‘Cisco doet bod op Splunk’
Data analytics bedrijf Splunk komt volgens The Wall Street Journal mogelijk in handen van netwerkexpert Cisco.
Data analytics bedrijf Splunk komt volgens The Wall Street Journal mogelijk in handen van netwerkexpert Cisco.
TikTok en YouTube zijn de grootste datadraaiers onder de socialmedia. De Chinese video-app spant de kroon, omdat deze tjokvol trackers van derde partijen zit.
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.
Facebook-advertenties: niet alles wat Facebook als verbetering preresenteert pakt altijd positief uit. De les: altijd testen en ‘data-driven’ optimaliseren.
We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.
De Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt dat het gebruik van Google Analytics binnenkort mogelijk niet meer is toegestaan. De collega’s in Oostenrijk […]
Het moederbedrijf van Media.Monks kondigt de overname aan van het Amerikaanse 4 Mile Analytics, een toevoeging aan het Noord-Amerikaanse portfolio rondom digitale data- en mediadiensten.
Veel organisaties maken (gratis) gebruik van Google Analytics. Maar wat zijn de voordelen en extra features van de betaalde versie: Google Analytics 360?
Bij het analyseren van SEA-campagnes wordt vaak alleen naar gemiddeldes gekeken. Met wat extra werk krijg je beter inzicht in de winstgevendheid.
Acht op de tien marketeers maakt zich zorgen over de iOS 14.5-update, die het lastiger maakt om data te verzamelen die belangrijk is voor de analyse van online marketingcampagnes.
Het meten van de effecten van branding-activiteiten is niet altijd eenvoudig. Weinig tijd of financiële middelen? Een Brand Lift Study is een goede optie.
Updaten of niet? Ook bij Google Analytics 4 zie je dat niet iedereen meteen overstapt. Toch is het verstandig dat voor het einde van het jaar wel te doen.
Bij e-mailcampagnes is informatie over aantallen clicks belangrijk. Daarvoor zijn twee bronnen, die soms verschillen. Lees hier meer over de meetmethodes.
Slechts 10 procent van de respondenten in een onderzoek van branchevereniging DDMA denkt dat personalisatie binnen drie jaar niet meer mogelijk is door wijzigingen in regelgeving en technologie. Een minderheid dat marketing in het algemeen minder effectief wordt door het verdwijnen van third-party cookies. Er lijkt in de data-driven marketingsector dus weinig angst voor deze ontwikkelingen.
Niemand kan nog om Google Analytics 4 heen. Een introductie met de belangrijkste kenmerken en hoe je daar het meest effectief mee aan de slag gaat.