Emerce Digital Marketing: De weg naar privacyvriendelijke statistics
De tijd van ongelimiteerd statistieken verzamelen op websites is voorbij. Vincent de Winter van Piwik Pro schetst de weg vooruit.
De tijd van ongelimiteerd statistieken verzamelen op websites is voorbij. Vincent de Winter van Piwik Pro schetst de weg vooruit.
Er komen grote veranderingen aan voor Google Analytics. Die zijn ingegeven door het veranderende privacylandschap. De statistiekendienst stopt binnen afzienbare tijd met het verzamelen en vastleggen van IP-adressen.
Tijdens Covid zag je het overal: sites die traag werden of crashten. Bereid je voor: test de grenzen, monitor voor actuele gegevens en schaal op tijd op.
Spotify doet in de VS twee overnames om adverteerders beter te bedienen in de toekomst. De combinatie van Podsights en Chartable moet betere data over luisteraars opleveren en hoe zij reageren op reclamecampagnes op het audioplatform.
Data analytics bedrijf Splunk komt volgens The Wall Street Journal mogelijk in handen van netwerkexpert Cisco.
TikTok en YouTube zijn de grootste datadraaiers onder de socialmedia. De Chinese video-app spant de kroon, omdat deze tjokvol trackers van derde partijen zit.
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.
Facebook-advertenties: niet alles wat Facebook als verbetering preresenteert pakt altijd positief uit. De les: altijd testen en ‘data-driven’ optimaliseren.
We testten Google’s Hagakure-structuur voor advertenties met drie case studies. Algehele conclusie: positief, maar houd de kosten in de gaten.
De Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt dat het gebruik van Google Analytics binnenkort mogelijk niet meer is toegestaan. De collega’s in Oostenrijk […]
Het moederbedrijf van Media.Monks kondigt de overname aan van het Amerikaanse 4 Mile Analytics, een toevoeging aan het Noord-Amerikaanse portfolio rondom digitale data- en mediadiensten.
Veel organisaties maken (gratis) gebruik van Google Analytics. Maar wat zijn de voordelen en extra features van de betaalde versie: Google Analytics 360?
Bij het analyseren van SEA-campagnes wordt vaak alleen naar gemiddeldes gekeken. Met wat extra werk krijg je beter inzicht in de winstgevendheid.
Acht op de tien marketeers maakt zich zorgen over de iOS 14.5-update, die het lastiger maakt om data te verzamelen die belangrijk is voor de analyse van online marketingcampagnes.
Het meten van de effecten van branding-activiteiten is niet altijd eenvoudig. Weinig tijd of financiële middelen? Een Brand Lift Study is een goede optie.