More stories

Google EMEA product kick-off (1/2): search en shopping

Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.

Online advertising

Test: wisselend resultaat met uitbreiding doelgroep-targeting Facebook

Facebook-advertenties: niet alles wat Facebook als verbetering preresenteert pakt altijd positief uit. De les: altijd testen en ‘data-driven’ optimaliseren.

Facebook Advertising

Google Ads: drie testen met de Hagakure-structuur

We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.

Online advertising

Gebruik Google Analytics binnenkort mogelijk verboden

De Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt dat het gebruik van Google Analytics binnenkort mogelijk niet meer is toegestaan. De collega’s in Oostenrijk […]

Marketing

Media.Monks koopt Amerikaans analyticsbedrijf

Het moederbedrijf van Media.Monks kondigt de overname aan van het Amerikaanse 4 Mile Analytics, een toevoeging aan het Noord-Amerikaanse portfolio rondom digitale data- en mediadiensten.

Venture

Wat zijn de voordelen van Google Analytics 360?

Veel organisaties maken (gratis) gebruik van Google Analytics. Maar wat zijn de voordelen en extra features van de betaalde versie: Google Analytics 360?

Analytics

Hoe krijg je inzicht in de winstgevendheid van je SEA-campagnes?

Bij het analyseren van SEA-campagnes wordt vaak alleen naar gemiddeldes gekeken. Met wat extra werk krijg je beter inzicht in de winstgevendheid.

Analytics

Marketeers nu pas bezorgd om iOS 14-update

Acht op de tien marketeers maakt zich zorgen over de iOS 14.5-update, die het lastiger maakt om data te verzamelen die belangrijk is voor de analyse van online marketingcampagnes.

Analytics

Brand Lift Study: zo meet je de impact van je brand-media

Het meten van de effecten van branding-activiteiten is niet altijd eenvoudig. Weinig tijd of financiële middelen? Een Brand Lift Study is een goede optie.

Analytics

Waarom je nu een overstap naar Google Analytics 4 moet overwegen

Updaten of niet? Ook bij Google Analytics 4 zie je dat niet iedereen meteen overstapt. Toch is het verstandig dat voor het einde van het jaar wel te doen.

Analytics

E-mail traffic meten: weet wat je precies meet

Bij e-mailcampagnes is informatie over aantallen clicks belangrijk. Daarvoor zijn twee bronnen, die soms verschillen. Lees hier meer over de meetmethodes.

Marketing automation

Marketeers vrezen weinig gevolgen van verdwijnen third-party cookies

Slechts 10 procent van de respondenten in een onderzoek van branchevereniging DDMA denkt dat personalisatie binnen drie jaar niet meer mogelijk is door wijzigingen in regelgeving en technologie. Een minderheid dat marketing in het algemeen minder effectief wordt door het verdwijnen van third-party cookies. Er lijkt in de data-driven marketingsector dus weinig angst voor deze ontwikkelingen.

Analytics

Starten met Google Analytics 4: een introductie voor de CRO-specialist

Niemand kan nog om Google Analytics 4 heen. Een introductie met de belangrijkste kenmerken en hoe je daar het meest effectief mee aan de slag gaat.

Conversie

MeMo2 komt met real-time brand analytics

Digitaal meetspecialist MeMo2 brengt een nieuwe technologie uit waarmee merkmanagers real-time de sterkte, uniekheid en waarde van hun merk, en de fluctuaties daarin, continue kunnen monitoren. Het is voor het eerst dat er echte analytics op het merkdomein wordt gepresenteerd.

Analytics

Een nieuwe kijk op Smart Shopping-campagnes: Naar kwalitatief PPC-management

Google neemt bid-management en keywords over, maar dat betekent ook minder inzicht. Kijk goed welke data je aanlevert en krijg toch belangrijke inzichten.

Online advertising