Integratie Google Search Console en BigQuery maakt betere data-inzichten mogelijk
De koppeling van Google Search Central en BigQuery schept kansen om grotere hoeveelheden data te analyseren en dus meer data-inzichten te verwerven.
De koppeling van Google Search Central en BigQuery schept kansen om grotere hoeveelheden data te analyseren en dus meer data-inzichten te verwerven.
Het einde van Google Universal Analytics is aanstaande. In plaats van automatisch meegaan naar GA4 is dit hét moment om je hele datastrategie te evalueren.
Beter Bed is wakker! Zo heet de presentatie die Jaap van den Broek gaat geven op Emerce Conversion & Analytics op 20 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. In zijn rol als UX/CRO specialist is hij de aanjager van de experimenteercultuur in de organisatie. Onlangs won het online team van Beter Bed de DDMA Dutch CRO Award voor een serie van testen rondom de leverdatumkeuze op de website. Jaarlijks realiseert Beter Bed zo’n 120 testen.
SEO-gegevens zijn ook voor het hogere management relevant, maar daarvoor moet je ze wel op een geschikte manier presenteren: tips voor hoe je dat aaanpakt.
Het loont om zelf met scripts aan de gang te gaan. Zelfs eenvoudige scripts kunnen je inzicht geven in campagne-uitgaven of je helpen met zoektermen.
Gaat Google Analytics verboden worden? Hoe en wanneer begin je aan een alternatief? Vier scenario’s voor data verzamelen bij een toekomstig verbod.
Google Optimize gaat verdwijnen en daarmee een veelgebruikte tool om te A/B-testen. Wat waren de voordelen en wat zijn de vervolgstappen?
In Google Analytics 4 zijn twee conversieratio’s beschikbaar: een op basis van sessies en een op basis van gebruikers. Welke is het meest betrouwbaar?
Als je organisatie gestart is met beslissen op basis van A/B-testen, dan wil je dat dit doorgaat. Hoe zorg je dat A/B-testen permanent verankerd wordt?
De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is de Rabobank, ten koste van Leen Bakker en Randstad Groep Nederland. Vattenfall sleepte de nieuwe Data Challenger Award in de wacht. De publiekprijs ging dit jaar naar Leen Bakker waarvoor het studiopubliek en de kijkers live voor konden stemmen.
Marketingattributie wordt vaak niet expliciet benoemd maar wel impliciet toegepast. Hoe stel je objectief vast of je marketingcampagne echt een succes is?
Leen Bakker, Rabobank en Randstad zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2022. Daarnaast maken Vattenfall, Kliniek ViaSana en Goossens Wonen & Slapen kans op de Data Challenger Award, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt.
Adform en Ipsos MMA gaan samenwerken om adverteerders customer-journeyanalyses te bieden zonder cookies van derden. De aankondiging komt voor veel bedrijven op een belangrijk moment nu steeds meer advertentieplatforms (DSP’s en ad servers) third-party ID’s afschaffen en adverteerders de effectiviteit van hun mediacampagnes niet meer op eenvoudige wijze kunnen monitoren.
Wat zijn de do’s en dont’s, de uitdagingen, de resultaten en de laatste trends op het gebied van call tracking? En waarom is dit zo urgent voor B2B?
Bij het meten van je digitale campagnes is kijken naar standaard kpi’s niet langer voldoende. Aandacht, daar draait het om. Maar hoe meet je dat?