More stories

‘Big Data vraagt om big ethics’

Big Data wordt voor verzekeraars en hun klanten onmisbaar. Zo kan Big Data helpen om verzekeringsfraude op te sporen, klanten een scherpere prijs aan te bieden, nieuwe producten te ontwikkelen en betere preventietips te geven. Dat vertelde Leo De Boer van de Bond van Verzekeraars gisteren tijdens de Big Data Expo 2016.

Analytics

Geautomatiseerd data importeren in Google Analytics via Google Drive

In dit artikel bespreekt Stefan Koning van Netprofiler hoe je data kunt importeren in Google Analytics en hoe je dit proces kunt automatiseren.

Analytics

Salesforce Ventures investeert in Emark

Marketingtechnologiespecialist Emark uit Haarlem ontvangt een investering van Salesforce Ventures. Het gaat om een minderheidsbelang.

Analytics

Salesforce in kunstmatige intelligentie met Einstein

Salesforce wil zijn diensten voor relatiebeheer uitbreiden met kunstmatige intelligentie en voorspellende analyses. Al deze diensten zullen onder de noemer Salesforce Einstein worden aangeboden.

Analytics

CEO Media Distillery: ‘Ik wil in de modder staan’

Vers uit de collegebanken begon Roland Sars startup BackupAgent, gespecialiseerd in cloud back-up en -opslag. Dat nog geen tien jaar later succesvol werd verkocht aan het Amerikaanse softwarebedrijf Acronis. Sinds kort leidt hij Media Distillery, een startup gericht op het real time analyseren van audio- en videocontent.

Analytics

Google Tag Manager: wat is het en wat kun je er mee?

In dit artikel legt Eric van Hall van CopyRobin uit wat Google Tag Manager is, hoe je het inricht en wat je er als marketeer mee kan.

Analytics

Daisycon breidt cross device tracking verder uit

Performance based marketing netwerk Daisycon breidt zijn dienstverlening op het gebied van cross device tracking verder uit. Het Nederlandse bedrijf spreekt overigens liever van ‘matching’.

Analytics

Eerste Big Data Hub van Nederland geopend

De Amsterdam ArenA opent vanmiddag haar deuren voor de eerste zogenoemde Big Data Hub van Nederland. Ondernemers kunnen daar met overheden en wetenschappers data delen en data-gedreven innovaties ontwikkelen. Op allerlei terrein: van entertainment tot mobiliteit.

Analytics

Zes methoden om de waarde van mobiel adverteren te meten

Enkel adverteren op desktop is allang verleden tijd, het is een must te adverteren op mobiele apparaten. Maar hoe meet je de waarde ervan? Je leest er alles over in deze longread.

Mobile

Marketeer onderschat de kracht van social data

Om inzicht te verkrijgen in de behoeftes van de klant en de ‘pains & gains’ die er spelen bij de doelgroep, wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van social data.

Social

Workshop: aan de slag met sentimentanalyse

Meningen van consumenten zijn bijzonder waardevol voor bijvoorbeeld productfeedback, markt- of concurrentieanalyse en de merkperceptie. Maar hoe meet je deze? En hoe zorg je dat dit betrouwbaar is? De antwoorden vind je in deze Workshop.

Analytics

Nieuwe CEO Tableau komt van AWS

Tableau, gespecialiseerd in data visualisatie, heeft Adam Adam Selipsky van Amazon Web Services als vervanger van CEO Christian Chabot aangetrokken.

Analytics

‘Weinig groei bereik Nederlandse reissites’

Reissites vertonen weinig groei meer in het aantal bezoekers dat ze verwerken, aldus nieuw onderzoek van marktvorser comScore.

Travel

Salesforce neemt weer analyticsexpert over

Salesforce heeft weer een analyticsbedrijf overgenomen. BeyondCore wordt voor een onbekend bedrag onderdeel van Salesforce Analytics Cloud.

Analytics

XS4ALL en KPN beëindigen privacyovertredingen interactieve tv

De aanbieders van interactieve digitale televisie XS4ALL en KPN hebben na onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) hun overtredingen van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) beëindigd. Beide informeerden tv-klanten onvoldoende over het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens over het tv-kijkgedrag.

Analytics