Test met overstap Smart Shopping naar Performance Max: wisselende resultaten
Smart Shopping-campagnes wordt omgezet naar Performance Max: de tijdlijn die Google heeft geschetst en de eerste resultaten bij drie van onze klanten.
Smart Shopping-campagnes wordt omgezet naar Performance Max: de tijdlijn die Google heeft geschetst en de eerste resultaten bij drie van onze klanten.
Waar is ruimte voor een nieuw product? Hoe presteren concurrenten op Bol.com en Amazon? Inzicht via Google Trends, de winkelwagentjesmethode en meer.
Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.
Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft met onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar.
De meeste online marketeers missen belangrijke data omdat consumenten regelmatig wisselende webbrowsers gebruiken.
Vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics. Hiermee wordt Universal Analytics uitgefaseerd. De opvolger is Google Analytics 4.
De tijd van ongelimiteerd statistieken verzamelen op websites is voorbij. Vincent de Winter van Piwik Pro schetst de weg vooruit.
Er komen grote veranderingen aan voor Google Analytics. Die zijn ingegeven door het veranderende privacylandschap. De statistiekendienst stopt binnen afzienbare tijd met het verzamelen en vastleggen van IP-adressen.
Tijdens Covid zag je het overal: sites die traag werden of crashten. Bereid je voor: test de grenzen, monitor voor actuele gegevens en schaal op tijd op.
Spotify doet in de VS twee overnames om adverteerders beter te bedienen in de toekomst. De combinatie van Podsights en Chartable moet betere data over luisteraars opleveren en hoe zij reageren op reclamecampagnes op het audioplatform.
Data analytics bedrijf Splunk komt volgens The Wall Street Journal mogelijk in handen van netwerkexpert Cisco.
TikTok en YouTube zijn de grootste datadraaiers onder de socialmedia. De Chinese video-app spant de kroon, omdat deze tjokvol trackers van derde partijen zit.
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.
Facebook-advertenties: niet alles wat Facebook als verbetering preresenteert pakt altijd positief uit. De les: altijd testen en ‘data-driven’ optimaliseren.
We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.