More stories

Google overweegt privacy sandbox in Chrome browser

Google overweegt een zogeheten privacy sandbox voor de Chrome browser. Die zou gepersonaliseerde advertenties moeten toelaten en toch de privacy van gebruikers kunnen beschermen.

Privacy

Wat is het belang van reads (quality views) in influencer content?

Jarenlang waren views (impressies) en bereik de belangrijkste metrics voor het meten van de impact van content. Sinds 2016 heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Adverteerders zoeken naar betere metrics om het succes van branded content te herkennen en vergelijken. 

Influencer marketing

Zeg maar dag tegen de cookiewall en haal het maximale uit de cookiebanner

De invoering van de AVG-wet is over het algemeen goed verlopen. Adverteerders lijken goed op de hoogte te zijn van wat wel en niet mag. Toch werden ook de eerste boetes uitgedeeld, want ook al doen we nog zo ons best, de wetgeving blijft complex en soms moeilijk te interpreteren.

AVG

Valerie Vieira in managementteam MWM2

Het managementteam van marktonderzoeksbureau MWM2 wordt versterkt met Valerie Vieira (36). Zij wordt verantwoordelijk voor de kwantitatieve onderzoeksafdelingen van MWM2 en sales.

Marketing

Wat is het effect van ITP op Google Analytics data?

“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half”. Met de komst van digitale media waren we hard op weg om de leus van John Wanamaker voorgoed in de vergetelheid te laten raken. De meetbaarheid die alle media in het online landschap met zich meebrengen zorgt ervoor dat we steeds efficiënter kunnen gaan handelen. Met name in het interesseren van onze doelgroepen voor onze producten en/of diensten.

Analytics

2,5 miljoen euro voor A.I. specialist Dashmote

Het Nederlandse technologiebedrijf Dashmote heeft 2,5 miljoen euro opgehaald bij zowel Amerikaanse als Chinese investeerders. Aan de investeringsronde deden investeerders mee van onder meer SP Investment Associates (SPIA), Three Curve Capital (TCC) en Gaomei Yunjing Investments.

Analytics

Mozilla misbruikt het blokkeren van tracking scripts voor nieuwe inkomstenbron

Promoties voor Mozilla’s Firefox browser zijn de laatste tijd vooral gericht op de privacy instellingen en het blokkeren van “ongewenste” tracking scripts. Zoals betoogd in dit artikel komt de betrouwbaarheid van web analytics data daarmee in gevaar en dat is een risico voor uitgevers en e-commerce websites. 

Analytics

Zo meet je de impact van merkcampagnes op Facebook en Instagram met de Brand Lift Study

Er wordt nog weinig gemeten omtrent merkcampagnes, waardoor bedrijven slechts gissen naar de impact hiervan. Een tactische manier om dit probleem op te lossen is de Brand Lift Study. Met deze tool analyseer je de invloed van de advertenties op key aspecten zoals advertentieherinnering of merkassociatie. 

Analytics

Wat is de impact van Intelligent Tracking Prevention op online marketing?

Intelligent Tracking Prevention (ITP) is inmiddels alweer sinds halverwege 2017 actief in de webbrowser Safari. De meest recente versies (ITP 2.1 en ITP 2.2) hebben steeds meer impact op het gebied van online adverteren, analytics en A/B-testing. Wat is de impact hiervan op online marketing?

Analytics

Firefox schoffeert uitgevers en adverteerders in een poging haar nieuwe browser te promoten

Vorige week kwamen de enorme risico’s van incomplete en inconsistente web analytics data door tracking preventie instellingen in browsers en door het toenemende gebruik van adblockers aan het licht. Nog geen week later kan een nieuw hoofdstuk worden toegevoegd aan het ‘gevecht’ tussen uitgevers en adverteerders enerzijds en browsers anderzijds. Firefox introduceert op haar blog een functie waarmee gebruikers bewust de data van adverteerders en uitgevers kunnen vervuilen. 

Analytics

Meten was weten. Dit is de nieuwe werkelijkheid rond privacy

Standaard privacy-instellingen in browsers vormen een bedreiging voor e-commerce websites en uitgevers, maar er lijkt nog weinig besef van de ernst. De strijd om privacy woekert voort over de rug van de onwetende consument. Aanbieders van browsers spelen handig in op het sentiment rondom privacy. Door te schermen met krachtige “privacy”-instellingen proberen zij klanten voor zich te winnen. 

Analytics

1,3 miljoen euro voor data-analist Daltix

De Belgische data-analist Daltix heeft 1,3 miljoen euro opgehaald om verdere groei te kunnen financieren. Het technologiebedrijf helpt retailers en […]

Analytics

Zo maak je winkelbezoek zichtbaar met Google Store Visits

Je kunt met online paid advertising invloed uitoefenen op het aantal fysieke bezoeken dat je in je winkel krijgt. Een perfect voorbeeld van hoe je online- en offline marketingactiviteiten kunt integreren voor beter resultaat. Hoe werken Google Store Visits,  en hoe maak je winkelbezoeken in Google Ads zichtbaar en optimaliseer je je campagnes? 

Analytics

Infographic: Big Data trends in 2019

De noodzaak om ongestructureerde data te analyseren is de laatste jaren sterk toegenomen, met name ten behoeve van marketing. Veel bedrijven zie Big Data als de meest disruptieve ontwikkeling van de laatste jaren. De meeste bedrijven gebruiken tegenwoordig de cloud voor het bewerken van Big Data. Streaming analytics, afkomstig van apparaten, is eveneens aan het opkomen. In 2023 moet de Big Data industrie wereldwijd al een omvang van 77 miljard dollar hebben bereikt (foto: Pixabay).

Analytics

Wordt open data onder- of overgewaardeerd?

Open data speelt geen grote rol bij Business Intelligence (BI) of Data Analytics-implementaties en -programma’s binnen het bedrijfsleven. Waarom niet? Op het web zijn enorme hoeveelheden openbare datasets te vinden, beschikbaar gesteld door voornamelijk publieke organisaties.

Data