More stories

MeMo2 lanceert real-time Shopper Analytics

MeMo2 lanceert in Nederland en België het zogeheten THX Shopper Analytics platform. Dat monitort real-time en 24/7 het (cross)media, consumptie en verplaatsingsgedrag onder een representatieve groep van ruim 10.000 consumenten.

Analytics

Maak een succes van je Youtube channel met SEO

Wat is het belang van SEO voor online platformen en marketingtools? Een goed voorbeeld is SEO en Youtube! Hoe draagt […]

SEO

De belangrijkste trends en ontwikkelingen in marketingdata

Hoe zet je data op een efficiënte manier in voor marketingdoeleinden? Bij het inrichten van je cloudplatform zijn de mogelijkheden legio. Welke tools zijn er en tegen welke beperkingen lopen organisaties aan?

Analytics

Inzendingen Customer Data Award 2021 geopend

Op 2 december 2021 wordt met de DDMA Customer Data Award 2021 voor de vijftiende keer de organisatie bekroond die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Cases kunnen tot en met 3 mei worden ingediend.

Analytics

Netprofiler: vijf drivers voor online groei

Hoe kan je anno nu sneller groeien met online marketing? Een methode om snel de beste mogelijkheden te vinden in je eigen situatie.

Analytics

Veel praktijk op Google Analytics User Conference

De Google Analytics User Conference geeft op aanstaande donderdag 4 maart veel beschouwingen en experttips over data-analytics, maar staat ook bol van praktische tips.

Analytics

‘Fundamentele veranderingen door nieuwe Google Analytics’

Het gebruik van Google Analytics voor bedrijfsdoeleinden is met versie 4 fundamenteel veranderd. Expert Steen Rasmussen schetst op Emerce GAUC: ‘Van data verzamelen naar data bieden voor activatie.”

Analytics

Emerce GAUC: Hoe communiceer je over data?

“Als je de cijfers niet kunt uitleggen, begrijp je de analyse niet voldoene”, zegt Michele Kiss over data analytics. Zij is een van de sprekers op Emerce’ Google Analytics User Conference op donderdag 4 maart.

Marketing

Emerce organiseert Google Analytics User Conference

Emerce organiseert op donderdag 4 maart de Google Analytics User Conference. Op die dag komt de collectie met dertien videopresentaties van Nederlandse en internationale topexperts online.

Analytics

Sunweb krijgt director Intelligence

Reisorganisatie Sunweb Group krijgt een director Intelligence, een nieuw gecreëerde directiepositie die de organisatie moeten helpen bij een strategische omslag.

Analytics

MeMo² lanceert crossmedia-analytics THX in België

De digitale reclame- en mediamarkt in België krijgt er een nieuwe onafhankelijke dataleverancier bij. Het door MeMo2 ontwikkelde crossmediale bereiksplatform […]

Analytics

Duitse topambtenaar: cookiebanners moeten toegankelijker

Een topambtenaar van het Duitse federale Ministerie van Justitie wil dat gebruikers in de toekomst makkelijker cookies kunnen weigeren.

Analytics

Google Smart Shopping: hoe SEA-specialisten scoren met nieuwe inzichten 

Goed in de omzet op je SEA-campagnes duiken, levert verrassende inzichten op. Waarop je adverteert, is namelijk niet altijd wat je verkoopt. 

Analytics

Checklist: vijf veelgemaakte Google Analytics-fouten bij een migratie

Denk bij de migratie van je website niet alleen aan SEO, maar ook aan het juist instellen van Google Analytics. Als checklist: 5 zaken die vaak fout gaan.

Analytics

Hoe Univé zijn omnichannel analytics concreet maakt

Verzekeraar Univé ontwikkelt digital analytics door naar omnichannel analytics, om zo verzekerde klanten op het juiste moment, via het juiste kanaal te bedienen. Remco Westerik neemt je mee in de aanpak en deelt zijn learnings en de valkuilen. De wens circuleert al jaren in de markt: een omnichannel aanpak waardoor alle bedrijfsprocessen op elkaar worden afgestemd en de klant altijd op een persoonlijke manier wordt bediend. Ongeacht het kanaal dat ze hiervoor gebruiken. De complexiteit in deze aanpak is groot.

Analytics