More stories

Test met overstap Smart Shopping naar Performance Max: wisselende resultaten

Smart Shopping-campagnes wordt omgezet naar Performance Max: de tijdlijn die Google heeft geschetst en de eerste resultaten bij drie van onze klanten.

Analytics

Betrouwbaar productonderzoek voor e-commerce: hoe pak je dat aan?

Waar is ruimte voor een nieuw product? Hoe presteren concurrenten op Bol.com en Amazon? Inzicht via Google Trends, de winkelwagentjesmethode en meer.

Research and development

Hoe haal je het maximale uit een Performance Max-campagne?

Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.

Analytics
Premium

Lancering nieuw luisteronderzoek NLO vertraagd

Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft met onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar.

Analytics
Premium

Marketeers missen data door wisselgedrag browsers

De meeste online marketeers missen belangrijke data omdat consumenten regelmatig wisselende webbrowsers gebruiken.

Analytics

Universal Analytics stopt in juli 2023: verder met Google Analytics 4

Vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics. Hiermee wordt Universal Analytics uitgefaseerd. De opvolger is Google Analytics 4.

Analytics
Premium

Emerce Digital Marketing: De weg naar privacyvriendelijke statistics

De tijd van ongelimiteerd statistieken verzamelen op websites is voorbij. Vincent de Winter van Piwik Pro schetst de weg vooruit.

Analytics
Premium

Google Analytics stopt verzamelen IP-adressen

Er komen grote veranderingen aan voor Google Analytics. Die zijn ingegeven door het veranderende privacylandschap. De statistiekendienst stopt binnen afzienbare tijd met het verzamelen en vastleggen van IP-adressen.

Analytics

Zo vang je IT-piekbelasting op: testen, monitoren en schalen

Tijdens Covid zag je het overal: sites die traag werden of crashten. Bereid je voor: test de grenzen, monitor voor actuele gegevens en schaal op tijd op.

Web performance
Premium

Spotify doet overnames voor audio-analytics

Spotify doet in de VS twee overnames om adverteerders beter te bedienen in de toekomst. De combinatie van Podsights en Chartable moet betere data over luisteraars opleveren en hoe zij reageren op reclamecampagnes op het audioplatform.

Analytics
Premium

‘Cisco doet bod op Splunk’

Data analytics bedrijf Splunk komt volgens The Wall Street Journal mogelijk in handen van netwerkexpert Cisco.

Analytics
Premium

TikTok grootste datagraaier van alle socialmedia

TikTok en YouTube zijn de grootste datadraaiers onder de socialmedia. De Chinese video-app spant de kroon, omdat deze tjokvol trackers van derde partijen zit.

Marketing

Google EMEA product kick-off (1/2): search en shopping

Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.

Online advertising

Test: wisselend resultaat met uitbreiding doelgroep-targeting Facebook

Facebook-advertenties: niet alles wat Facebook als verbetering preresenteert pakt altijd positief uit. De les: altijd testen en ‘data-driven’ optimaliseren.

Facebook Advertising

Google Ads: drie testen met de Hagakure-structuur

We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.

Online advertising