Meet het succes van je digitale campagne door de aandacht in kaart te brengen
Bij het meten van je digitale campagnes is kijken naar standaard kpi’s niet langer voldoende. Aandacht, daar draait het om. Maar hoe meet je dat?
Bij het meten van je digitale campagnes is kijken naar standaard kpi’s niet langer voldoende. Aandacht, daar draait het om. Maar hoe meet je dat?
Hoe gebruik je neuromarketing om een effectieve online en offline campagne vorm te geven? Drie optimalisatievoorbeelden om je campagne effectiever te maken.
Marketing Mix Modeling is al jaren een goed instrument, maar was ook traag en duur. MMM nieuwe stijl is effectiever dankzij meer data en ‘machine learning’.
Dit zijn de tien belangrijkste instellingen in Google Analytics 4 die je moet kennen (en aanpassen) om de nieuwe versie zo effectief mogelijk te gebruiken.
Het opsporen en tegengaan van twijfel bij klanten in je webshop is een belangrijk middel om je conversie te verhogen. Machine Learning kan daarbij helpen.
Sociaal platform Reddit koopt een AI-bedrijf dat is gespecialiseerd in het herkennen van content, publiek en emoties in de omringende sferen. Het bedrijf sorteert voor op de introductie van meer reclameproducten.
Google wacht toch langer met het uitfaseren van cookies van derden in zijn browser Chrome. Aanvankelijk was dat voor 2022 gepland, daarna werd de deadline verschoven naar 2023. Nu komt daar weer een jaar bij.
Branche-organisatie DDMA organiseert 13 oktober 2022 in B. Amsterdam een nieuw congres: de Digital Analytics Summit. Dit is hét kennis- en netwerkevenement op het gebied van digital analytics in Nederland waar (inter)nationale sprekers je op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen op het gebied van technologie, privacy, organisatie en cultuur.
De data-autoriteit in Ierland is van plan om Instagram en Facebook te verbieden om data van gebruikers naar de VS te sturen. Doordoor wordt moederbedrijf Meta mogelijk gedwongen om te stoppen met het leveren van haar diensten in Europa.
De Nederlandse e-commercesector vreest dat het gebruik van Google Analytics binnenkort om privacyredenen verboden wordt. Bij monde van belangenorganisatie Thuiswinkel.org roept het de politiek op vaart te maken met een nieuwe akkoord tussen de EU en de VS.
De Italiaanse toezichthouder op de privacy verbiedt het gebruik van Google Analytics. De Amerikaanse meetdienst verwerkt persoonsgegevens op illegale wijze.
Het is bekend: Universal Analytics wordt Google Analytics 4. Maar wat nou precies de verschillen zijn weet je misschien nog niet. Dat lees je hier.
Universal Analytics wordt Google Analytics 4 in 2023. Dat is best een grote verandering. Begin dus op tijd: plan, train, vergelijk en blijf op de hoogte.
Autoriteiten in België en Ierland hebben het meest gebruikte framework voor het vragen van toestemming voor cookies onlangs naar de prullenbak verwezen.
In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.