More stories

Janneke van den Heuvel (Trylikes): ‘Wij meten feedback in een fysieke ruimte’

In navolging van de likes en dislikes online, worden mensen steeds vaker gevraagd hetzelfde te toen in de fysieke wereld. Probleem: wanneer je iets liked of disliked is niet altijd direct duidelijk waar het betrekking op heeft. Een dislike in een wc kan bijvoorbeeld zeggen dat de wc vies was, dat het stonk, dat het wc papier op was of dat het te druk was. Trylikes biedt je de mogelijkheid om dat aan te geven. ‘Wij geloven in de eenvoud van feedback vragen’, aldus medeoprichter Janneke van den Heuvel. Niet door bij de uitgang van een winkel één algemene vraag te stellen, maar voor door de winkel heen gerichte vragen te kiezen.

Customer Experience

Gentse CoScale naar New Relic

Het Belgische technologiebedrijf CoScale wordt overgenomen door zijn Amerikaanse concurrent New Relic. New Relic maakt software waarmee de data van apps kunnen worden geanalyseerd.

Analytics

‘Premieverhogingen woonhuisverzekeringen door big data’

De Consumentenbond zegt dat premieverhogingen van woonhuisverzekeringen voornamelijk zijn toe te schrijven aan de samenwerking die verzekeraars aangaan met het big data-bureau Infofolio.

Analytics

Advance verwerft meerderheid in Newzoo

Het Amerikaanse Advance Publications heeft een meerderheidsbelang genomen in de Nederlandse games- en e-sportsonderzoeker Newzoo.

Analytics

Meerdere A/B-testen tegelijkertijd, wel of niet doen?

A/B-testen aan het uitvoeren maar op zoek naar meer experimenten? De oplossing zit wellicht in het testen op meerdere pagina’s tegelijkertijd. Maar helpt dit in het versnellen van je CRO-programma? Of ben je alleen maar je data aan het vervuilen? Helaas wel. Wegen voordelen op tegen de nadelen? 

Conversie

Big data bedrijven Cloudera en Hortonworks fuseren

Big data-bedrijven Cloudera en Hortonworks gaan fuseren onder druk van marktomstandigheden. Met de fusie is een bedrag van 5,2 miljard […]

Analytics

Personalisatie: rule-based versus machine-learning

Dat het zinvol is om je klanten persoonlijk aan te spreken op je website, in e-mailcampagnes en in advertising, daar twijfelt niemand meer aan. In de praktijk worden er twee personalisatiemethodes gebruikt: rule-based en machine-learning. Wanneer zet je welke methode in?

Analytics

Gilad Lotan (BuzzFeed): ‘Data is niet leidend voor onze strategie’

Door al vroeg in off-sitepublicatie te investeren, wist BuzzFeed razendsnel te groeien. Middels een multirevenumodel moet de ontstane afhankelijkheid van sociale platformen nu worden verkleind. Met onder andere focus op video, longform en fysieke producten. “Verticals worden zelfstandige merken”, zegt VP en Head of Data Science Gilad Lotan (41).

Media

‘Big data onvoldoende op radar van Nederlands mkb’

Meer dan zes op de tien Nederlandse mkb’ers vindt big data niet relevant voor het functioneren van het eigen bedrijf. Bij het kleinbedrijf – bedrijven met 10 tot 20 werknemers – is dit maar liefst 75 procent en voor bedrijven met 20 tot 250 werknemers geldt dat grofweg de helft big data niet relevant vindt. Dit blijkt uit onderzoek van Kantar TNO in opdracht van ABN AMRO onder 614 organisaties in het midden- en kleinbedrijf.

Analytics

eDreams onderzoekt motivatie Europese reizigers

Waarom gaan Europeanen op reis? Online reisagent eDreams ODIGEO deed onderzoek onder 3.600 consumenten en combineerde die resultaten met inzichten uit het eigen experience center. Zo werden zes reizigerstypen met de bijbehorende drijfveren in kaart gebracht.

Analytics

Beurs voor het ontcijferen van sociale media-algoritmen

Stefania Milan, universitair hoofddocent New Media en Digital Culture aan de Universiteit van Amsterdam, ontvangt een zogeheten Proof of Concept-beurs van de European Research Council (ERC). Ze krijgt 150.000 euro voor haar onderzoek naar het ontcijferen van sociale-media-algoritmen.

Analytics

Emerce organiseert eerste Google Analytics User Conference

Emerce GAUC staat voor Google Analytics User Conference en is hét event in Nederland voor iedereen die meer wilt weten over de mogelijkheden, toepasbaarheid en laatste ontwikkelingen binnen Google Analytics.

Marketing

Van DoubleClick naar Display & Video 360: de zeven belangrijkste wijzigingen

Er is al veel over geschreven en gedeeld, Doubleclick bestaat niet meer. Toch zijn er ook een aantal mooie nieuwe features bij gekomen met de lancering van Display & Video 360. Wat is er veranderd en wat betekent dit voor de campagnes?

Analytics

‘Reisbranche kan veel meer uit e-mailmarketing halen’

De customer journey van de reiziger is complex. Er worden tientallen websites en andere informatiebronnen geraadpleegd vanaf verschillende devices voordat de boeking een feit is. E-mailmarketing speelt een belangrijke rol in het realiseren van conversie. PI Marketing deelt drie stappen die je als reisorganisatie kan toepassen om meer uit je e-mailmarketing te halen.

E-mailmarketing

Ook de NPO zelf ergert zich aan zijn brave cookies

De ergernis over de cookiemeldingen van de NPO is inmiddels zo hoog gestegen, dat de NOS er een heel artikel aan wijdt. Op sommige sites moet je wel vier vinkjes aankruisen voor de melding verdwijnt. Dit komt doordat de NPO voor elk soort cookie apart toestemming vraagt op alle 150 NPO-sites.

Analytics
1 3 4 5 6 7 64