Soepele overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4? Begin op tijd!
Universal Analytics wordt Google Analytics 4 in 2023. Dat is best een grote verandering. Begin dus op tijd: plan, train, vergelijk en blijf op de hoogte.
Universal Analytics wordt Google Analytics 4 in 2023. Dat is best een grote verandering. Begin dus op tijd: plan, train, vergelijk en blijf op de hoogte.
Autoriteiten in België en Ierland hebben het meest gebruikte framework voor het vragen van toestemming voor cookies onlangs naar de prullenbak verwezen.
In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.
Technieuwsplatform Tweakers stapt over op een nieuw advertentiesysteem dat compleet vrij is van het volgen van cookies van derden. ‘Het oude systeem van Google wordt uitgeschakeld en vanaf die dag kunnen adverteerders jullie dus niet meer volgen,’ belooft de hoofdredactie.
Smart Shopping-campagnes wordt omgezet naar Performance Max: de tijdlijn die Google heeft geschetst en de eerste resultaten bij drie van onze klanten.
Waar is ruimte voor een nieuw product? Hoe presteren concurrenten op Bol.com en Amazon? Inzicht via Google Trends, de winkelwagentjesmethode en meer.
Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.
Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft met onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar.
De meeste online marketeers missen belangrijke data omdat consumenten regelmatig wisselende webbrowsers gebruiken.
Vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics. Hiermee wordt Universal Analytics uitgefaseerd. De opvolger is Google Analytics 4.
De tijd van ongelimiteerd statistieken verzamelen op websites is voorbij. Vincent de Winter van Piwik Pro schetst de weg vooruit.
Er komen grote veranderingen aan voor Google Analytics. Die zijn ingegeven door het veranderende privacylandschap. De statistiekendienst stopt binnen afzienbare tijd met het verzamelen en vastleggen van IP-adressen.
Tijdens Covid zag je het overal: sites die traag werden of crashten. Bereid je voor: test de grenzen, monitor voor actuele gegevens en schaal op tijd op.
Spotify doet in de VS twee overnames om adverteerders beter te bedienen in de toekomst. De combinatie van Podsights en Chartable moet betere data over luisteraars opleveren en hoe zij reageren op reclamecampagnes op het audioplatform.
Data analytics bedrijf Splunk komt volgens The Wall Street Journal mogelijk in handen van netwerkexpert Cisco.