Nieuwe site voor meten video kijkgedrag
Mediabrands Marketing Sciences heeft vandaag een website in het leven geroepen met ontwikkelingen van video kijkgedrag op tv, online en mobiel. Tegelijk is het rapport Video Landscape verschenen.
Mediabrands Marketing Sciences heeft vandaag een website in het leven geroepen met ontwikkelingen van video kijkgedrag op tv, online en mobiel. Tegelijk is het rapport Video Landscape verschenen.
Het Nederlandse Newzoo, dat data verzamelt over de game-industrie, gaat samenwerken met Pushwoosh om gegevens te vergaren over apparaten die door gamers worden gebruikt.
Het Amerikaanse data-integratiebedrijf Talend wordt de eerstvolgende techonderneming met een beursgang. Talend hoopt 86 miljoen dollar op te halen.
Assisted Conversions maken inzichtelijk met welke advertenties een gebruiker nog meer interactie heeft gehad naast de advertentie die direct geconverteerd is. Naast de conclusies die getrokken kunnen worden op basis van o.a. conversies, kosten per conversie en conversiepercentages is het van groot belang dat de data van assisted conversions worden meegenomen in het optimalisatieproces. Hierdoor kunnen er accuratere conclusies worden getrokken en daardoor ook betere beslissingen worden genomen bij het optimaliseren van online campagnes. Er zullen bijvoorbeeld geen conversies worden misgelopen omdat er advertenties en/of zoekwoorden onderbroken worden die niet voor directe conversies zorgen, maar wel deel uit maken van het conversiepad.
Internetgebruik groeit nog steeds en daarbij worden ook steeds meer verschillende devices gebruikt. Maar het inzicht in het gedrag van de consument over verschillende devices heen blijkt een grote uitdaging. Niet alleen het meten zelf, maar ook het bepalen van wat de toegevoegde waarde is van je mobile inzet. Is er een ultieme oplossing? Of zit er niets anders op dan de diverse systemen aan elkaar knopen?
Vorige week was ik aanwezig op de Innovation Days tijdens Cannes Lions. Tijdens twee dagen van uiteenlopende presentaties zag ik de extreme uitersten waarmee de reclame-industrie data inzet. Ik deel ze hier graag met je.
Twitter biedt adverteerders voortaan de mogelijkheid om hun campagnes niet alleen af te stemmen op demografische gegevens of interesses, maar ook op het gebruik van emojis.
Het Aziatische InMobi heeft van de Amerikaanse Federal Trade Commission een boete van 950.000 dollar gekregen voor het illegaal verzamelen van data van kinderen.
Ziekenhuiswebsites springen slordig om met het doorgeven van informatie van bezoekers via trackingcookies. Dat constateert de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft winkels en gemeenten gewezen op de wettelijke eisen die gelden wanneer zij gebruik maken van wifi-tracking.
Ronnie Overgoor praat met Nicky Hekster (IBM) over de impact op zaken als zorg en werk als computers meer en meer kunnen verwerken. We stikken straks van de data, maar wie kan daar beter informatie van maken dan een hele intelligente computer? Maar is dat alleen goed of kleven daar ook risico’s aan?
De Duitse mediagroep Axel Springer neemt een belang in marktonderzoeker eMarketer. Voor een belang van 93 procent wordt 242 miljoen dollar neergeteld.
Het wordt tijd dat uitgevers en mediabureaus transparanter en eerlijker gaan werken. Anders dwingt de markt hen wel, wat onherroepelijk leidt tot een grote herprijzing van alles. Zelfs merkadverteren in zijn huidige vorm verdwijnt, stelt CEO Gabe Leydon van spellenbedrijf Machine Zone.
Niet een zo groot mogelijk aantal downloads, maar het vinden en targeten van waardevolle gebruikers moet centraal staan bij uitgevers van […]
Het Amerikaanse Verto Analytics haalt 16,1 miljoen dollar op ineen nieuwe financieringsronde. De startup meet klantgedrag op uiteenlopende apparaten.