op de benodigde data en technologie. En verliezen daardoor te vaak de focus op wat mogelijk het belangrijkste onderdeel van elke datagedreven organisatie is: de data scientists.
Daar waar verschillende niet gekoppelde databronnen inzichten en waarden bevatten over klanten en prospects, is de doorvertaling naar een klantgerichte strategie een gecompliceerde, maar noodzakelijke uitdaging. Art Valkenburg vertelt er meer over op E-Commerce Live.
Onderstaand vind je drie toepassingen om met geavanceerde segmenten het maximale uit je Analytics data te halen. Het is nu mogelijk om het gedrag op individueel gebruikersniveau in te zien. Hoe zet je de rapporten effectief in?
Adobe heeft een nieuw attributiemodel ontwikkeld, waarbij algoritmen de impact van succes meten. Het attributiemodel wordt dit najaar verwerkt in […]
Adobe wil webwinkels en bedrijfspagina’s nog beter afstemmen op de behoefte van de consument door ook de persoonlijkheid van bezoekers te analyseren. Is de bezoeker extravert of introvert? Aan de hand van een persoonlijkheidsprofiel worden bijvoorbeeld artikelen in bepaalde kleuren op de webpagina geselecteerd.
De directeur van Stichting Kijkonderzoek, Bas de Vos, krijgt tevens de leiding over het Nederlands Online Bereiksonderzoek. Dat is het initiatief bereiksonderzoek voor sites en apps.
Adobe heeft vandaag tijdens de Adobe Summit Europe in Londen nieuwe advertentiemogelijkheden in Adobe Marketing Cloud aangekondigd. Hiermee wordt het volgens het bedrijf eenvoudiger om data-inzichten om te zetten in creatieve advertentiecontent en gebruikers gepersonaliseerde boodschappen en aanbiedingen voor te zetten.
Adobe heeft Livefyre overgenomen, een social engagement platform, waarmee merken op Twitter of Instagram kunnen onderzoeken wat er over hen wordt gezegd.
Mediamonitoring tool OBI4wan uit Zaandam gaat gebruik maken van de Gnip Engagement API, waarmee merken inzicht kunnen krijgen in het werkelijke bereik en engagement van hun tweets.